Hallo allemaal,
Het is alweer 4 jaar geleden dat ik me computer heb aangeschaft. In de tussentijd wel een (kleine) update gedaan, namelijk een SSD er in gezet. Het is echter tijd om het beestje een beetje op te knappen, want ik heb de laatste tijd een aantal problemen. Bijvoorbeeld dat de computer niet goed doorstart (blijft in het bios scherm hangen, of helemaal niet opstart). Ik heb het idee dat dit in het moederbord zit en ik begin me er ondertussen aan te ergeren. Daarnaast is een update ook niet verkeerd
Onderdelen meenemen uit oude systeem:
Het idee is om een groot deel van de oude computer te recyclen. Deze spullen wil ik meenemen in het nieuwe systeem:
Nieuwe onderdelen:
Dit wil ik nieuw aanschaffen. Heb gekeken naar andere configuraties op het forum en in de pricewatch zitten vergelijken en daar kwam dit uit:
Iemand suggesties? Of zijn er dingen waar ik niet goed rekening hou?
Eisen/Wensen:
Het systeem moet aan het volgende voldoen:
- Digitaal Optisch (S/PDIF) - (i.v.m. mijn draadloze koptelefoon)
Daarnaast zijn er geen eisen oid. Moet gewoon een goed systeem worden waar ik weer een aantal jaar mee vooruit kan. Randapparatuur wordt ook meegenomen vanaf het oude systeem.
Budget:
Budget is ongeveer 400 euro. Als er nog grote verbeteringen mogelijk zijn is dat het overwegen waard om het budget aan te passen. Als het goedkoper kan mag dat ook aangegeven worden.
Overclocken:
Ik weet niet zeker of ik dit direct ga doen, maar wil de optie open houden. Dit zal niet direct gebeuren, maar wil me er nog wel eens in gaan verdiepen. Sowieso stelt overclocken tegenwoordig niet zoveel meer voor (als ik het goed heb).
Wat ga ik met het systeem doen:
- Photoshop achtige programma's
- Af en toe gamen (videokaart hoeft nog niet vervangen te worden).
- Microsoft visual
- Browsen
- Word
Beetje normale bezigheden, maar draai af en toe wel zwaardere programma's en dat moet ook gewoon vloeiend gaan.
Het is alweer 4 jaar geleden dat ik me computer heb aangeschaft. In de tussentijd wel een (kleine) update gedaan, namelijk een SSD er in gezet. Het is echter tijd om het beestje een beetje op te knappen, want ik heb de laatste tijd een aantal problemen. Bijvoorbeeld dat de computer niet goed doorstart (blijft in het bios scherm hangen, of helemaal niet opstart). Ik heb het idee dat dit in het moederbord zit en ik begin me er ondertussen aan te ergeren. Daarnaast is een update ook niet verkeerd
Onderdelen meenemen uit oude systeem:
Het idee is om een groot deel van de oude computer te recyclen. Deze spullen wil ik meenemen in het nieuwe systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | XFX HD 5770 1024MB DDR5 PCI-E (HD-577X-ZNFA) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Value Select CMSO4GX3M1C1333C9 | € 40,20 | € 40,20 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-5240S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 64,24 | € 64,24 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 138,04 | € 138,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 242,48 | |
Nieuwe onderdelen:
Dit wil ik nieuw aanschaffen. Heb gekeken naar andere configuraties op het forum en in de pricewatch zitten vergelijken en daar kwam dit uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z87P-D3 | € 89,99 | € 89,99 |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 73,10 | € 73,10 |
| 1 | be quiet! SHADOW ROCK 2 | € 37,10 | € 37,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 389,19 | |
Iemand suggesties? Of zijn er dingen waar ik niet goed rekening hou?
Eisen/Wensen:
Het systeem moet aan het volgende voldoen:
- Digitaal Optisch (S/PDIF) - (i.v.m. mijn draadloze koptelefoon)
Daarnaast zijn er geen eisen oid. Moet gewoon een goed systeem worden waar ik weer een aantal jaar mee vooruit kan. Randapparatuur wordt ook meegenomen vanaf het oude systeem.
Budget:
Budget is ongeveer 400 euro. Als er nog grote verbeteringen mogelijk zijn is dat het overwegen waard om het budget aan te passen. Als het goedkoper kan mag dat ook aangegeven worden.
Overclocken:
Ik weet niet zeker of ik dit direct ga doen, maar wil de optie open houden. Dit zal niet direct gebeuren, maar wil me er nog wel eens in gaan verdiepen. Sowieso stelt overclocken tegenwoordig niet zoveel meer voor (als ik het goed heb).
Wat ga ik met het systeem doen:
- Photoshop achtige programma's
- Af en toe gamen (videokaart hoeft nog niet vervangen te worden).
- Microsoft visual
- Browsen
- Word
Beetje normale bezigheden, maar draai af en toe wel zwaardere programma's en dat moet ook gewoon vloeiend gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door conara op 15-02-2014 14:22 ]