Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbaranyi
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 13:08
Ik heb net mijn eerste game pc samengesteld: i5-4670 en r9 280x

Nu wil ik er natuurlijk ook een bijpassende monitor bij hebben maar aangezien ik nieuw ben op het gebied van PC games zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik denk dat een BenQ XL2411t een goed optie is alleen zie ik in het forum dat het LCD type TN misschien niet de beste keuze is.

Het liefste houd ik het een beetje betaalbaar omdat ik al een beetje te veel heb uitgegeven aan de PC.

Alvast bedankt voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:04
De monitor die je hebt gekozen is een 144Hz monitor. Als je voor IPS gaat heb je maximaal 75Hz.

Wat ga je eigenlijk doen met jouw computer? 1920x1080 is een mooie resolutie voor games en het bekijken van films/series maar voor bijvoorbeeld photoshoppen is 1920x1200 een stuk handiger.

Voor 1920x1080 zou je ook 23" beeldschermen kunnen overwegen. Die zijn een stuk goedkoper; linkje

24" 1920x1200 schermen; linkje

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 18:09
Welk refresh rare wil je hebben? Hoger en iets meer uit geven (+300) of lager en een stuk goedkoper af zijn? Hoe groot moet hij zijn?

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik zal wel een IPS monitor kopen, geeft veel betere kijkhoeken en mooiere kleuren. De Dell Ultrasharp serie is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbaranyi
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 13:08
NitroX infinity schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:42:
De monitor die je hebt gekozen is een 144Hz monitor. Als je voor IPS gaat heb je maximaal 75Hz.

Wat ga je eigenlijk doen met jouw computer? 1920x1080 is een mooie resolutie voor games en het bekijken van films/series maar voor bijvoorbeeld photoshoppen is 1920x1200 een stuk handiger.
Ik wil er mee gaan gamen en dacht daarom dat het bedacht dat het handig is om 144hz te hebben. Ben begonnen met battlefield.

24 inch lijkt me een leuke maat staat niet raar op een buro.

Arthur M adviseerd een Dell Ultrasharp aan met een Reactietijd 8ms is dat niet te traag voor een monitor om games op te spelen. Daarnaast pataar iets over refresh rates is dat het zelfde als de hz ik dacht dat dat belangrijk was voor een vloeiend beeld.

Als laatste de inkijkhoek. Als je spelletjes speeld is de inkijkhoek dan belangrijk je zit dan toch recht voor je scherm.

Zoals jullie al merken groen als gras als het aankomt op gamen op een PC (tot nu toe xbox en wii).

Alvast de bedankt voor de reacties. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaknerd
  • Laatst online: 04-05 15:17
1 van de BenQ modellen of anders die Asus VG248QE ff kijken.

Ze zijn wel rond de €300-500

ik dacht er zelf ook aan om een 144 hz scherm te halen, je zult alleen zien t loopt wat soepeler natuurlijk omdat de pixels sneller geladen worden, maar ik vond dat het geld niet waard.

Zelf heb ik besloten die €150-200 die ik extra zou kwijt zijn aan een monitor gewoon aan me videokaart uit te geven of een andere component.

Maar het is wat je zelf wilt :)

Raad zelf aan te kijken naar die ik hier boven noemde.

Succes er mee
Pagina: 1