Microcontroller: aansturen van SSR via RF

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 12:48
Ik ben een beginnende electronicus die best geineresseerd is in microcontrollers. Nu ben ik bezig met een projectje om een SSR via RF (aan de hand van deze module) aan te sturen.

Ik heb een bordje ontworpen met een PIC16F1454 als microcontroller en een S202T02F als SSR.

De RF module wordt aangesloten op de RX/TX pinnen.

Het programmeren ga ik eenmalig via een PICkit3 doen via school en dan doe ik rest via een bootloader met de microUSB poort.

Ik heb echter geen SPICE model gevonden van de microcontroller dus ik kan hem niet simuleren met MultiSim. Daarom deze post, om te vragen of jullie m'n schakeling eens willen bekijken me vertellen waar het fout gaat en wat beter kan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UZwdaoh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je bent je ervan bewust dat je module alleen een receiver is, en dus geen 'TX'-pin heeft? Wat ga je verder gebruiken als zender? Verder weet ik niet of de 315MHz-band hier in Nederland vrij te gebruiken is; je kan misschien beter een hier gangbaarder 433MHz-model uitzoeken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 12:48
Ja ik ben er me van bewust, is een foutje in het schema dat ik me ook gerealiseerd heb, in mijn ultiboard file is het er al uit.

En ik ben van plan de transmitter met arduino aan te sturen. Er is idd een 433 MHz model beschikbaar.

433 MHz receiver

433 MHz transmitter

Heb je anders nog opmerkingen? Altijd welkom anders ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sibert op 16-02-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Ik zie in de datasheet dat je VUSB3v3 niet aan de 5v moet knopen maar alleen een condensator aan hangen.
Zie het voorbeeld in hoofdstuk 26.1.

Voor de zekerheid kan je ook nog 68 ohm weerstanden in serie met de D+ en D- zetten.

Sowieso zie ik helemaal geen condensators in je schema, die zijn wel nodig voor een goede werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 18:29

Rmg

Forward voltage van 1.2v typical en 20ma kom je met een 5v voeding op 220 ohm uit voor de aansturing van de ssr

[ Voor 15% gewijzigd door Rmg op 16-02-2014 14:45 ]