Beste,
Na zoeken op internet lukt het me niet om verder te komen...
Het geval is dat ik een MP Elitepower i5-4430 GTX650 heb gekocht met Win8.1 geinstalleerd.
Omdat ik niet met Win8 verder wil (hoop programma's zijn niet compatible etc) heb ik een legale upgrade van WIn 7 gedownload. Misschien naif, maar ik ging ervan uit dat win7 ook op deze machine zou moeten draaien... het win 7 compatibility rapport gaf wel aan dat de install custom zou moeten.
Inmiddels heb ik de SSD waarop win8.1 staat uit computer gehaald, en de bios aangepast. De belangrijkste wijzigingen;
* speedstep is disabled (via een ander forum bekend als probleem)
* secure boot is disabled (aangezien dit vaak problemen gaf bij installaties van andere OS)
* boot volorde aangepast naar DVD...
Tijdens het opbooten van win7 komen wel de "gekleurde bellen" maar loopt de machine vervolgens meteen vast....
Update:
* Een ubuntu 11.1 live cd met keuze try ubuntu without installiing geeft in de lange lijst met normaal uitziende opmerkingen ook ergens "unsupported chipset 0x0e7060a2" en stopt er ook mee na een tijdje...
* compatibility report noemt de volgende issues:
- Intel(R) 8 Series/C220 Series SMBus Controller 8C22 (unknown compatibility)
- Realtek PCIe GBE Family Controller (unknown compatibility)
de rest was wel compatibel
Wie weet raad??
Is dit een probleem in de BIOS (dus staat iets nog niet goed) of zou dit mobo niet win 7 ondersteunen... (en hoe weet ik dat dan zeker...) Alle suggesties zijn super welkom!!!
Bedankt.
Na zoeken op internet lukt het me niet om verder te komen...
Het geval is dat ik een MP Elitepower i5-4430 GTX650 heb gekocht met Win8.1 geinstalleerd.
Omdat ik niet met Win8 verder wil (hoop programma's zijn niet compatible etc) heb ik een legale upgrade van WIn 7 gedownload. Misschien naif, maar ik ging ervan uit dat win7 ook op deze machine zou moeten draaien... het win 7 compatibility rapport gaf wel aan dat de install custom zou moeten.
Inmiddels heb ik de SSD waarop win8.1 staat uit computer gehaald, en de bios aangepast. De belangrijkste wijzigingen;
* speedstep is disabled (via een ander forum bekend als probleem)
* secure boot is disabled (aangezien dit vaak problemen gaf bij installaties van andere OS)
* boot volorde aangepast naar DVD...
Tijdens het opbooten van win7 komen wel de "gekleurde bellen" maar loopt de machine vervolgens meteen vast....
Update:
* Een ubuntu 11.1 live cd met keuze try ubuntu without installiing geeft in de lange lijst met normaal uitziende opmerkingen ook ergens "unsupported chipset 0x0e7060a2" en stopt er ook mee na een tijdje...
* compatibility report noemt de volgende issues:
- Intel(R) 8 Series/C220 Series SMBus Controller 8C22 (unknown compatibility)
- Realtek PCIe GBE Family Controller (unknown compatibility)
de rest was wel compatibel
Wie weet raad??

Bedankt.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 14:29 ]