• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:10
Inmiddels zijn we hier in huis toe aan de zoveelste nieuwe ontvanger(s) van Canaldigtaal. We worden er zo langzamerhand een beetje simpel van, iedere 2 a 3 jaar moet je ze vervangen. Zeker omdat het er twee zijn voegt dat behoorlijk wat toe aan de jaarkosten.

De situatie waar het nu om gaat is mijn opa (die hier in huis woont) kan zijn regionale kanalen en Veronica niet ontvangen.

- Ontvanger: Philips DSR2211
- LNB: CD Duo LNB

Qua opties zijn we vrij beperkt. 7 mbit internet (hier wil ik liever geen IPTV over). We hebben een abbonnement van CD van 25 euro per maand voor 2 TV's dus dit willen we zo houden.

Stel; ik koop een nieuwe TV met een CI+ kaartje van CanalDigitaal. Gaat dit langer mee als een nieuwe ontvanger? Hier staat eigenlijk weinig info over op het internet.

Verwijderd

Koop geen ontvanger van Canal Digitaal.

Maar koop een echte ontvanger, bv de TechniSat TechniStar S1 of de (duurdere) TechniCorder ISIO S met HD functies. Of ga voor topfield ook een goed merk.

Ik heb zelf een Topfield (voor SD) tien jaar gehad maar was overgegaan naar HD met een receiver van Canal Digitaal zelf de M7 SAT801 Wat een slecht apparaat zeg, echt super traag, mocht om de zoveel tijd de zenders weer opnieuw ordenen omdat hij ze kwijt was. Opnemen was ook al een drama omdat je de tijd moest programmeren en daarnaast ook nog de timer (voor het wakker worden van de receiver) moest programmeren. Na 5 maanden was ik het zat en heb ik de TechniCorder ISIO S gekocht en ben er erg blij mee.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:26
BlackWhizz schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:57:
Inmiddels zijn we hier in huis toe aan de zoveelste nieuwe ontvanger(s) van Canaldigtaal. We worden er zo langzamerhand een beetje simpel van, iedere 2 a 3 jaar moet je ze vervangen. Zeker omdat het er twee zijn voegt dat behoorlijk wat toe aan de jaarkosten.

De situatie waar het nu om gaat is mijn opa (die hier in huis woont) kan zijn regionale kanalen en Veronica niet ontvangen.

- Ontvanger: Philips DSR2211
- LNB: CD Duo LNB

Qua opties zijn we vrij beperkt. 7 mbit internet (hier wil ik liever geen IPTV over). We hebben een abbonnement van CD van 25 euro per maand voor 2 TV's dus dit willen we zo houden.

Stel; ik koop een nieuwe TV met een CI+ kaartje van CanalDigitaal. Gaat dit langer mee als een nieuwe ontvanger? Hier staat eigenlijk weinig info over op het internet.
Nu weet ik dat de tijd snel gaat maar het laatste jaar dat de Philips 2211 verkocht is dat is 2007 geweest dus is nu 7 jaar oud of je moet hem tweede hands of overjarig hebben gekocht.
Maar je kunt prima een TV met ingebouwde sattuner kopen en een ci module of het langer meegaat als de 7 jaar dat je ontvanger nu oud is weet ik niet elke TV kan kapotgaan en een jaar of 6 is normaal voor consumenten producten.
Volgens mij heb je de meeste keus bij Samsung die heeft door CDS goedgekeurde TV's dus kun je makkelijk een nieuwe zenderlijst downloaden van de satelliet als er iets is veranderd.

En ik hoop dat je al een orange seca3 kaart hebt anders kun je nog niet in HD en de regionale kanalen kijken met je nieuwe TV anders moet je de kaart ook laten wisselen.