Beste mede-tweakers,
ik ben voor een school opdracht bezig met een html site te schrijven die aan bepaalde eisen voldoet.
Een van die punten is het verwerken van een php script. nu had ik het idee om daarmee een soort chat op te zetten.
Dus 2 frames aangemaakt (moesten erin) en hiervoor twee bestandjes gemaakt, php1.html en php2.html, nu heb ik in php1 een paar invulvakjes gemaakt en deze (volgens mij) door laten sturen naar php2:
php1:
maar het enige wat hij doet is in php1 en php2 de woorden:
Naam:
Emailadres:
Reactie:
Laten zien, en doet voor de rest niks.
Wat doe ik verkeerd?
En dan kom ik er niet uit hoe ik een database ermee kan opzetten zodat ik de berichten die eerder gepost zijn op kan slaan, in een opmaak. Zoiets als:
Tijd: ....
Naam: ....
Reactie: .......
Reactie: .....
etc etc.
Alvast heel erg bedankt!
Ps. hier is het hele script van de site te downloaden:
http://www.fileswap.com/dl/BOlYCfC0vv/
ik ben voor een school opdracht bezig met een html site te schrijven die aan bepaalde eisen voldoet.
Een van die punten is het verwerken van een php script. nu had ik het idee om daarmee een soort chat op te zetten.
Dus 2 frames aangemaakt (moesten erin) en hiervoor twee bestandjes gemaakt, php1.html en php2.html, nu heb ik in php1 een paar invulvakjes gemaakt en deze (volgens mij) door laten sturen naar php2:
php1:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <html> <body bgcolor="lightblue"> <form method="POST" action="php2.html" > Voornaam: <input type="text" name="voornaam" style="height:30px;width:300px" /><br /> Tussenvoegsel: <input type="text" name="tussenvoegsel" style="height:30px;width:300px" /><br /> Achternaam: <input type="text" name="achternaam" style="height:30px;width:300px" /><br /> Email adres: <input type="text" name="email adres" style="height:30px;width:300px" /><br /> Reactie: <input type="text" name="Reactie" style="height:100px;width:300px" /><br /> <input type="reset" value="Reset" /><input href="./php2.html" type="submit" name="submit" value="Verzenden" /> </form> <? } ?> </body> </html> |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <html> <body bgcolor="lightblue"> Naam: <?php echo $_GET["voornaam""tussenvoegsel""achternaam"]; ?><br> Emailadres: <?php echo $_GET["email adres"]; ?><br> Reactie: <?php echo $_GET["reactie"] <? } ?> </body> </html> |
maar het enige wat hij doet is in php1 en php2 de woorden:
Naam:
Emailadres:
Reactie:
Laten zien, en doet voor de rest niks.
Wat doe ik verkeerd?
En dan kom ik er niet uit hoe ik een database ermee kan opzetten zodat ik de berichten die eerder gepost zijn op kan slaan, in een opmaak. Zoiets als:
Reactie: .......
Reactie: .....
etc etc.
Alvast heel erg bedankt!
Ps. hier is het hele script van de site te downloaden:
http://www.fileswap.com/dl/BOlYCfC0vv/