[Office 2010] Doc én docx zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:28
Met de overstap van office XP naar Office 2010 heb ik inmiddels een verzameling *.doc en *.docx-bestanden.
Met opslaan wordt standaard docx gebruikt, en zie ik in het Opslaan-venster de doc-bestanden niet. Andersom ook: als ik iets op wil slaan als doc, zie ik de docx-bestanden weer niet.
Dat is lastig, want dan heb je de kans dat je 2 keer dezelfde bestandsnaam hebt, alleen met verschillende extensies, of je kunt steeds een bepaald bestand niet zien, omdat het toevalig een andere extensie heeft als het document dat je op wilt slaan..

Dus:
Is er een mogelijkheid om in deze Opslaan-vensters standaard zowel de doc- als de docx-bestanden zichtbaar te hebben?
Zoiets als wat je bij Openen wel hebt: Alle Word-documenten (*.docx, *.dotm, en dat hele rijtje wat er achteraan komt).

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:12
Windows verbergt standaard de bestandsextensies voor 'bekende' extensies. Je kan dit uitzetten zodat altijd de extensie getoond wordt:
http://windows.microsoft....name-extensions=windows-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-05 20:59

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Helaas zie je .doc alleen als je .doc selecteerd als type voor het opslaan. En vice versa.

Wat je wel kunt doen is de bestandsnaam typen. Zie je dan een suggestie verschijnen, dan zie je gelijk de extensie van het al bestaande bestand.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 07-05 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom "opslaan als"? Je wilt een bestaand document toch bewerken? Dan open je 'm, en sla je 'm normaal op. Wordt de bestaande naam gebruikt en krijg je geen dubbele.

En anders, Opslaan Als en 'Alle bestandstypen' selecteren. Ja, dat is een extra handeling, want standaard komt 't op het formaat van het document dat je opent, en nieuwe documenten worden in het standaard formaat wat je hebt opgegeven in instellingen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-05 20:59

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

^^ dat 'alle bestandstypen' was ook m'n eerste idee, alleen stond die er in mijn Word 2010 niet bij :S

Tevens, @TS. Je kunt Word ook instellen om standaard als .doc op te slaan. Maarja, dan heb je hetzelfde probleem als er ergens al een .docx van is.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oh, dat 'Alle bestanden' er niet is zou zomaar kunnen. Het is iets wat je wel bij Openen hebt, maar bij opslaan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:52
De optie "alle bestanden" laten zien, is idd weg bij Office 2010. Deze link meldt het probleem bij PowerPoint met een oplossing, wellicht helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Jolke schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:15:
De optie "alle bestanden" laten zien, is idd weg bij Office 2010. Deze link meldt het probleem bij PowerPoint met een oplossing, wellicht helpt dit?
Met bovenstaande tip kun je het standaard opslaan-type instellen: "*.docx, Office" (2010 dus) of "*.doc, Office 97-2003".
Het biedt geen oplossing voor mijn vraag, want ik heb nu al een mengelmoes van OfficeXP en Office2010-bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een mengelmoes hebt, maak dan een beslissen en 'converteer' alle bestanden naar 1 formaat. Een klote klus als je veel documenten hebt, maar je enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Misschien maar eens een bulk-converter proberen.
http://blogs.msdn.com/b/e...-convert-doc-to-docx.aspx

Eerst op een reservekopie voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Backup is zeker aan de te raden, anders ben je verder van huis. Ik denk dat het sowieso wel goed is om je documenten in de 'actuele' bestandsindeling te hebben, om te voorkomen dat je over 10 jaar de documenten niet meer kunt openen, omdat Word 2024 niet meer compatible is.

Don't hit me with them negative waves so early in the morning! Goeie film, Oddball :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Over tien jaar hebben we LibreOffice nog achter de hand :)

A Sherman can give you a very nice... edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Helaas maakt Word onderscheid tussen huidige en oude word-indelingen, dus als je de ene kiest uit de drop-down kan je inderdaad het andere formaat niet zien.
Je kan in het adresveld van 'Opslaan als' wel typen *.*, en dan op <Enter> drukken. Dan zie je alle bestanden die in die map staan. Als je "*.docx; *.doc" typt, zie je zowel oude als nieuwe formaten Word-documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
... inclusief alle niet-Word documenten :'(

• Jolke
Kortom, eigenlijk niet eens zo'n slecht idee om alles naar .docx te converteren.

* Jolke krabt zich achter de oren om dit ook zelf te gaan doen :X

My name is Babra, not Barbara! :)

26779

Lang leve de vendor lock-in.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
Jolke schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:10:
Kortom, eigenlijk niet eens zo'n slecht idee om alles naar .docx te converteren.

* Jolke krabt zich achter de oren om dit ook zelf te gaan doen :X
Ik denk dat het verstandiger is om alles te converteren naar OpenDocument Format. Dan ben je van die vendor-lock-in af. ODF wordt tegenwoordig ook door MSWord ondersteund. Met LibreOffice is het zelfs mogelijk een batch-conversie te maken.
https://help.libreoffice...._Software_With_Parameters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Helaas is ODF ook niet zaligmakend. Iig niet in combinatie met MS Office. Je hebt een zelfde fenomeen, wel in minder mate, als doc en docx in LO openen. De opmaak e.d. is niet 100% gelijk, mede door fonts dat gebruikt wordt en implementatie van de standaard.

Pagina: 1