Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

extra router aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een 3 in 1 pakket van KPN. Nu heb ik het probleem dat ik er 2 tv's en 3 pc's op wil aansluiten, dus 1 poort te weinig op de modem/router van KPN. En ik wil het wel bedraad houden. Mijn oplossing is er een router tussen te zetten. Ik heb al een Belkin router. Ik dacht dat het puur een kwestie was van kabeltje tussen de modem en de router en de pc's vervolgens met een kabeltje aan sluiten. Maar dan heb ik geen of beperkte verbindingsmogelijkheden. Ik vermoed dat het probleem in de router zit, want als ik de computers rechtstreeks op de modem aansluit werkt het wel (maar dan heb ik dus een poort te weinig). Wie weet waar ik naar moet kijken in de router (of anderszins)?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
groetjes
Anton

Verwijderd

Je hebt nu (hoogstwaarschijnlijk) dubbele ip-range/dhcp server, dus de router een vast ip geven in de range van de modem en de router instellen als switch.

https://www.google.nl/sea...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een tweede router aansluiten omdat je een ethernetpoort tekort komt is alsof je een een nieuwe eetkamer naast je huidige zet omdat je een stoel te weinig hebt 8)7

Een router verbindt twee verschillende netwerken. Dat wil jij helemaal niet. Wat je wilt is gewoon wat extra poorten in je huidige netwerk. Daarvoor is een switch uitgevonden.

Nu kun je een router als switch gebruiken, mits je twee dingen doet om te zorgen dat je het niet als router inzet:
- DHCP uitzetten
- alleen op LAN-poorten aansluiten, dus WAN-poort niet gebruiken

Let op dat je het in deze volgorde moet doen, als je de LAN-poort verbindt met je eerste router terwijl DHCP aan staat gaat je hele netwerk plat (twee DHCP servers op 1 net = foute boel)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b hahaha leuke vergelijking met die eetkamer :)

maar bedankt voor jullie reacties, nu wist ik in welke richting ik het moest zoeken. Er blijkt op de belkin router een optie te zitten waarmee de router als access point ingesteld kon worden en dus alle router en firewall opties uit gezet worden. Router nu een ander ip gegeven in de range van de modem en voila het werkt :)
Thanx a lot