Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop school/privé advies

Pagina: 1
Acties:

• crawler9
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-04-2019
Na een aantal jaar met mijn laptop te hebben gewerkt, ben ik toe aan vervanging. Ik volg een multimedia design opleiding en moet met mijn laptop gebruik maken van verschillende Adobe programma's en andere multimedia software, zoals 3ds Max. Daarnaast wil ik mijn laptop ook gebruiken om te gamen, waarmee ik nieuwe games op redelijke kwaliteit wil kunnen spelen.

Mijn huidige laptop is een Acer Aspire en ik ben niet tevreden over de accu kwaliteit, al snel kon ik de laptop nauwelijks meer dan 10 minuten zonder stroom gebruiken. De laptop hoeft niet uren mee te kunnen maar ~2 uurtjes zou toch wel handig zijn.

Ik heb zelf al zitten kijken naar twee laptops: de Asus N550JV en de Asus N56VV. Er zit een redelijk prijsverschil tussen deze laptops, maar ik zie niet veel grote specificatie verschillen. Welke laptop zouden jullie mij aanraden? Het mag ook een andere laptop zijn zolang de prijs een beetje in de zelfde richting is, dus onder €1000.

Alvast bedankt!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het alleen de accu is waar je ontevreden bent kun je ook op zoek naar een andere accu. Soms zijn er ook niet originele accus van veel grotere capaciteit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• crawler9
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-04-2019
Ik heb een paar maanden geleden een andere accu nieuw gekocht, en nu kan hij niet eens een seconde zonder stroom. Bij het eruit halen van de stekker valt mijn laptop al uit.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:27
Prijs verschil valt opzich wel mee en is mijn inziens begrijpelijk betreft de verschillen.
Dat is dus voornamelijk de nieuwe CPU type en het extra beetje RAM.

Als je even googled naar "i7 4700HQ vs i7 3630QM" kun je een aantal sites vinden die ze hebben vergeleken of de aparte reviews naast elkaar zetten voor je. Aan de hand daarvan zou ik niet perse de nieuwe serie kiezen.

Je kan net zo goed voor de vorige versie CPU gaan. Deze zou ook zuiniger moeten zijn.
Mocht je binnen een jaar bedenken dat je extra RAM nodig hebt kun je zo'n zelfde reepje inmiddels wel goedkoper krijgen en heb je het dubbele tot je beschikking,

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
De N56 is ook beter qua koeling en dergelijke, en een stuk goedkoper. De CPU is nauwelijks langzamer, en de accuduur van de N550 is niet echt beter dan die van de N56. Dus ik zou voor de N56 gaan. Bij licht gebruik kun je zo'n 3,5 uur op de accu, bij zwaar gebruik 1,5 - 2. Als ik jou was zou ik er ook gelijk een SSD in zetten. Die zet je op de plek van de HDD, en voor de HDD koop je een caddy, die je op de plek van de optische drive zet. Die raak je dus kwijt, maar er zijn niet veel mensen die een optische drive nog veel gebruiken, en anders kun je een USB variant kopen. Een goede SSD is deze: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
Google ff voor zo'n caddy. Als je Windows op de SSD installeert zorg er dan voor dat de SATA mode in de UEFI op AHCI staat, dan krijg je extra prestaties.
Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996