Toon posts:

Hulp keuze laptop koeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik zal het kort houden. Heb namelijk een 15" Hp laptop waar ik een goede koeler voor zoek. Zelf twijfel ik tussen de Cool Master Notepal U3 PLUS en de Cool Master Notepal ERGOSTAND II. De Notepal U3 heeft verplaatsbare fans, terwijl de ERGOSTAND minder bedrading heeft en een grotere fan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 07:06
Mijn ervaring met laptop koelers, is dat het zo goed als niks gaat helpen (maar dan praat ik over 5/6 jaar geleden zoiets). Je koelt tenslotte alleen maar de behuizing, wat voor de temperaturen van cpu/gpu weing gaat opleveren. En dan heb ik het dus over verschillen van 1 of 2 graden. Maar je hebt er wel extra kabaal bij en je maakt je laptop ook minder mobiel.

Imo is de beste oplossing, als je temperaturen te hoog zijn om eens te kijken of er geen stof zit in de roosters en doe ook eens wat nieuwe koelpasta tussen cpu/gpu en heatsink.
Mijn oude acer laptop tikte de cpu 90 graden aan onder niet al te hoge load. Dat is na nieuwe koelpasta (arctic mx4) 40/50 graden (!) geworden en de fan draait dan niet eens. In de fabriek hadden ze er veel te veel pasta op gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Probeer eerst eens de laptop stof vrij te maken. Daarna kan je altijd nog kiezen voor een laptop koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd eerst stofvrij maken, dan heb je waarschijnlijk geen koeler meer nodig