Beeldschermen vinden me pc niet

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-01 17:04
Hoi,

Ik heb al een tijdje een nieuwe pc, door azerty in elkaar laten zetten.
De beeldschermen deden al raar dat ze soms me pc niet kunnen vinden ( ligt aan me pc )
Maar nu krijg ik echt geen beeld meer maakt niet uit hoevaak ik het probeer, alle stekkers eruit helpt ook niet heeft iemand een idee wat het kan zijn??
:(

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik snap je niet, vind je PC de schermen niet, of je schermen de PC niet? En hoe weet je dat de PC wel werkt? Vertel er eens wat meer over. Is het een laptop en zie je wel dat het ingebouwde scherm goed werkt? Werken andere monitoren/TV's wel? Staat er wel spanning op?

Heb je de hardware & opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? Met de info die je hierboven verteld kan het alles zijn:

* Scherm stuk
* Kabel stuk
* Moederbord stuk
* Videokaart stuk
* Processor stuk
* Voeding stuk
* Kast stuk en je hebt kortsluiting
* Speakers stuk en je zit je kast te kortsluiten
* Je hebt de monitor aangesloten op de IGP terwijl je een losse videokaart hebt

En ga zo maar door...

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 07:48
Wat bedoel je niet vinden?
Doen de schermen het wel, of krijg je software/drivers niet geïnstalleerd?

Probeer de schermen op een ander toestel/iets.

Heb je een videokaart?
Sluit daarop aan. Is dat al? Sluit op je onboard i/o aan.

• timetje100
Ik kan soms wel mijn beeldschermen aanzetten en me pc aanzetten en dat ik dan beeld krijgt dat dan de pc opstart, maar soms staat er dat er geen signal is. dus dan krijg ik geen beeld van dat me pc opstart en kan ik niks zien. dit ligt waarschijnlijk aan de videokaart of moederbord, mijn moederbord is een asus ma97evo en videokaart gtx 760.

Alles is gewoon aangesloten en ik gebruik me pc al een maand maar laatste tijd krijg ik dit probleem steeds vaker, en dan probeer ik het paar keer opnieuw van pc aan en uitzetten en beeldschermen aan en uit en dan werkt het maar nu niet

[ Voor 25% gewijzigd door timetje100 op 15-02-2014 20:37 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:33
Wat voor voeding ligt erin? Heb je je videokaart overgeclocked? Branden er lampjes op je mobo of op je videokaart? Piepjes?

Er staat dat je je PC voor Azerty in elkaar hebt laten zetten, heb je al contact met hun opgenomen? En hoelang speelt dit probleem al?

We hebben erg weinig info waar we iets me kunnen...

Zucht...

• timetje100
De voeding is: CoolerMaster GM Series G550M
Hij is niet overclocked.
bij me pc brandt er bij me videokaart 1 rood lampje en de rest groen.
het speelt vanaf het begin

Ik heb contact gehad en hun zeggen gewoon dat ik het op moet sturen en hun kijken er dan naar maar ik wil liever het eerst zelf oplossen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:33
Zitten alle voedingskabels goed aangesloten op je videokaart?

Zucht...

• timetje100
Ja ik heb alle kabels nagekeken en er opnieuw ingestopt alles zit er goed in

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Zoiets ligt niet aan het beeldscherm, die kans is ERG klein..

Ik vermoed een kapotte kabel, Ram verkeerd erin gestopt (bank 1 en 2 terwijl 1 en 3 nodig is (Ja sommige moederborden moeten dit hebben)), haperende grafische kaart (stroom tekort?) of kapotte kaart.

Hoor je verder enige beepjes bij het opstarten (bios)? zo ja, google die met je bios type en kijk of er een probleem is.

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Staat je main videocontroller op PCI-Express ipv op PCI.

Je kan het vinden in de bios ergens onder advanced settings.

Misschien een slechte voeding, de condensatoren zijn nooit goed geweest en nu na een maand zijn ze helemaal gaan lekken ? Probeer eens 2 voedingen 1 voor het moederbord en de andere voor de videokaart.

TIME TO UPGRADE !!!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 10:34
Haal anders even je videokaart eruit en sluit een scherm op je mobo aan.

Als je dan gewoon beeld hebt dan is het naar alle waarschijnlijkheid de videokaart.

En hoe vervelend ook, dan zou ik hem toch opsturen naar azerty.
Daar hebben ze zowiezo alle spullen liggen om hem uitgebreid te testen lijkt me.

Want mocht er iets mis gaan tijdens het zelf knutselen dan ben je waarschijnlijk ook nog je garantie kwijt..

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je de monitor en de kabel van de monitor al uitgesloten hebt, en overige randapparatuur en je stopcontact ook, dan zal ik, hoe lullig het ook klinkt, vooral zelf niet nog meer repareren. TS: je klinkt niet bepaald als iemand die handig is met computers. Dat kun je leren, uiteraard, maar doe dat vooral als je een werkend systeem hebt!

Je hebt op dit moment op de "totale kit" gewoon garantie, en ook op de losse onderdelen. ALS je het bovenstaande hebt uitgesloten, dan zal ik dan ook gewoon garantie vragen op de totale kit, en vooral zelf niet verder klooien, dikke kans dat Azerty dan zegt: zoek het zelf uit, ga zelf uitzoeken welk onderdeel stuk is en dan helpen je wel met de garantie daarvan. Of erger: dat ze onderzoekskosten vragen. Hou op met klooien en bespaar jezelf tijd, geld en moeite.

• timetje100
bedankt voor de info! ik stuur hem zo snel mogelijk op

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is dus niet zoals hier op GoT de bedoeling is :o

Een topicstart hoort duidelijk te zijn met alle relevante info erin. Een topicstarter hoort voor een topic te openen zelf op zoek te gaan naar oplossingen - en ook duidelijk te melden wat hij dan opgezocht en geprobeerd heeft.

Vervolgens lijkt het wel slowchat met allemaal onelinerposts van TS met - moeizaam verkregen - informatie die allemaal in de topicstart had moeten staan.

Dicht.

Mbt hoe een topic te openen:
Het algemeen beleid #quickstart

Inhoudelijk dingen om te proberen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.