Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress uploads werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Enige tijd geleden heb ik een Wordpress site van host A naar host B verhuisd. Dat is allemaal prima gegaan dacht ik, tot ik vandaag iets wilde uploaden op de site. Ik kreeg een error te weten:

Kan map wp-content/uploads/2014/02 niet aanmaken. Is de bovenliggende map beschrijfbaar door de server?

Vervolgens via het Media menu een nieuw bestand willen uploaden. Echter ook daar een foutmelding:

Fout bij het opslaan van media-attachment.

Vervolgens gaan zoeken naar beide foutmeldingen op Google. Ook in het Engels. Heb in Instellingen -> Media het pad gewijzigd naar hetgeen ik in FTP zie als ik in de map uploads zit. Dit werkte niet. Dit pad toen leeg gehaald, dit had ik als tip gezien. Nu is dat hele veld verdwenen.

Toen in de WP-Config.php het pad aangepast. Ook dit lost niks op.

Via Direct Admin heb ik daarna de file permissions naar 755 gezet, ookal stonden ze daar al op en ik heb een rest ownership gedaan.

Overigens bestond de map 2014/02 gewoon en was deze beschrijfbaar volgens Filezilla.

Ik heb het idee dat ik zo een beetje alles wel heb getracht te doen. Wie weet hoe ik dit kan fixen? En eventueel als uiterste oplossing een nieuwe installatie. Maar hoe zet ik dan de hele site 1 op 1 terug zonder de error...

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-11 21:23

Matis

Rubber Rocket

755 geeft GEEN schrijfrechten tot de map voor de group en world. Waarschijnlijk draait de apache deamon binnen een andere group.
Beter probeer je 660 of 666.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Damocles.NL
Hi Matis, ik heb dit aangepast naar zowel 666 als 660, maar bij beide krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Een andere Wordpress installatie op de server waar het wel werkt, daar heb ik nu naar gekeken. Daar zie ik geen pad naar de uploads map staan in de wp-config. Dus dat heb ik nu weg gehaald in de andere installatie. Maar ook dat werkt niet.

Het moet echt komen daar de verhuizing denk ik. Maar kan niet bedenken waar ik moet zijn om het op te lossen.

UPDATE:
Ik denk dat ik de bestanden in direct admin moet wijzigen naar eigenaar apache. Nu nog uitzoeken hoe ik dat doe...

[ Voor 74% gewijzigd door Damocles.NL op 16-02-2014 11:26 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Damocles.NL schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:15:
Hi Matis, ik heb dit aangepast naar zowel 666 als 660, maar bij beide krijg ik nog steeds dezelfde melding.
Random waarden proberen die nog minder rechten geven dan de map al had gaan niet werken natuurlijk 8)7
Een andere Wordpress installatie op de server waar het wel werkt, daar heb ik nu naar gekeken. Daar zie ik geen pad naar de uploads map staan in de wp-config. Dus dat heb ik nu weg gehaald in de andere installatie. Maar ook dat werkt niet.

Het moet echt komen daar de verhuizing denk ik. Maar kan niet bedenken waar ik moet zijn om het op te lossen.
Vraag het eens aan je hostingpartij. Ik vermoed het terugzetten van de backup de bestandsrechten volledig om zeep heeft geholpen. Wellicht kunnen zij deze herstellen naar de group/user van je huidige account.

• Damocles.NL
Ik moet dus de map uploads of in ieder geval de inhoud daarvan wijzigen naar eigenaar apache. Ik weet vrij zeker dat het dan gefixed is. Heb die vraag al uitstaan, maar wellicht dat ik het wel zelf kan. Heb volledige rechten in direct admin.