Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Keuzes, keuzes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Allereerst stel ik me even voor, aangezien ik nieuw ben op dit forum: Ik ben Inge en ik heb bijna geen verstand van computers (meer!). Het heeft me een poosje geïnteresseerd en toen wist ik er veel over te vertellen, maar ik ben door de bomen een beetje verdwaald in het bos.

Hoe dan ook, ik ga dit jaar naar Amerika voor een rondreis en koop (om mijn blog daar bij te houden) daar gelijk een nieuwe laptop. De keus is voor mij tussen de:

http://h10025.www1.hp.com...&dlc=nl&docname=c04058076

of

http://h10025.www1.hp.com...&dlc=nl&docname=c03892122

Qua prijs schelen ze bijna niks. De grootste verschillen zitten 'm volgens mij in de processors (AMD vs. Intel), qua snelheid zitten ze niet ver van elkaar af (http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html; Intel: 3,347 en AMD: 3,316)

Ik ben op de laptop een beetje manusje van alles, maar geen pro. Ik gebruik hem onder meer voor:
- Adobe Indesign
- Photoshop
- Pinnacle
- De standaard school programma's (Word, Excel, Prezi)
- Films kijken

Geluid vind ik erg belangrijk, vandaar de Beats Audio (heb hier al zeer goede ervaring mee).

Mijn 'gevoel' zegt me te gaan voor de AMD, maar zoals ik al zei... Ik heb er echt geen verstand meer van, dus laat me graag adviseren :-)

Groetjes Inge

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 08:47
In de procesor zit ook een groot verschil de envy touchsmart m6 heeft een intel core I5 processor en de evny touchsmart 15 heeft een AMD quad core a10. Voor zover ik weet is die intel I5 beter.

Alleen ik denk dat je opzich ook wel verder kan kijken, want er zijn veel meer laptops te vinden. Ik weet je budget niet maar als het even kan zou ik voor een pc met ssd gaan inplaats van een hard drive.

Ook zou ik me ook niet hechten aan beats audio, het is wel mooi natuurlijk alleen er zijn inmiddels ook weer andere misschien wel betere audio systemen, en als je echt van geluid wil genieten kom je toch echt bij een headset.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dank je voor je reactie! Ik zal dit zeker meenemen in mijn overweging :-)

Ik vroeg me eigenlijk ook af of ik mijn huidige HP adapter dan zou kunnen gebruiken voor de nieuwe laptop (i.v.m. 110v in de USA en 220v in NL). Niet dat mijn laptop dan overbelast raakt...

Budget is rond de 500 euro (dus ongeveer 700 dollar).

Gr.

• RienkK
Ik ben paar opties tegen gekomen die eventueel wat kunnen zijn, ik heb het audio systeem niet meegenomen in mijn opties, dus die zou je zelf even moeten nachecken.

Samsung Ativ Book NP91, is erg licht, alleen 13.3 inch en maar 128 GB ssd (Wat meestal wel genoeg is)
Link: pricewatch: Samsung ATIV Book NP915S3G-K01NL Zwart
Krijg je wel een touchscreen en SSD schijf voor terug. Kost 700 euro.

Acer Aspire V7, mooie laptop alleen wel een I3 en intel hd grapichs 4400 (Zolang je niet games goed genoeg)
Link: pricewatch: Acer Aspire V7 581-33214G52aii
Wel 20 GB ssd en 500 GB hard disk, full ssd is voordeliger. Kost 600 euro.

Asus VivoBook s551, heb hier ooit zelf mijn oog op laten vallen
Link: pricewatch: Asus VivoBook S551LA-CJ154H
Ook geen full sdd, maar wel een I5 en 8 gb ram. Kost 740 euro.

Als je een laptop zoekt is het handig als die lang mee kan gaan en dus een beetje future proof moet zijn, vandaar dat 8 GB ram, touchscreen en een ssd erg handig zien en een goede investering.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je Adobe veel gebruikt kan je beter voor een Intel cpu gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Rienk,

Dank je voor je aanbevelingen! Ik ben echter echt op zoek naar een HP, heb al menig ander merk meegemaakt en het zal misschien toeval zijn geweest, maar heb daarmee de ene ellende na de andere gehad (vooral met acer en asus!). HP is tot nu toe het allerbeste dat ik heb gehad en ben daar dan ook naar op zoek...

Schermdiagonaal van 13 inch is ook prima!

Ik neig na jullie adviezen nu wel meer naar de I5 dan de AMD :-)

Groetjes!

• RienkK
HP is geen slecht merk, maar word door veel mensen niet als beste beschauwt. Persoonlijk denk ik dat alle merken goede kanten en slechte kanten hebben ik blijf inderdaad ook liever weg van acer alleen men zegt dat hun v series prima zijn. Maar als je echt bij HP wilt blijven dan zijn er verder weinig keuzes. Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen, zou ik voor de gene met de i5 gaan. Misschien dat er nog paar 13 inch laptops van hp zijn maar ik zit nu op me mobiel dus kan dat niet voor je bekijken.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Neem geen HP. De consumenten modellen van 600€ hebben een hele slechte bouw kwaliteit. Dit is ook vaak op het forum ter sprake gekomen. Je budget is te laag voor een zakelijk model. Ik zou een Lenovo halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees inderdaad goede recensies van Lenovo op dit forum. Heb je ook een voorstel voor welk type?

Voor wat betreft die Samsung die je voorstelt, Rienk, zie ik bij de snelheid staan op Passmark: 1,642... Dat is bijna de helft van de snelheid van de processoren in de laptops die ik voorstelde. Wat zie ik over het hoofd?
Acer en Asus worden het voor mij niet, echt te veel slechte ervaring mee. Ik denk dat ik wel even kijk naar dat Lenovo (is dit een nieuw merk? Heb er echt nog nooit van gehoord, of gedacht dat het een B-merk was :-P)

Groetjes!

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van de Sony Vaio SVT15115CXS? Ik heb een link van Best Buy (http://www.bestbuy.com/si...id$abcat0502000&cp=6&lp=8), want hier op het forum is hij niet bekend. Ik merk sowieso dat veel laptops hier in de US niet voorkomen en andersom... Sommige laptops die jullie aanbevelen, kan ik op de site van Best Buy niet eens vinden :-S

Voor de Lenovo kom ik eventueel op deze: http://www.bestbuy.com/si...7&lp=7#tab=specifications

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 00:53 ]

• RienkK
Voor zover ik zie, ziet die er inderdaad uit als een gechikte kandidaat, alleen is niwt meer te verkrijgen in Nederland. Als je er nog aan kan komen, dan is die zeker een goede keuze.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even mbt audio: Dr Dre is steenrijk geworden met die Beats zooi, maar het heeft niet bepaald een goede naam onder audiofielen. Als het al iets betekent is het meestal teveel bas ten koste van rest van de muziek. Daar zul je bij een laptop gelukkig niet snel last van hebben, maar echt goed geluid ga je nooit bij een laptop krijgen. De meerprijs van een Beats-logotje is wat dat betreft goed voor de bling van Dr Dre, maar je zou er zelf beter aan doen een fatsoenlijke koptelefoon te kopen als je graag goed geluid hebt. Ook daar ben je trouwens met pakweg een Sennheiser veel beter uit dan me Beats-spul.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
@RienkK: Welke van de twee opties bedoel je? @dion_b: bedankt voor de uitleg!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

tussen deze 2 laptops zou ik gaan voor de 2e.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Waarom voor de 2e (de lenovo flex)? Ik zou persoonlijk voor de Sony kiezen vanwege het full hd scherm en de hybride hdd. Ik denk de RienkK ook op de Sony doelde.

Verwijderd

Topicstarter
Pff lastig zeg. Ik kom nu wel weer deze tegen: http://www.bestbuy.com/si...1&lp=2#tab=specifications

Maar nu lees ik op dit forum een aantal posts over de slechte WLAN verbinding van Lenovo?

NB: Ik moet mijn budget ietwat verlagen naar 600 dollar i.v.m. het invoeren in NL... Daar gáán de adviezen!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 13:25 ]

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Jornv schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:02:
Waarom voor de 2e (de lenovo flex)? Ik zou persoonlijk voor de Sony kiezen vanwege het full hd scherm en de hybride hdd. Ik denk de RienkK ook op de Sony doelde.
Ik bedoelde http://www.sitepoint.com/switch-off-thumbs-db-in-windows/ omdat deze 2 opties in de beginpost aangegeven worden.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 16:03
Ik herken mezelf in TS.
Zelf ook opzoek naar een nieuwe laptop.

Gebruik:
allerdaagse dingen (internet en office) voor het gezin
Mogelijk een filmpje bewerken (home-video van vakanties, kinderen etc)
Misschien een game, maar niet zwaar. Denk aan Civ 5, Dayz of FM
Portable. Zal veel aan de keukentafel worden gebruikt worden.
Scherp beeld
Minimaal lawaai (mijn vorige laptop was net een 747 )

Wensen:
Futureproof. Hij moet wel 4 jaar minimaal meekunnen
Schermgrootte tussen de 14" en 15"
Snel genoeg (i5, SSD is nice to have)
Voldoende batterijkracht, heb een hekel aan telkens alle snoeren zoeken
Niet te dik qua hoogte, maar dit is puur uiterlijk
Touchscreen is nice to have
Redelijke videokaart
Budget: 600 a 700 (max!)

Heb zelf de volgende gezien:
  • Samsung Serie 9 Lite (maar processor te licht)
  • Dell 15 7000 (i5 6GB en GT720M -> tot nu toe favoriet... alleen heb zo me twijfels vanwege sommige reviews. Iemand ervaring met deze?
  • Asus R553LA-XX142H
Suggesties zijn welkom. Ik realiseer me dat ik teveel "bang-for-buck" wil. Maar bij een dergelijk uitgave vind ik dat hij wel 4 jaar mee moet kunnen. (vandaar de i5 processor)

[ Voor 23% gewijzigd door Valandil op 18-02-2014 22:48 ]

wijze woorden

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Valandil,

Dell heb ik zelf niet zo'n goede ervaring mee, maar het type dat jij noemt niet. Ik ben nog steeds bezig met mijn zoektocht, dus mocht ik iets 'leuks' tegenkomen, dan laat ik het hier wel weten! Ik heb als tip zelf nog meegekregen om te kijken naar een laptop met een aparte videokaart (dus niet on-board).

Die i5 is ook wel wat ik zelf minimaal wil en daarbij min. 6GB geheugen. Opslag maakt me niet zoveel uit, aangezien je tegenwoordig zoveel digitale wolken hebt :-P

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 16:03
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:24:
Hoi Valandil,

Dell heb ik zelf niet zo'n goede ervaring mee, maar het type dat jij noemt niet. Ik ben nog steeds bezig met mijn zoektocht, dus mocht ik iets 'leuks' tegenkomen, dan laat ik het hier wel weten! Ik heb als tip zelf nog meegekregen om te kijken naar een laptop met een aparte videokaart (dus niet on-board).

Die i5 is ook wel wat ik zelf minimaal wil en daarbij min. 6GB geheugen. Opslag maakt me niet zoveel uit, aangezien je tegenwoordig zoveel digitale wolken hebt :-P
Ik heb uiteindelijk de Dell 15 7000 besteld.
i5, 6GB, 500GB, GT750M 2GB videokaart, touchscreen

Kortom, voldoet aan alle wensen en voor 675 euro prima binnen budget!!

wijze woorden

Pagina: 1