Toon posts:

Prestatie op meerdere schermen van menu's en logo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil graag voor een lounge een prestatie op meerdere schermen publiceren.
De prestatie moet reclames/ andere content binnen de lounge kunnen presenteren. Dit wil ik gelijktijdig op alle televisies kunnen weergeven. Op locatie is ook een laptop, dvd recorder en internet beschikbaar.

Nu wil ik graag weten wat ik hiervoor allemaal nodig heb? De televisieschermen zijn al uitgerust met HDMI kabels welke elkaar verbinden door middel van een HDMI switch. Maar wat is de meest logische manier om dit te kunnen uitvoeren?

Ik heb al geprobeerd te zoeken, maar hoogstwaarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoektermen.

Alvast bedankt en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 00:08 ]

Verwijderd

Heeft de laptop ook HDMI?

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 09:25
gewoon zoeken op digital signage :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Simpelste: HDMI splitter.
Nadelen: Beperkte afstanden, en je moet naar elk scherm HDMI kabels leggen.

Uitgebreider: HDMI-over-CAT5, ook bruikbaar bij afstanden die je niet met HDMI kan overbruggen
Nadelen: Voor echt lange afstanden niet geschikt, afhankelijk van type/uitvoering tot 30-50m bruikbaar bij 1080P. Daarnaast heb je meestal 2 netwerkkabels nodig, dus die moeten er wel zijn (En vrij zijn).
Is geen IP-gebaseerde oplossing, dus dedicated kabels zijn nodig, en beperkt tot 1 fysieke locatie.

Echte narrowcastingoplossing: Simpele PCtjes met clientsoftware icm een centrale server voor de content.
Aopen heeft er mooie PCtjes voor die op de monitor gemonteerd kunnen worden bijvoorbeeld. (of zoals je vaker ziet op het systeemplafond)

De software van Scala is zo'n beetje wel 'de' naam op dat gebied, maar je kan ook prima zelf iets bouwen met bv Xibo
Voordelen: Flexibel, je kan alle kanten op, desnoods schermen individueel groeperen, en clients kunnen ook over WAN of andere verbindingen.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
belrpr schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:00:
gewoon zoeken op digital signage :)
:Y inderdaad. Zijn heel mooie (maar ook vaak dure) oplossingen voor beschikbaar, waarbij je zelfs de content per scherm kan instellen.
Ook de schermen zelf zijn hier vaak speciaal op aangepast voor 24/7 of zelfs outdoor use. Goed voorbeeld van een dergelijk systeem is bijvoorbeeld de vertrek/aankomst tijden op Schiphol of op de nieuwere NS-stations.

iRacing Profiel