Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Synology Certificaat fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week heb ik in DSM 4.3 de volgende opties ingeschakeld:
  • Https-verbinding inschakelen
  • HTTP-Verbinndingen automatisch omleiden naar HTTPS
Dit werkte prima in Firefox (mijn standaard browser). Vanochtend wou ik even het e.e.a. experimenteren met het importeren van certificaten.

Ik ben naar het tabblad Certificaat gegaan en daar het zelfondertekende certificaat geexporteerd, het gedownloade zip bestand uitgepakt om vervolgens weer te importeren.

Als ik nu weer naar het IP-Adres van mijn NAS ga krijg ik deze foutmelding:

Certificaattype niet goedgekeurd voor toepassing. (Foutcode: sec_error_inadequate_cert_type)

Hoe is dit nu op te lossen? Ik heb ook al geprobeerd het certificaat te vernieuwen, de setting ongedaan gemaakt en de NAS enkele malen herstart maar zonder succes...

Op het tabblad Certificaat staat echter wel nog gewoon mijn zelf ondertekende certificaat met een geldige vervaldatum.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen. Bij voorbaat dank! :)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:27
hoe heb je het certificaat aangemaakt? Als je dat zelf via certificaat-manager hebt gedaan, dan vermoed ik dat je een email-certificaat aangemaakt en geupload hebt, terwijl die niet geschikt is voor http.

Een mogelijke oplossing (voor oefening en je probleem) is cacert.org.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
@DiedX geen flauw idee eigenlijk. Dat certificaat stond er ineens (ik heb voorheen niets zelf geïmporteerd tenminste). Ik heb wel een Synology DDNS naam aangemaakt, kan het daarmee te maken hebben?

Als ik klik op Certificaat exporteren kan ik een zip bestand downloaden waar de volgende bestanden instaan:
  • ca.crt
  • ca.key
  • server.crt
  • server.key
Bij het importeren kan ik het volgende importeren:
  • Persoonlijke sleutel
  • Certificaat
  • Intermediar Certificaat
Als ik de ge-exporteerde items exporteer en ik zou ze weer importeren dan zou het volgens mij moeten werken maar dan krijg ik dus de eerder genoemde fout :-(

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 10:32 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:20
ff dubbelcheck: Welk bestand heb je als wat geimporteerd? Kun je er wel in met een andere browser?

DDNS heeft er niets mee te maken.
Wel is het zo dat een SSL certificaat op een domeinnaam werkt, niet op een IP-adres en ook niet op het subdomein van een DDNS.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd op ca.crt als certificaat en ca.key als persoonlijke sleutel te importeren. Dat ging wel maar bleek niet de oplossing.

Daarna hetzelfde geprobeerd door server.crt als certificaat en server.key als persoonlijke sleutel te importeren en ook dat had niet het gewenste effect.

Tenslotte ook nog geprobeerd om ca.key te importeren als persoonlijke sleutel en server.crt als certificaat maar ook dat heeft niet geholpen.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Als het goed is geeft je browser je gewoon de mogelijkhed om de certificaatwaarschuwing blijvend te nergeren. Bij gebrek aan een 'echt' certificaat (bv. StartSSL) en bijbehorend domein is dat de beste optie - toevoegen van een extra CA aan je browser is in ieder geval niet verstandig.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn issue is helaas met de komst van DSM 5.0 nog niet verholpen.

Nu heb ik eens gekeken om een SSL certficaat te kopen. Via Xolphin een GeoTrust RapidSSL certificaat gezien voor € 10,- euro per jaar.

Als ik zo'n certificaat koop, en importeer, ben ik dan van die foutmelding af?

Van buitenaf benader ik mijn Synology met de DDNS naam. Thuis op mijn eigen netwerk gewoon via het IP-adres.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41
Ik krijg het ook niet voor elkaar, heb via StartSSL een certificaat gemaakt, en probeer een subdomein door te sturen maar mijn NAS, maar het lukt voor geen meter...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:14:
Mijn issue is helaas met de komst van DSM 5.0 nog niet verholpen.

Nu heb ik eens gekeken om een SSL certficaat te kopen. Via Xolphin een GeoTrust RapidSSL certificaat gezien voor € 10,- euro per jaar.

Als ik zo'n certificaat koop, en importeer, ben ik dan van die foutmelding af?

Van buitenaf benader ik mijn Synology met de DDNS naam. Thuis op mijn eigen netwerk gewoon via het IP-adres.
Daar zal je geen certificaat voor kunnen krijgen aangezien het hoofd domein niet van jou is. Certificaten werken met domein namen en je moet kunnen bewijzen dat die van jou is. Het beste wat je dus kunt doen is een domein naam aanschaffen en een certificaat aanmaken bij startssl (gratis).

http://www.struinersunie....diskstation-in-10-stappen
Phusebox schreef op maandag 09 juni 2014 @ 00:18:
Ik krijg het ook niet voor elkaar, heb via StartSSL een certificaat gemaakt, en probeer een subdomein door te sturen maar mijn NAS, maar het lukt voor geen meter...
Als je een subdomein door wilt sturen naar je NAS moet je wel je portforwarding goed instellen. Daar heeft een SSL certficaat verder niks mee te maken

[ Voor 18% gewijzigd door chickpoint op 10-06-2014 17:39 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Pagina: 1