Toon posts:

Game-PC 1700 +-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik voor 1700 +- (mag goedkoper, er is een maximum van 1700) een Game-PC mag gaan kopen. Ik ben niet zo goed in componenten uitkiezen, maar ik ga mijn best doen zodat jullie mij verder kunnen helpen.

Eerst even dit lijstje zodat jullie wat meer info hebben:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Op hoge kwaliteit en soms een paar uur achter elkaar.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is een maximum van 1700 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Logitech G35 Gaming headset
Logitech M235 muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe muis (grotere), een mechanisch toetsenbord, een scherm (rond 24 inch) waarop ik goed kan gamen, de computer zelf heeft goed grafische kracht nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefst bekende merken. Merken als Logitech, CM Storm, etc. zijn bekend en leveren goede producten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Mijn eisen zijn dat ik een aantal jaar goed kan gamen op een dergelijk niveau. League of Legends wil ik op de hoogste stand willen spelen zonder lagg. Qua videokaart wil ik 2 770's tenzij een 780 meer prestatie levert in zijn eentje. De grootte van de kast maakt niet erg veel uit.

Ga je overklokken?
Aangezien ik zelf niet goed weet wat dit is, ga ik niet overklokken.

Welke producten hebben mijn voorkeur?
Bekendere producten die goede prestatie's leveren.

Wat heb ik zelf uitgezocht?
Toetsenbord:
pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact
Waarom?: Een vriend van mij heeft hem ook en bevalt goed. Het is een mechanisch toetsenbord.

Muis:
pricewatch: Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Wit)
Waarom?: Hij is van een bekend merk en ik heb hem in de winkel in mijn hand gehad en hij ligt lekker.

Muismat:
pricewatch: Steelseries Qck
Goedkoop en groot.

Processor:
pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed
Ik weet niet veel van processors af, maar voor mijn budget leek een i5 mij perfect. Zo niet? Zeg het eventjes?

Behuizing:
pricewatch: Aerocool X-Warrior Devil Red Edition
Ik vond deze mooi er uit zien. Ik weet echter niet of alles er in past, heeft een van jullie een idee?

Besturingssysteem:
pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL OEM
Windows 8 is nieuw, en windows gamed sowieso fijner als OS.

Moederbord, processorkoeling, Geheugen intern, voeding.

Dit laat ik open, omdat ik niets van bovenstaande af weet. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Ik hoop dat dit meer informatie bied als het eerdere begintopic.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 21:10 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:41
Lees het DAA beleid maar ff door. Met deze openingspost kunnen we niks.
- wat zijn de eisen aan je scherm?
- waarom heb je de componenten gekozen die je noemt?
- moet de kast stil zijn? of maakt geluid niet uit?
- wat zijn je eisen aan toetsenbord/muis?
- etc.

We zijn geen klantenservice waar je ff langs hopt. Als je geen speciale eisen hebt kun je daarnaast ook gewoon het forum even doorspitten. Er worden genoeg adviezen gegeven voor gamepc's van 1700 euro.

P.S.: Overigens zou ik een pc op lening/afbetaling ook afraden.

[ Voor 6% gewijzigd door JDillinger op 15-02-2014 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
P.S.: Overigens zou ik een pc op lening/afbetaling ook afraden.
Het is bij mijn ouders. Ik heb ook ruim de tijd om het weer terug te betalen en een deel krijg ik ook. Vandaar dat ik het wel doe. Lenen houd mij vaak ook tegen maar aangezien de omstandigheden niet.

• JDillinger
Je aanpassing is niet echt wat ik bedoelde, maar OK. Heb je de andere DAA topics weleens doorgelezen? Hetgeen wat jij zelf al hebt uitgezocht stelt natuurlijk niks voor.
In andere posts zie je dat mensen een net lijstje hebben gemaakt (zodat het voor iedereen die je wil helpen overzichtelijk is) en beargumenteerd hebben waarom zij die componenten hebben gekozen.
Wij kunnen dan een beetje helpen bij de componenten.

Zoals jouw eisen er nu uit zien kun je volgens mij gewoon de Best-Buy-Guide even op zoeken en daar het systeem binnen jouw budget bij pakken. Scheelt mij (en de anderen die willen helpen) een hoop typen en knippen.

Deze dus: http://tweakers.net/revie...amesysteem.html#mainsteam

De vraag die dan daarna echter meteen boven zal komen is: wil je overclocken?

[ Voor 13% gewijzigd door JDillinger op 15-02-2014 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel WWAS. Ik ga even alles uitzoeken en inderdaad wat Guide's bij langs en ik ga het dan even uittypen. Bedankt voor de reactie :D.

• JDillinger
Goed zo ;). Veel Tweakers willen graag helpen maar om daartoe in staat te zijn moet jij wel een beetje een opzetje geven :).
Er zijn immers zo veel componenten dat er veel variatie in adviezen mogelijk is.

Het wordt weleens vergeleken met een auto. Als iemand vraagt "Ik wil een auto, welke moet ik nemen?" kan ook niemand daarbij helpen (behalve een verkoper in de winkel ;)). Er zijn immers 1000 verschillende auto's dus iedereen zou zomaar random wat gaan roepen ;).

Succes en tot later dan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles even aangepast en ik hoop dat jullie mij nu beter kunnen helpen. Als het goed is doen de linkjes het ook!

Verwijderd

Topicstarter
Het leek mij trouwens wel fijn om er een kleine SSD in te doen, zodat ik LoL en windows er op kan zetten en eventueel later ook nog wat spellen. Zal dit haalbaar zijn met mijn budget?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik raad een ssd altijd bijzonder aan, zo vanaf een pc van 350 euro. Ik zou dus zeggen dat met jouw budget er wel een middelgrote tot grotere ssd bij past.

Neem geen kleine (wat versta je onder klein?) ssd, dat blijft modderen in de marge. Voor iets meer dan 100 euro heb je tegenwoordig al een zeer goede 240 GB ssd.

Aangezien je al een krachtige gamecomputer met een dergelijke ssd voor 1200 euro hebt, kan jij net zo goed voor een ssd van 1 TB gaan, zit je nog ruim onder je budget.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even twee wenslijsten gemaakt, voor de mensen die daaruit verder kunnen denken voor mij. Een vriend heeft mij geholpen.

gallery: marni42
gallery: marni42

Hier zit een Samsung 840 EVO 250GB SSD in. Iemand op een ander forum raadde mij deze aan. Hier komt Windows en League op. Eventueel later nog grotere spellen als BF etc. Moet voldoende zijn lijkt mij?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,-€ 279,-
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 84,98€ 84,98
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 379,99€ 379,99
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,90€ 46,90
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 77,98€ 77,98
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 184,88€ 184,88
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM€ 82,90€ 82,90
1Thermalright True Spirit 140€ 33,04€ 33,04
1Corsair Vengeance K65 Compact€ 77,-€ 77,-
1Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Wit)€ 59,95€ 59,95
1Steelseries Qck€ 6,90€ 6,90
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 68,40€ 68,40
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,50€ 12,50
1Seasonic S12G 550W€ 70,-€ 70,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 104,89€ 104,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.569,31

- i7 lijkt me beter bij dit budget passen, ik denk dat die straks ook 1-2 jaar langer meegaat dan de i5.
- niet al te duur moederbord, prima voor dit gebruik.
- R9 290 is iets meer bang for buck dan de 780, deze heeft een goede koeler (eventueel kun je voor de sapphire incl BF4 gaan).
- goedkopere data schijf, de black heb je echt niet nodig.
- wat betere behuizing, ook hier is kwaliteit niet onbelangrijk imo (tevens moet de cpu koeler passen).
- het Dell scherm wordt eigenlijk door iedereen aangeraden vanwege de goede bouwkaliteit en de kwaliteit van het IPS paneel.
- win 8.1 is prima.
- degelijke koeler, iets minder goed dan de noctua maar ook 2x zo goedkoop.
- toetsenborden, muis en muispad heb ik uit de startpost.
- 8GB 1866MHz geheugen moet voorlopig voldoende zijn, eventueel later upgradebaar.
- dvd brandertje, toch wel handig af en toe?
- degelijke 550W voeding, zolang je niet extreem overklokt en allemaal stresstests gaat draaien ruim voldoende, doe je dit wel dan kun je de 650W versie pakken.
- crucial SSD is een stuk goedkoper dan de samsung zonder dat je in de praktijk merkt dat hij net iets langzamer is.

Edit: ah, ik lees dat je niet gaat overklokken, dan kan het eventueel nog 50-100 euro goedkoper op processor, moederbord en koeler.
(tenzij je die optie toch wilt open houden voor over een paar jaar, moeilijk is het namelijk niet)

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is dat wel goed aangezien hij een stuk goedkoper is. Ik houd nog ruim 100 euro over bij deze build, misschien wat extra in het moederbord stoppen?

Wat is er zoveel beter (of slechter) aan deze videokaart? Ik snap dat niet helemaal, kan je dat misschien uitleggen?

De behuizing vind ik er wat lelijk uitzien. Weet u misschien de grootte die mijn kast nodig heeft, zodat ik een andere kan zoeken en later aan u kan navragen of de nieuwe gekozen kast ook goed is?

De koeler is minder goed maar wel 2x zo goedkoop. Zit er tussen de Noctua en deze niet een koeler er tussen die net wat beter is als deze koeler, en net iets slechter als de Noctua?

De voeding kan ik beter op 650 doen als ik ook spellen die binnenkort uitkomen op de hoogste stand wil spelen?

De dvd brander is inderdaad handig. Hier kan ik ook spellen in duwen en op mijn pc zetten en windows installeren.

Is het enige verschil tussen Samsung en Crucial dat het net iets slomer is? Zo ja, dan vind ik de SSD die u uitkoos beter passen zodat ik eventueel nog wat geld in andere producten kan steken

Dank je wel voor de post!
Pagina: 1