Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie, films

Pagina: 1
Acties:

• MessiW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:35
Hallo allen,

Mijn huidige laptop is na 4,5 jaar bijna op en begint behoorlijk traag te worden, nu ben ik op zoek naar een nieuwe maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik wil de laptop gebruiken voor studie het dowloaden en kijken van films en af en toe game zoals witcher 1 dargonage origins niks nieuws met super grafics eigenlijk. Omdat ik voor mijn studie veel datatest moet verwerken en overzien is een 1920 x 1080 wel handig. Voor de rest ben ik van plan de laptop weer voor vier jaar te gebruiken. Dus als ik dit neer zet in een lijst met wensen word het dit

- mid-end CPU
- 1920 x 1080 scherm
- 15,6" scherm
- mid-end video kaart
- 4 of 8 GB werkgeheugen
- 500 GB opslag
- als het kan later toevoegen SSD
- redelijk tot goede accuduur (6uur +-)
- prijs tussen 700 en 800 euro

Nu kwam ik zelf uit bij de Lenovo E540 met de volgende specs

- I5-4500U CPU
- FHD 1920x1080 scherm
- GeForce GT 740M,
- 8 GB Werkgeheugen
- 500 GB HDD 7200 rpm
- 62 WH - 75+ accu

Ik heb echter een twijfel punt, laptops met touchscreen komen steeds meer op en ook windows 8 en volgende versies zijn al aangepast voor gebruik met een touchscreen. Aangezien in deze laptop weer voor een paar jaar wil gebruiken zit ik te twijfelen om ook een touchscreen aan mijn wensen toe te voegen. Dus dan volgen twee vragen:

- hoe staan jullie tegen over het toevoegen van een touchscreen, is het een goede overweging of raden jullie het af?
- en welke laptop is dan geschikt?

De lenovo e540 heeft een optie voor touchscreen maar dan is het scherm 1300 x 768 en dit is voor mij geen optie. Ik snap dat mijn budget groter moet worden met het toevoegen van een touchscreen maar ik hou het het liefst onder de 900 en echt niet meer dan 1000 euro.

Mochten jullie nog feedback hebben gezien mijn wensen en uitgekozen specs, of andere feedback/commentaar hoor ik het graag.

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 08:47
Een nadeel van touchscreen is dat je dan een glossy screen krijgt, en als je dan in de zon of een hele lichte kamer zit heb je veel weerspiegeling. Maar een touchscreen is inderdaad een future die steeds meer toegepast word en het is ook nog is handig bij browsen etc.

Ik raad je aan wel voor een 8GB ram te gaan, dan ben je meer future proof dan met een touchscreen (denk ik).

Gezien jouw eisen kom ik op dezelfde laptop als jouw uit, acer aspire v5 is ook een mooi ding. Hier is de link: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De v5 heeft een mooi scherm en is (relatief) lekker licht. De pricewatch: Asus N56VV-S4069H is ook een hele mooie optie. Vooral een betere cpu en deze laptop is al heel lang populair en er zijn dan al heel erg veel goede ervaringen bekend. Wel zal de accuduur van de N56 minder zijn dan van de V5.

• MessiW
Bedankt voor de reacties, de N56 heeft geen touchscreen geloof ik? het zijn inderdaad beiden ook goed opties, ik zal er nog even over na denken. In ieder geval bedankt!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
De v5 ook niet. Als je echt waarde hecht aan een touchscreen hecht zou je nog de pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii kunnen overwegen.

• MessiW
Ik denk dat ik er van af zie ;)
Pagina: 1