Toon posts:

install van [WIN7] op een [WIN8.1] machine probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Na zoeken op internet lukt het me niet om verder te komen...

Het geval is dat ik een MP Elitepower i5-4430 GTX650 heb gekocht met Win8.1 geinstalleerd.

Omdat ik niet met Win8 verder wil (hoop programma's zijn niet compatible etc) heb ik een legale upgrade van WIn 7 gedownload. Misschien naif, maar ik ging ervan uit dat win7 ook op deze machine zou moeten draaien... het win 7 compatibility rapport gaf wel aan dat de install custom zou moeten.

Inmiddels heb ik de SSD waarop win8.1 staat uit computer gehaald, en de bios aangepast. De belangrijkste wijzigingen;

* speedstep is disabled (via een ander forum bekend als probleem)
* secure boot is disabled (aangezien dit vaak problemen gaf bij installaties van andere OS)
* boot volorde aangepast naar DVD...

Tijdens het opbooten van win7 komen wel de "gekleurde bellen" maar loopt de machine vervolgens meteen vast....

Update:
* Een ubuntu 11.1 live cd met keuze try ubuntu without installiing geeft in de lange lijst met normaal uitziende opmerkingen ook ergens "unsupported chipset 0x0e7060a2" en stopt er ook mee na een tijdje...

* compatibility report noemt de volgende issues:
- Intel(R) 8 Series/C220 Series SMBus Controller 8C22 (unknown compatibility)
- Realtek PCIe GBE Family Controller (unknown compatibility)
de rest was wel compatibel

Wie weet raad?? 8)7 Is dit een probleem in de BIOS (dus staat iets nog niet goed) of zou dit mobo niet win 7 ondersteunen... (en hoe weet ik dat dan zeker...) Alle suggesties zijn super welkom!!!
Bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Niet om het een of ander maar ik ben wel erg benieuwd naar de programma's die niet compatible zijn. Ik ben nog niks tegengekomen dat niet werkt op Windows 8(.1).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in ieder geval twee dingen tegen gekomen;
- icidu wireless connector, dus nu loopt er een lange draad door de kamer naar de nieuwe comp (zou ook een nieuwe connector kunnen kopen natuurlijk)
- VPN check point, zodra ik deze heb geinstalleerd valt mijn internet verbinding weg en klaagt win 8 dat dit programma niet goed loopt....
Die laatste is het vervelendst, als dat wel zou werken is de noodzaak om te veranderen van win 8 inderdaad niet zo groot.... :/
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wellicht moet je installatie in EFI mode opstarten? Maar Windows 8.1 is echt een goed OS, ik snap echt niet waarom je wil downgraden, wen er gewoon aan, en je zult het fijn vinden, dat verzeker ik je ;)
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:20:
- icidu wireless connector, dus nu loopt er een lange draad door de kamer naar de nieuwe comp (zou ook een nieuwe connector kunnen kopen natuurlijk)
- VPN check point, zodra ik deze heb geinstalleerd valt mijn internet verbinding weg en klaagt win 8 dat dit programma niet goed loopt....
Die laatste is het vervelendst, als dat wel zou werken is de noodzaak om te veranderen van win 8 inderdaad niet zo groot.... :/
Iemand suggesties?
Shrewsoft het een open source VPN client, die met Windows 7 compatible is, en de meeste VPN devices ondersteunt ;).
https://www.shrew.net/download

En hier op het forum zijn we geen brieven naar elkaar aan het schrijven ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 17-02-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:20:
Iemand suggesties?
Eh....een 'wireless connector'? Wat is dat...een soort van WIFI adapter ofzo?

VPN Check Point? Eh....volgens mij zit die gewoon 'ingebakken' (zie screenshot), of bedoel je die niet?

Windows 8 VPN

Daarbij kan ik het me niet voorstellen dat Windows 8.1 niet zou bevallen....maar goed, ik ben dan ook klein beetje bevooroordeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Shadowman / VMaster,

Win 8 is inderdaad tot dusver toch eigenlijk wel erg mooi.

Bovendien, ik heb Checkpoint endpoint VPN wekend gekregen (versie E80.42). Ook al zit er een VPN in win 8, ik moest deze hebben vanwege werk (helaas verplicht). Na even zoeken is het dan gelukt.

Win 8 heeft er een gebruiker bij, dus dit probleem is opgelost en discussie gesloten. Dank voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:49:

Bovendien, ik heb Checkpoint endpoint VPN wekend gekregen (versie E80.42). Ook al zit er een VPN in win 8, ik moest deze hebben vanwege werk (helaas verplicht). Na even zoeken is het dan gelukt.

Win 8 heeft er een gebruiker bij, dus dit probleem is opgelost en discussie gesloten. Dank voor suggesties.
O-) Ach.....ik weet het...gebruik het al zooooolang.....ben al zowat weer toe aan Windows 9

Overigens is die ingebakken Check Point VPN....eenzelfde versie toch?

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 17-02-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:49:

Wat heb je gedaan om die CheckPoint VPN werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om precies te zijn (en mensen te helpen die misschien dit probleem ook een keer ondervinden);

Windows 8.1 werkt goed met Checkpoint Endpoint Security CP_EPS_E80.42_RAC_Windows.msi
zie link; https://supportcenter.che...etdcdetails=&fileid=30348

Hogere versies geven opnieuw een probleem met de internetverbinding. (het is een bekend issue dat enkele checkpoint endpoint security versies niet goed werken). Ik was verplicht om het met een van deze versies werkend te krijgen.

Nadat de software is geinstalleerd zijn geen speciale aanpassingen verder nodig in het systeem.
Pagina: 1