Dedicated kaarten niet herkend wanneer monitor op iGPU

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-02 01:24
Titel says it all.

Zodra ik mijn DVI beelschermkabel in de DVI poort van de iGPU steek (Intel HD4600), worden de AMD dedicated kaarten (2) niet meer weergegeven in Catalyst control center, onder de tabs 'hardware' en 'overdrive'. Onder apparaatbeheer zie ik ze wel, staat dat ze correct werken. Als ik op het CCC icoontje in de system tray klik met rechtermuis, zie ik ook drie verschillende kaarten staan.. Drivers zijn prima en up to date.

Stomme is dat zodra ik m'n DVI kabel overzet naar één van de dedicated kaarten ze opeens wel herkend worden en netjes worden weergegeven :s
Echter, dan is het iGPU control center weer niet zichtbaar als ik op de desktop RMB doe..
Het is van belang voor het minen van cryptocoins, waar ik de iGPU desktopwerk wil laten doen en de kaarten enkel voor minen wil gebruiken. Dat kan natuurlijk niet als ik niet eens de temperatuur en clocks kan aflezen en instellen...

Hardware:
Gigabyte Z87X-UD3H
Intel Core i5 4670K + HD Graphics 4600
8 GB DDR3-1600
Radeon HD 7850
Radeon R9 270

Software:
Win 7 Ultimate x64
Catalyst 13.12

Dit is volgens mij ook de reden dat sommige mensen dummyplugs gebruiken, maar ik lees zowel voorbeelden op internet van mensen die dat ook niet hebben en waar het toch werkt...

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
als het goed is werkt je IGPU niet als je je dedicated kaarten gebruikt en vice versa, dit is een limiet van het systeem zelf (althans zo werkte het vroeger allemaal, niet zo super up-to-date in het IGPU gebied)

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-02 01:24
Themperror schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:49:
als het goed is werkt je IGPU niet als je je dedicated kaarten gebruikt en vice versa, dit is een limiet van het systeem zelf (althans zo werkte het vroeger allemaal, niet zo super up-to-date in het IGPU gebied)
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar dat is dus niet zo als ik de dedicated kaarten dan met kabels aan mijn monitor hang. Dan wordt die restrictie blijkbaar opgeheven oid.. De vraag is of ik een situatie kan creeëren waarin dit ook zonder kabels mogelijk is?!

EDIT:
Inmiddels zover dat mijn twee dedicated kaarten herkend worden als ik er één van de twee via HDMI aansluit op mijn monitor (waar via DVI ook al de iGPU op werkt). Vervolgens bureaublad uitbreiden, en beide adapters worden netjes weergegeven in CCC (aangesloten adapter + uitgeschakelde adapter).

Ik heb inmiddels ook ULPS uitgeschakeld via Regedit. Graag zou ik nog horen wat ik kan doen om de bovenstaande situatie te behouden zonder de HDMI kabel en het uitgebreide bureaublad :)

[ Voor 29% gewijzigd door MuFFIN 007 op 16-02-2014 04:44 ]