Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirM1ster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03-2022
Via diverse guides op verschillende websites heb ik geprobeerd om mijn AppleTV (1e generatie) te 'modden' (tussen haakjes omdat ik geen hardware vervang) naar een XBMC media center. Niet door de interne AppleTV software te verrijken met XBMC, maar om er OpenELEC op te zetten en deze ze te booten.

Echter verkeerd mijn AppleTV in zo'n staat dat ik er niets meer uit krijg dan een flikkerend oranje lampje. Ik heb vergeefs geprobeerd om de harde schijf te formatteren en er een verse nieuwe AppleTV image op te zetten (url) en ook geprobeerd om er direct OpenELEC op te zetten.

Ik ben bang dat de AppleTV gewoon dood is en dat ik er niks meer mee kan doen. Wanneer ik de AppleTV via USB wil laten booten ("menu" en `–` knop) dan reageert hij zelfs daar niet op. Ook gewoon booten van HDD wil niet lukken. Het enige wat ik krijg is een draaiende HDD, knipperend oranje lampje en niks op het scherm. Mijn HDTV geeft op HDMI aan "No Cable Connected", terwijl de HDMI kabel wel degelijk goed is aangesloten.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die er meer van weten, of in ieder geval mij in de goede richting kunnen sturen. Ik vind het gewoon zonde om een AppleTV weg te gooien vanwege het niet goed werken ervan. Zou hem graag willen (her)gebruiken als XBMC HTPC.

Hier een aantal links welke vergeefs ik heb gebruikt voor de guides (ook goed voor mijn eigen documentatie):Sommige guides verwijzen naar de ATV Cloner app, maar aangezien ik mijn HDD al heb geformatteerd werkt deze voor mij dus niet meer. Vandaar de 'from scratch' verwijzingen.