Beste,
Ik wil een desktop bouwen die bedoelt is als 'all-round' desktop:
-Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Deze desktop zal ik in de eerste plaats gebruiken om te surfen op het web, schoolwerk te maken (enkel Word en PPT nodig) en ook (de nieuwste) games te spelen. (Ook wil ik eventueel wat recreatief photoshoppen, maar dit is bijkomstig.)
Ik ben niet van plan te overclocken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aan de desktop zelf wil ik zo'n 850 euro besteden, ik moet natuurlijk ook nog een monitor aanschaffen (ik dacht aan de Dell ultrasharp u2312hm ). Ik zou het liefst toch niet veel meer dan 1000 euro uitgeven aan de desktop en de monitor samen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Neen
Het is de eerste keer dat ik een desktop samenstel, ik heb me vooral gebaseerd op de BBG en verschillende topics op dit forum.
-Het moederbord en processor heb ik overgenomen van adviezen uit andere topics.
-De videokaart lijkt mij een van de betere binnen zijn prijscategorie.
-De behuizing zie ik als een goede investering, deze is duurder maar die kan ik makkelijker hergebruiken en maakt de desktop ook stiller.
-De processorkoeling heb ik overgenomen van de BBG, maar ik ben niet zeker of ik deze zelfs nodig heb als ik niet ga overclocken.
- 500W voeding lijkt me voldoende. Is dit ook werkelijk voldoende?
-Over de grote van de SSD en de HDD ben ik nog wel aan het twijfelen (overkill?). Ik zou ook voor de 120GB SSD en de 1TB HDD kunnen gaan, dit kan ik eventueel nog aanpassen om mijn budget niet te overschrijden, moest dat gebeuren.
Graag heb ik jullie mening over deze build. Kan er ook iemand bevestigen of deze componenten compatibel zijn?
Ik wil een desktop bouwen die bedoelt is als 'all-round' desktop:
-Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Deze desktop zal ik in de eerste plaats gebruiken om te surfen op het web, schoolwerk te maken (enkel Word en PPT nodig) en ook (de nieuwste) games te spelen. (Ook wil ik eventueel wat recreatief photoshoppen, maar dit is bijkomstig.)
Ik ben niet van plan te overclocken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aan de desktop zelf wil ik zo'n 850 euro besteden, ik moet natuurlijk ook nog een monitor aanschaffen (ik dacht aan de Dell ultrasharp u2312hm ). Ik zou het liefst toch niet veel meer dan 1000 euro uitgeven aan de desktop en de monitor samen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Neen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 179,99 | € 179,99 |
| 1 | ASRock H87 Pro4 | € 68,- | € 68,- |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 175,60 | € 175,60 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,20 | € 16,20 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 500W | € 55,30 | € 55,30 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 104,89 | € 104,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 868,78 | |
Het is de eerste keer dat ik een desktop samenstel, ik heb me vooral gebaseerd op de BBG en verschillende topics op dit forum.
-Het moederbord en processor heb ik overgenomen van adviezen uit andere topics.
-De videokaart lijkt mij een van de betere binnen zijn prijscategorie.
-De behuizing zie ik als een goede investering, deze is duurder maar die kan ik makkelijker hergebruiken en maakt de desktop ook stiller.
-De processorkoeling heb ik overgenomen van de BBG, maar ik ben niet zeker of ik deze zelfs nodig heb als ik niet ga overclocken.
- 500W voeding lijkt me voldoende. Is dit ook werkelijk voldoende?
-Over de grote van de SSD en de HDD ben ik nog wel aan het twijfelen (overkill?). Ik zou ook voor de 120GB SSD en de 1TB HDD kunnen gaan, dit kan ik eventueel nog aanpassen om mijn budget niet te overschrijden, moest dat gebeuren.
Graag heb ik jullie mening over deze build. Kan er ook iemand bevestigen of deze componenten compatibel zijn?