dips op A7V-E

Pagina: 1
Acties:

• ValeK308
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
ja ik heb dus net een nieuw mobo
a7v-e omdat ik die vorige gemold had..
maar volgens mij ister iets met de dips aan de hand want als ik dipjes instel op 900 of 950 mhz krijg ik 700 of 750 mhz
terwijl het een 800 duron is..
nou denk ik dat het ligt aan het middelste dipswitchje.. omdat deze net de verschillende is
meer mensen met dit probleem of liever nog weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Lijkt mij toch een garantie geval toch.
Het kijkt mij ook een goed en goedkoop bord.

Verwijderd

Ben wel benieuwd hoe de a7v-E bevalt.
zit er ook aan te denken, om er een duron op te zetten

Verwijderd

Niemand die dat bord heeft, of er wat over kan vertellen.

Verwijderd

Die Asus A7V-E moet je gewoon op JumperFree zetten. Hoef je ook niet met dips aan de gang... Kun je via BIOS alles regelen.

Verwijderd

Heb van de week de A7V-E binnen gekregen en een Duron 900 erin gezet. werkt allemaal goed 't is een fijne plank. Als je JumperFree aanzet (staat standaard aan zie manual) dan worden automatisch alle goede instellingen gekozen. die kun je dan weer instellen in het bios

Verwijderd

FF een vraagje. Als de cpu unlocked is, kan de multiplier dan via de BIOS? Ik dacht dat dat nl alleen via de dips kon, klopt dat?

Verwijderd

kan zowel met dipswitches als in de BIOS.
BIOS werkt veel makkelijker :)

Verwijderd

Ik heb een Athlon Thunderbird 1 GigHz in een A7V-E gezet en krijg hem ook niet hoger dan 750 MHz. Het maakt niet uit op welke multiplier ik hem zet in Jumper-mode. In JumperLESS-mode kan ik de multiplier niet veranderen en blijft hij ook braaf op 750 MHz staan. 2 programmatjes waarmee ik gekeken heb op welke snelheid mijn processor draaide gaven beide rond de 750 MHz aan.

Lijkt dus op jouw probleem. Heb je al een oplossing ? Kan ik concluderen dat de multiplier gelocked is ? Zijn er nog andere testen om het te achterhalen ?

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 14:16 schreef Karam het volgende:
kan zowel met dipswitches als in de BIOS.
BIOS werkt veel makkelijker :)
Multiplier via BIOS ?? Waar staat dat? Welke pagina van het manual?

Ik denk dat het automatisch uitgezocht wordt, maar ik zou niet weten waar ik dat in de BIOS in kan stellen.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 03:07 schreef jeal het volgende:
Ik heb een Athlon Thunderbird 1 GigHz in een A7V-E gezet en krijg hem ook niet hoger dan 750 MHz. Het maakt niet uit op welke multiplier ik hem zet in Jumper-mode. In JumperLESS-mode kan ik de multiplier niet veranderen en blijft hij ook braaf op 750 MHz staan. 2 programmatjes waarmee ik gekeken heb op welke snelheid mijn processor draaide gaven beide rond de 750 MHz aan.

Lijkt dus op jouw probleem. Heb je al een oplossing ? Kan ik concluderen dat de multiplier gelocked is ? Zijn er nog andere testen om het te achterhalen ?
Je FSB staat op 100 ipv 133 dan... 100 *7.5 = 750, 133 *7.5 = 1000 :)

Verwijderd

Ik heb ook een A7V-E (te koop btw)

Vcore kan niet in het bios of op plank, mp alleen in het bios

Met de dips kun je FSB>110 instellen. Ik ze allemaal uitgezocht (binair tellen, dus dat moet je lukken met de paar voorbeelden in het boekje)

Ik haalde met een Duron 800 eenvoudig 1 GHz.

Prima plankje met v686B southbridge.

Verwijderd

Zie sig, enigste minpunt van de kaart is dat er maar 2 geheugenbankjes zijn.Maar voor de rest is de Asus A7V-E een zeer stabiele mobo voor een heel goede prijs.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 14:17 schreef xenoke het volgende:

[..]

Je FSB staat op 100 ipv 133 dan... 100 *7.5 = 750, 133 *7.5 = 1000 :)
Snif snif .. Je kan de FSB niet op 133 zetten op een A7V-E. Kortom ik ben genaaid.
Pagina: 1