Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 8.1 backup maken?

Pagina: 1
Acties:

• jay00
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12-2016
beste mensen,

Heb van de week een acer aspire v5-122P gekocht voor school. Echter viel het mij op dat er geen windows 8 activeringen code bij zat. En geen back up van software van windows 8.1. Nou zit er geen brander in dus ik dacht koop een usb stick en maak er bootable windows 8 versie van op mijn usb stick. Via pc-instellingen en windows opnieuw installeren. Want daar vraagt hij ook om een 16gb stick. Echter was ik vandaag in de winkel. En er werd mij verteld dat windows 8.1 ergens verborgen zit op de schijf? En dus geen ''back-up'' gmeaakt hoeft te worden?

Heb ook heel veel acer ''rommel programma`s'' bij gekregen. Weet iemand hoe ik dat beste kan verwijderen? En wat wel en niet kan?
Nou is deze laptop niet het snelste en dat wist ik ook wel, heb het alleen nodig voor word ect. Echter heb ik het idee dat het door die programma`s langzamer word. En de mc Afee virus scanner hoeft toch ook niet bij windows 8? Die heeft al een ingebouwde virus scanner toch?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Wat de winkelier ws bedoelde is dat het hier om een OEM editie van Windows gaat en dat er een herstelpartitie van Acer verborgen is, welke je kunt gebruiken om Windows opnieuw te installeren.

Dit staat echter helemaal los van het feit of je een backup wilt maken of niet. Als je een 1:1 backup wilt maken, dan kan ik je een image-programma als Acronis aanraden. Houd wel in de gaten dat je hier een externe harde schijf voor nodig hebt, omdat een image vaak >30GB kan zijn.

Windows zelf heeft geen virusscanner ingebouwd en ik kan je wel aanraden er een te draaien - wellicht een andere zoals Avast.

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 21:03
Vanaf windows 8 moet je zelf voor een backup / herstel schijf (of USB) zorgen voor indien windows totaal crasht. Er zit namelijk geen licentiecode meer bij.

http://www.makeuseof.com/...-windows-8-recovery-disk/

Er zit dus standaard bij mijn weten geen "fabrikant-herstel-partitie" meer in windows 8.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58
Jolke schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:01:
[...] Windows zelf heeft geen virusscanner ingebouwd en ik kan je wel aanraden er een te draaien - wellicht een andere zoals Avast.
Dat heeft die dus wel..
[...]Heb je Windows 8.1 of Windows RT 8.1?
Windows Defender voor Windows 8.1 en Windows RT 8.1 biedt ingebouwde bescherming tegen malware. Je kunt Microsoft Security Essentials niet met Windows 8.1 gebruiken. Maar dat is ook niet nodig want Windows Defender is ingebouwd en is direct klaar voor gebruik. Maar wil je een pc met een oudere versie van Windows beveiligen, gebruik dan Microsoft Security Essentials om je te beschermen tegen virussen, spyware en andere schadelijke software. Het biedt gratis* realtime bescherming voor pc's thuis of in kleine bedrijven. [...]
Verder zit de productcode zeer waarschijnlijk in het UEFI (bios) ingebakken, zie ook
. One of the improvements Microsoft is making to Activation 3.0 for newly built machines that come preloaded with Windows 8, you won’t have a COA (Certificate of Authenticity) sticker attached to the machine anymore. Instead, this will be embedded in the BIOS. This will avoid product keys from being compromised and OEMs will buy what they need.

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 19-02-2014 14:07 ]

Verwijderd

Jolke schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:01:

Windows zelf heeft geen virusscanner ingebouwd en ik kan je wel aanraden er een te draaien - wellicht een andere zoals Avast.
Vanaf Win8 zit de "geupgrade" versie van Defender erin, en die voldoet prima voor huis-tuin en keuken gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Anti-Virus-Software-Not-Working-on-Windows-8-1-Preview-2.jpg?1372336387

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:07:
[...]

Vanaf Win8 zit de "geupgrade" versie van Defender erin, en die voldoet prima voor huis-tuin en keuken gebruik.
De ingebouwde anti virus mag dan prima voldoen, hij komt wel bij iedere AV test als slechtste uit de bus:

Afbeeldingslocatie: http://www.tabletpcreview.com/assets/21823.png

Dus ik zou er wel een fatsoenlijk AV programma op zetten :).

• Jolke
zeezuiper schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:12:
[...]

De ingebouwde anti virus mag dan prima voldoen, hij komt wel bij iedere AV test als slechtste uit de bus:

[afbeelding]

Dus ik zou er wel een fatsoenlijk AV programma op zetten :).
I rest my case :)

Verwijderd

MSE is inderdaad een scanner die slecht presteert. Zeker voor normale mensen die niet zo heel goed kijken naar waar ze klikken en welke sites ze aanklikken bij een zoekactie op Google is een goede anti-virusscanner belangrijk.

• jay00
Ja over windows defender zijn de meningen erg verdeeld. Heel veel mensen zeggen dat het wel voldoende is. Iig sinds ik mcafee verwijderd heb, is de laptop stukken beter geworden. Wat Caelorum zij, zij de verkoper ook tegen mij dat de serial code in de bios zit. En met backup bedoel ik dus, want volgens mij begrijpen jullie mij verkeerd. Heel erg vroeg werden de windows systemen op een cd mee geleverd als je een pc kocht. Jaren later moest je dat zelf doen door het ''systeem'' op een schijf te branden. Nu 2014 heb ik een laptop zonder brander. Volgens de verkoper hoef ik dat niet te doen, want zoals hierboven vermeld word. Staat windows 8.1 ergens verborgen op mijn schijf en kan ik zonder problemen herstel maken of alles verwijderen. En windows opnieuw installeren. Echter wil k dit zeker weten. Ik heb hier een printscreen gemaakt wat ik al gevonden had. En dit de verkoper bevestigde dat je dan de middelste aan moet aanklikken, als je windows opnieuw installeren wilt.
http://imageshack.com/a/img827/3118/pol7.png

PS. waarom ik om de serial key vroeg is. Lees op heel veel forums dat je beste een ''schone'' windows 8 op kunt installeren. Dan ben je van de programma`s af die acer mee levert op je pc. Maar dat is het probleem. Hoe weet ik welke windows 8.1 ik downloaden moet wat een nieuwsgroep oid. Die bootable maken. Want neem aan dat hij bij opstarten dit moet booten. En dan is de vraag blijft mijn serial in de bios hangen plus dat hij nog bruikbaar is? Omdat ik nu een andere versie misschien op heb staan.

Ik heb nu alle programmas handmatig verwijderd. En nadat ik virusscanner verwijderd heb is de pc nog sneller geworden. Echter is een schone windows natuurlijk nog beter denk ik??? Graag jullie mening plus eventuele uitleg

[ Voor 26% gewijzigd door jay00 op 19-02-2014 21:02 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58
jay00 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:55:
[...] En dan is de vraag blijft mijn serial in de bios hangen plus dat hij nog bruikbaar is? Omdat ik nu een andere versie misschien op heb staan. [...]
Ja, alleen een BIOS update zou eventueel de key er uit kunnen slopen, maar dacht dat het er echt hard in werd gezet. Hoe dan ook hoef je daar met een Windows install niet bang voor te zijn. Hooguit dat je niet de goede windows versie hebt en die dus de key niet geldig vind.
[...]Lees op heel veel forums dat je beste een ''schone'' windows 8 op kunt installeren. Dan ben je van de programma`s af die acer mee levert op je pc. [...]
Soms werkt die optie die je in je post aanhaalt daar ook voor. Ligt er een beetje aan hoe goed acer alles er in heeft verwerkt.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:35
En met backup bedoel ik dus, want volgens mij begrijpen jullie mij verkeerd.
Je bedoelt dus geen backup, maar het terugzetten van de fabrieksinstallatie. Backup is het veiligstellen van gebruikersdocumenten door deze te kopiëren naar een andere locatie. Iets wat je overigens ook zult moeten gaan regelen.
Ik heb nu alle programmas handmatig verwijderd. En nadat ik virusscanner verwijderd heb is de pc nog sneller geworden. Echter is een schone windows natuurlijk nog beter denk ik??? Graag jullie mening plus eventuele uitleg
Als ik jou berichten hier zo lees zou ik het lekker houden bij wat je nu hebt op je laptop. Bij het installeren van een schone Windows op een laptop moet je ook weer de juiste drivers zoeken en installeren, iets wat een tijdrovend klusje kan zijn wat echt niet heel erg veel zal opleveren.

Overigens ben ik ook van het kamp dat Windows Defender prima vind werken. Laatst nog bij een kennis F-Secure eraf gegooid en MSE erop gezet, die direct 3 virussen vond die F-Secure dus wel gewoon doorliet. Dat zegt nog niets natuurlijk over jouw of mijn geval, maar het zegt iig dat met zo'n grafiekje als hierboven blijkbaar niet alles gezegd is ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Jolke

[...]

Je kunt natuurlijk zelf ook wat doen, inlezen, zoeken, etc... we kauwen niet alles voor :)

.
Ramon schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:44:

[...]

Overigens ben ik ook van het kamp dat Windows Defender prima vind werken. Laatst nog bij een kennis F-Secure eraf gegooid en MSE erop gezet, die direct 3 virussen vond die F-Secure dus wel gewoon doorliet. Dat zegt nog niets natuurlijk over jouw of mijn geval, maar het zegt iig dat met zo'n grafiekje als hierboven blijkbaar niet alles gezegd is ;)
Klopt, dat is het verradelijke aan grafiekjes, ze laten bijna altijd een vertekend beeld zien, omdat er niet vermeld wat en hoe er precies gemeten is. Dat maakt het aan de andere kant wel meer makkelijk om een grafiek zo weer te geven dat het laat zien wat je wilt zien - en dat is nou precies hoe grafieken met jaarcijfers werken >:)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

Je kan win8 zelf ook terugzetten naar fabrieksinstellingen. Met een beetje geluk ben je dan ook van die Acer troep programma's af. Zo niet, tweede kans: PC Decrapifier. Beide gaan waarschijnlijk makkelijker dan een volledige re-install.

... en gaat over tot de orde van de dag

• jay00
alles eerst thanks voor jullie goeie uitleg weer. Idd daar zat ik ook over na te denken om fabrieksinstellingen terug te zetten. Die middelste iig in mijn link alles verwijderen en windows opnieuw installeren. Ik had idd over windows en niet backup, dat had ik verkeerd verwoord. Echter ga ik geen back-up maken omdat ik alleen word bestanden erop heb staan(gebruik laptop alleen voor school), En die word bestanden sla ik op op dropbox. En idd had ik pc decrapifier ook al gebruikt. Echter zitten er nogal veel programma's op waar ik echt nog mijn vraagtekens bij heb, Dit in de zin van of ik het wel of niet mag verwijderen. Na heel lang zoeken op google niet echt kunnen vinden wat zoon programma nou doet. Hieronder de overgebleven programma`s nog even aan gegeven. Weten jullie of ik die kan verwijderen?
http://imageshack.com/a/img716/7013/3tul.png
Zoals die nero backup nog wat. Als ik het niet gebruik kan het wel weg toch? Volgens mij is dit geen trial versie.

En pokki weet nog steeds niet wat het is
Pagina: 1