Beter leven is geven!
Verwijderd
Haal de ethernetkabel uit het modem.
Wacht nog een minuutje en zet het modem aan.
Wacht tot het modem is ingetraind voordat je de ethernetkabel aansluit op een PC/Laptop.
Kom je online op je PC/Laptop?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 01:11 ]
Te wenigt hosts?
Beter leven is geven!
Laat eens wat instellingen zien dan...VNC95 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:33:
Dhcp op me router staat aan maar
Je bent nog steeds vrij karig met details. We hebben geen glazen bol bij de hand hier.
Geef het volledige adres eens, het zijn interne adressen, die zijn niet geheim.162. IP
Het mijne is 192.168.1.5
Verwijderd
je bedoelt 169 netwerk.VNC95 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:33:
Dhcp op me router staat aan maar na een paar PC's te hebben aangesloten krijg ik 162. IP adessen en dus onbekend netwerk
Te wenigt hosts?
Dit betekent dat hij de DHCP niet kan vinden.

Dat kan namelijk niet als de EPC3925 in bridge-modus staat. Je zal het dan zo moeten aansluiten (met de EA2700 op LAN1 van de EPC3925):
[ Voor 5% gewijzigd door Xatom op 16-02-2014 14:22 ]
en beantwoord deze vragen eens:
Heb je DHCP aanstaan op de EA2700
Heb je de switches op de EA2700 aangesloten, zo niet, waarop dan wel?
En ben even wat duidelijker, ik wil niet aanvallend zijn, maar je lijkt niet eens zelf onderzoek gedaan te hebben, wat heb je al geprobeerd? Hoelang speelt het probleem? Wat heb je veranderd waardoor het probleem optrad?
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
het probleem treed op als ik meerdere apparaten op de router aansluit
Beter leven is geven!
Op de EA2700 als ik een pc of ander apparaat aansluit erop dan geeft hij me 162.158.x.x ip adressen
haal ik 1 weg dan is alles weer prima
Beter leven is geven!
Dat zijn IP-adressen van CloudFlare, die hoor jij niet te zien. Dus of je neemt dat verkeerd over zoals hierboven gesuggereerd wordt of je er is iets compleet verkeerd ingesteld.VNC95 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:29:
Bier kaas en wat broodjes
Op de EA2700 als ik een pc of ander apparaat aansluit erop dan geeft hij me 162.158.x.x ip adressen
haal ik 1 weg dan is alles weer prima
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 101% gewijzigd door Xatom op 17-02-2014 13:27 ]
Op de ziggo router/modem heb ik op fastEthernet poort 1 een utp kabel naar de WAN poort van mijn nieuwe Router (linkys ea2700) vanuit gewone Ethernet poort 1 & 2 gaat een utp kabel naar een switch(allebij appart)
Na een aantal pc's gaat die foutive ip adressen uitgeven en krijg ik onbekend netwerk
Beter leven is geven!
Laat het jullie z.s.m. weten
Beter leven is geven!
Screenshots of ik geloof het niet. Laat ook eens een screenshot zien van je router instellingen (DHCP pool instellingen, wifi & poorten instellingen, en uiteraard: de "status" van de router: wat voor IP adres krijgt hij zelf? Hoewel je dat misschien even wilt blurren in pdn/gimp/fotosoep)
[/quo
Beter leven is geven!
[ Voor 100% gewijzigd door Miyamoto op 18-02-2014 15:32 ]
Door een reset raak je dat kwijt en begin je even opnieuw met instellen. Persoonlijk altijd een beter startupunt dan ergens te beginnen in een oude opstelling.
[ Voor 18% gewijzigd door MikeOO op 18-02-2014 15:35 ]