Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PS4 gaat op strict na DHCP disablen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een 'standaard' Cisco modem van Ziggo en een WRT160Nv2 van Linksys. Ik heb DHCP disabled op de WRT160Nv2. Sinds ik dit heb gedaan staat mijn nat type op de Playstation 4 op strict.

Ik heb het IP adres van mijn PS4 op de Cisco (modem) in DMZ geplaatst, in de WRT160Nv2 lukt dat niet, omdat ik het IP adres van de PS4 op de WRT160Nv2 niet weet. Daarnaast snap ik de DMZ modus van de WRT160Nv2 niet.

Is DMZ de juiste optie om de PS4 nat type op open te krijgen of zijn er andere maatregelen mogelijk?

DHCP weer enablen is overigens geen optie, dan gaat WiFi gek doen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

Ik snap bar weinig van je huidige setup, waarom heb je DHCP op je router uitgezet? Hebben alle PC's daar een statisch IP? Staat de cisco wel in bridge modus?

Cisco bridge > Linksys met UPNP en DHCP enabled > PS4 heeft een open NAT.

Meer is er niet aan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:25:
Ik snap bar weinig van je huidige setup, waarom heb je DHCP op je router uitgezet? Hebben alle PC's daar een statisch IP? Staat de cisco wel in bridge modus?

Cisco bridge > Linksys met UPNP en DHCP enabled > PS4 heeft een open NAT.

Meer is er niet aan.
Als ik de Cisco in bridge mode plaats geeft deze geen WiFi signaal af of wel? De Cisco en Linksys staan beide op een totaal andere plek in het huis en beide WiFi signalen zijn nodig om het hele huis te voorzien van WiFi.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:34:
[...]

Als ik de Cisco in bridge mode plaats geeft deze geen WiFi signaal af of wel? De Cisco en Linksys staan beide op een totaal andere plek in het huis en beide WiFi signalen zijn nodig om het hele huis te voorzien van WiFi.
Als je die Cisco in "Bridge-Mode" zet dan doet 'ie inderdaad niets méér dan dat, een brug vormen tussen het modem én de router/PC welke je er erachter zet (en dus feitelijk het externe IP adres doorzetten naar 't volgende apparaat).

Ik vraag me af waarom je een router achter een router aan het zetten bent (en dus een dubbele NAT aan het maken bent) terwijl je eigenlijk een extra acces point óf een range-extender wil hebben.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:40:
[...]

Als je die Cisco in "Bridge-Mode" zet dan doet 'ie inderdaad niets méér dan dat, een brug vormen tussen het modem én de router/PC welke je er erachter zet (en dus feitelijk het externe IP adres doorzetten naar 't volgende apparaat).

Ik vraag me af waarom je een router achter een router aan het zetten bent (en dus een dubbele NAT aan het maken bent) terwijl je eigenlijk een extra acces point óf een range-extender wil hebben.
Hoe kan ik van de Linksys een accesspoint maken dan? Want dat is de bedoeling inderdaad.