hulp nodig bij het in elkaar bouwen van systeem

Pagina: 1
Acties:

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Hallo forum ,

Ik heb vandaag de onderdelen binnen van mijn nieuwe systeem.

Alles is in elkaar gezet alleen de systeem start niet op. Als ik de aan en uit knop in druk gaan alle fans 2 seconden draaien en alles stop weer.

Verder heb ik een vraag over de videokaart, ik heb namelijk de r9 290 van sapphire. Daar zit 2 aansluitingen op. een 6 pins en een 8 pins. Moeten deze beide aangesloten worden ?

thx

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Moeten deze beide aangesloten worden ?
Ja.

Maak anders even een foto van hoe je alles aangesloten hebt.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:33
Misschien handig om een guide als deze door te nemen: http://howto.cnet.com/830...-build-your-own-computer/

Daar staan alle stappen in die je tegen komt bij het in elkaar bouwen van een PC.

Zucht...

• albatrosX1
SgtElPotato schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:42:
Misschien handig om een guide als deze door te nemen: http://howto.cnet.com/830...-build-your-own-computer/

Daar staan alle stappen in die je tegen komt bij het in elkaar bouwen van een PC.
ik heb het inderdaad via zo een handleiding gedaan. Heb inmiddels de r9290 uit gehaald om met de onboard kaart te proberen maar dan start hij ook niet op. De fans draaien 1/2 seconden en alles valt vervolgens uit.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:33
Ik zou alle stekkers en onderdelen eens nalopen ofdat ze goed vast zitten. Misschien dat je CPU of RAM niet goed vast zit. Of dat je voeding niet goed op je moederbord zit.

Zucht...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afstandsbusjes geplaatst ? En op de juiste plekken ?

8 pins CPU connector aangesloten ?

Geef verder ook even de specs van de PC en post die foto. Nu is het gewoon gokken waar het probleem zit en mijn glazenbol is gisteren gevallen.

• albatrosX1
ik was de meoderbord power cable vergeten :P excuses :)

uit de voeding komt ook een 2x4 pins uit, iemand enig idee waar dat voor is ?

[ Voor 42% gewijzigd door albatrosX1 op 15-02-2014 21:04 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
albatrosX1 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:59:
ik was de meoderbord power cable vergeten :P excuses :)

uit de voeding komt ook een 2x4 pins uit, iemand enig idee waar dat voor is ?
Dat is een CPU power connector. Wellicht dat jouw voeding twee 4+4/8 pins CPU power cables heeft (er vanuit gaande dat je al een 8 pins CPU power hebt aangesloten), maar controleer vooraf even dat je niet een 8 pins PCIe power connector aansluit op de CPU power van het moederbord. Het zou al helpen als je even aangeeft welke voeding je exact hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Moi_in_actie op 15-02-2014 21:19 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57
albatrosX1 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:38:
Hallo forum ,

Ik heb vandaag de onderdelen binnen van mijn nieuwe systeem.

Alles is in elkaar gezet alleen de systeem start niet op. Als ik de aan en uit knop in druk gaan alle fans 2 seconden draaien en alles stop weer.

Verder heb ik een vraag over de videokaart, ik heb namelijk de r9 290 van sapphire. Daar zit 2 aansluitingen op. een 6 pins en een 8 pins. Moeten deze beide aangesloten worden ?

thx
Misschien dat je even je specs uiteen zet hierzo, het is dan makkelijker om te helpen.
Pagina: 1