Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 16:14
Hi jongens,

Hier thuis willen we overstappen naar nieuwe provider omdat ons internet abonnement onwijs oud is!
Maar nu ben ik al t enige aan het uitzoeken maar vroeg me toch af wat jullie ervaringen waren met providers.

Ik zelf zat te kijken naar KPN omdat we hier al Telefonie van hebben en een ISDN lijn aangezien we deze nog gebruiken en dus behouden moet blijven.

Daarnaast ook zitten kijken naar Ziggo omdat we al TV van de provider hebben..

uit gesprek met KPN bleek al dat de centrale hier in de wijk niet meer den 12mbps levert dus een abbo hoger dan 20 mbps is overbodig.

Mijn vraag aan jullie is dan ook wat zijn jullie ervaringen met deze providers kwa storingen etc. en kwaliteit van de producten.

Grtz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ik zou Ziggo nemen, de snelheden liggen veel hoger dan via DSL-ISDN.
Je moet niet vergeten bij een DSL lijn is het MAX 12 Mbit (bij jou), je zou ook als je een 12 Mbit verbinding afsluit een 4 Mbit max kunnen krijgen (weinig aan te doen dan).

Bij Ziggo wijkt dit niet zoveel af voor zover ik bij familie dit heb getest!

Ik heb alle verbindingen al gehad, DSL analoog, DSL ISDN en Ziggo.
Bij DSL heb ik soms het probleem gehad dat deze in verloop van tijd trager werd, ik moest vaak de modem intrainen als ik geluk had kreeg een paar extra Mbits.

Ik had bijna geen problemen met Ziggo. (Je kan pech hebben)

het voordeel aan Ziggo is als het je niet bevalt dan kun je deze met een maand weer weg doen. (als je geen jaar contract afsluit)

Ik zelf zit nu op glasvezel, ik heb echt nooit geen storingen en snelheidsproblemen, mijn neefje die Ziggo heeft heeel af en toe.

Maar zoals ik al zei: Je kan pech hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ziggo of Glasvezel als dat mogelijk is.

https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
jah er ligt hier geen glasvezel dus dat is jammer genoeg al uitgesloten.!

Zit er veel verschil tussen de kabel en adsl van ziggo?

want ik ben bij kpn niks tegen gekomen over internet via de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

KPN is geen kabel maar alleen adsl en in steeds meer plaatsen glasvezel, maar bij jou dus nog niet.

Ziggo heeft geen adsl... Ziggo is kabel en kabel is veel sneller en stabieler dan adsl in de meeste plaatsen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
Toevallig.. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb digitenne van KPN, telefoon van KPN, En een oude trage internet abbo van KPN waar ik maar maximaal 5 Mbps = 650 KBps kan halen. Downloads duren ook meestal erg lang.

Geen kabel & glasvezel beschikbaar dus dat is ook geen optie. Ik woon 3.1 KM van de dichtstbijzijnde centrale dus mijn internet snelheid zal sowieso niet bepaald uitmuntend zijn. Ik heb nog geen belletje naar KPN gepleegd, zal ik binnenkort wel even doen. En de winkels hoef je over het algemeen niet een te bezoeken,meestal staan er een stelletje kwakzalvers voor de balie.

En toch zie ik bijna geen uitweg. de enige abbo's waar ik uit kan kiezen en ook mogelijk kwa snelheid zijn:
  • KPN Instap 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
  • Online.nl Snel Internet 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
  • Telfort Instap 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
  • XS4All 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
Komt dus allemaal op hetzelfde neer en ik wil juist zeer snel internet speciaal voor Netflix & binnenkort komende PS4 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik lees dat je NU gebruikt maakt van een ISDN-telefoon? Let wel op dat als je Ziggo Alles-in-1 neemt, je ISDN-telefoon niet wordt ondersteund: https://www.ziggo.nl/#kla...n-met-telefonie-van-ziggo

Uw vraag: Kan ik isdn apparatuur gebruiken met telefonie van ziggo?

Telefonie van Ziggo is geschikt voor bijna alle soorten telefoons.
Ziggo ondersteunt niet:

–telefoon met een draaischijf, ook wel pulse dialing genoemd
–carrier-preselecttelefoon (draait een kortingsnummer voordat het gekozen nummer wordt gebeld)
–persoonsalarmering
–alarminstallatie met een door verzekeraar verplichte traditionele telefoonlijn (niet via de kabel)
–ISDN telefoons en ISDN centrales

Voor Nummerherkenning & Nummerweergave is het noodzakelijk dat uw telefoon het FSK-protocol gebruikt. Worden nummers niet weergegeven? Dan gebruikt uw telefoon waarschijnlijk een ander protocol.

Als je natuurlijk alleen TV+Internet neemt is er niks aan de hand ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:21
Het is niet verplicht telefonie bij ziggo te nemen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Zombymario schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:07:
Ik lees dat je NU gebruikt maakt van een ISDN-telefoon? Let wel op dat als je Ziggo Alles-in-1 neemt, je ISDN-telefoon niet wordt ondersteund: https://www.ziggo.nl/#kla...n-met-telefonie-van-ziggo

Uw vraag: Kan ik isdn apparatuur gebruiken met telefonie van ziggo?

Telefonie van Ziggo is geschikt voor bijna alle soorten telefoons.
Ziggo ondersteunt niet:

–telefoon met een draaischijf, ook wel pulse dialing genoemd
–carrier-preselecttelefoon (draait een kortingsnummer voordat het gekozen nummer wordt gebeld)
–persoonsalarmering
–alarminstallatie met een door verzekeraar verplichte traditionele telefoonlijn (niet via de kabel)
–ISDN telefoons en ISDN centrales

Voor Nummerherkenning & Nummerweergave is het noodzakelijk dat uw telefoon het FSK-protocol gebruikt. Worden nummers niet weergegeven? Dan gebruikt uw telefoon waarschijnlijk een ander protocol.

Als je natuurlijk alleen TV+Internet neemt is er niks aan de hand ;)
Wie zegt dat hij zijn telefoon naar ziggo verhuisd? Hij kan die ISDN lijnen toch ook gewoon bij KPN af blijven nemen en internet via ziggo?

WIj hadden op de zaak tot voor kort telefonie over ISDN terwijl we internet via glasvezel hadden
Nickvdd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:33:
Toevallig.. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb digitenne van KPN, telefoon van KPN, En een oude trage internet abbo van KPN waar ik maar maximaal 5 Mbps = 650 KBps kan halen. Downloads duren ook meestal erg lang.

Geen kabel & glasvezel beschikbaar dus dat is ook geen optie. Ik woon 3.1 KM van de dichtstbijzijnde centrale dus mijn internet snelheid zal sowieso niet bepaald uitmuntend zijn. Ik heb nog geen belletje naar KPN gepleegd, zal ik binnenkort wel even doen. En de winkels hoef je over het algemeen niet een te bezoeken,meestal staan er een stelletje kwakzalvers voor de balie.

En toch zie ik bijna geen uitweg. de enige abbo's waar ik uit kan kiezen en ook mogelijk kwa snelheid zijn:
  • KPN Instap 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
  • Online.nl Snel Internet 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
  • Telfort Instap 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
  • XS4All 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
Komt dus allemaal op hetzelfde neer en ik wil juist zeer snel internet speciaal voor Netflix & binnenkort komende PS4 :-(
Misschien even je eigen topic maken? Dit is best wel topic-hijacking

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:52

Speedmaster

Make my day...

@El-Diablo:

Wat is de reden dat ISDN behouden moet blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Idd, waarom ISDN?
Indien voor het nummer: Je kunt overstappen met nummerbehoud. Pak dan een alles-in-een bij Ziggo. Als dat niet gaat kun je telefonie bij KPN laten en internet alsnog via Ziggo regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
ShadowAS1 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:09:
[...]

Wie zegt dat hij zijn telefoon naar ziggo verhuisd? Hij kan die ISDN lijnen toch ook gewoon bij KPN af blijven nemen en internet via ziggo?

WIj hadden op de zaak tot voor kort telefonie over ISDN terwijl we internet via glasvezel hadden

[...]

Misschien even je eigen topic maken? Dit is best wel topic-hijacking
Zal wel even copy-pasten naar een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrx1988
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 12:00
verwijderd

[ Voor 88% gewijzigd door DJSmiley op 18-02-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Ja hoor je kan gewoon alles blijven gebruiken ik heb thuis:

ISDN Telefonie (zakelijk)
TV via Ziggo
Internet via Glasvezel

Het is wat duurder op deze manier maar, ISDN werkt altijd en telefonie via Ziggo en Glasvezel hoor ik dat er wel is problemen zijn... dat kunnen wij niet hebben met een zaak.

Mocht je overstappen op Ziggo alles in 1 moet je gewoon aangeven "NIEUW NUMMER" en mocht je aan kunnen geven dat je zelf je KPN opzegt doe je dat (en dan zeg je gewoon niet op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
Miyamoto schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:18:
Idd, waarom ISDN?
Indien voor het nummer: Je kunt overstappen met nummerbehoud. Pak dan een alles-in-een bij Ziggo. Als dat niet gaat kun je telefonie bij KPN laten en internet alsnog via Ziggo regelen.
Ik woon nog thuis en ben bezig alles uit te zoeken voor me ouders etc ;)

waarom isdn? omdat ons alarm systeem daar via werkt. toen der tijd veel geld aan uitbesteed om het zo werkend te krijgen. en vandaar dat we de telefonie en isdn lijn van kpn willen behouden..

Het is idd mogelijk om gewoon alleen TV + internet te krijgen bij ziggo, ga morgen is belletje met ze plegen om te kijken wat opties zijn en de kosten..

Momenteel zijn de opties:
- of instap abbo van kpn tot 8 mbps (ze zeggen dat ze vaak open zetten tot 20) aangezien groter abbo geen zin hebt ivm de wijkcentrale die max 12 mbps levert.
- of TV+Internet van ziggo via de kabel.

het wordt dus kijken naar wat goedkoopst is en tevens stabiele goede verbinding zonder teveel storingen.
en dus Kabel internet vs dsl lijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Bats13 op 16-02-2014 19:34 ]

Pagina: 1