Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen verbinding game servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal maanden geleden ben ik naar groningen verhuisd en over gestapt op ziggo. maar tot mijn verbazing kan ik geen verbinding maken met game servers, voornamelijk steam games. mijn internet verbinding is goed, 60 mb/s. Verder heb ik een kabel lopen van mijn modem naar mijn router, en vanaf me router een kabel naar me pc. Modem is Ubee EVW 321b en de router is een sweex LW300.
dus mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring mee, en heeft iemand de oplossing?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En direct op je modem ? Want je modem is namelijk ook een router. Je hebt nu router achter router, dat geeft bij veel mensen alleen maar problemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net mijn kabel direct op de modem gezet, helpt niet. ik heb dan zelfs helemaal geen internet toegang :S

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 09:06
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:19:
ik heb net mijn kabel direct op de modem gezet, helpt niet. ik heb dan zelfs helemaal geen internet toegang :S
Schakel effe alle firewalls uit op je modem en router. Misschien een muur achter een muur?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Verwijderd

Topicstarter
Mouse_NL schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:39:
[...]

Schakel effe alle firewalls uit op je modem en router. Misschien een muur achter een muur?
Ookal geprobeerd, begin een beetje hopeloos te worden 8)7

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Wat zijn precies game servers? Op welke poort zitten deze?

Verwijderd

Topicstarter
Alexxxxxxxxxx schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:46:
Wat zijn precies game servers? Op welke poort zitten deze?
Dit zijn de poorts die ik geforward heb:
https://support.steampowe...le.php?ref=8571-GLVN-8711

• Mouse_NL
Als je nu even je router eruit gooit. Dus ook je draad tussen je modem eraf haalt en dan je PC kabel in je modem gooit.

Gooi ook even je virusscanner met die firewall ook even eruit. Want heb je andere apparatuur dan standaard geleverd is via Ziggo?

BTW: Ik heb met SWEEX nooit goede ervaringen gehad!

Verwijderd

Topicstarter
Mouse_NL schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:00:
Als je nu even je router eruit gooit. Dus ook je draad tussen je modem eraf haalt en dan je PC kabel in je modem gooit.

Gooi ook even je virusscanner met die firewall ook even eruit. Want heb je andere apparatuur dan standaard geleverd is via Ziggo?

BTW: Ik heb met SWEEX nooit goede ervaringen gehad!
Heb ik gedaan, maar op een of andere manier heb ik dan helemaal geen internet toegang ;(

Firewall uitzetten was het eerste wat ik geprobeerd had, geen resultaat.
Ik gebruik deze sweex router al een tijdje, nooit problemen mee gehad

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:03
Ubee EVW 321b is inderdaad modem en router in 1, met 2.4 en 5 GHz dualband. Lijkt me wel wat beter dan die Sweex. Dus wat hierboven al staat die Sweex er tussenuit en inloggen op die Ubee om alles in te stellen, en dan weer testen.

Hallo

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13
Kun je die game servers wel pingen?

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de kabel er even uitgegooid, alles werkt wel draadloos, het is alleen heel erg traag

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:29:
ik heb net de kabel er even uitgegooid, alles werkt wel draadloos, het is alleen heel erg traag
\
Wellicht dat je je ethernet poorten op de 1 of andere manier dicht heb gegooid. Welke apparatuur heb je van ZIGGO zelf? Want ik den niet dat die SWEEX leveren!

Ik zie dit bij ZIGGO staan:

Ubee EVW 321b Wi-Fi modem

" Bestelt u Internet van Ziggo dan ontvangt u een Wi-Fi modem. Dit is een modem en router in één. Het Wi-Fi modem is geschikt voor bedraad en draadloos internet. Hierdoor is een aparte router niet meer nodig. Het Ubee EVW 3210 Wi-Fi modem:
kan tot 4 verschillende computers bedraad aansluiten met een 1 gigabit-verbinding
ondersteunt concurrent dual-band: de frequenties 2.4 Ghz en 5.0 Ghz worden tegelijkertijd uitgezonden"

Ik zou dus alles weer instellen volgens ZIGGO. Want waar moet het signaal naar toe?

Modem -> draad -> Router -> draad -> PC? of mis ik iets?

[ Voor 46% gewijzigd door Mouse_NL op 15-02-2014 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mouse_NL schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:41:
[...]

\
Wellicht dat je je ethernet poorten op de 1 of andere manier dicht heb gegooid. Welke apparatuur heb je van ZIGGO zelf? Want ik den niet dat die SWEEX leveren!

Ik zie dit bij ZIGGO staan:

Ubee EVW 321b Wi-Fi modem

" Bestelt u Internet van Ziggo dan ontvangt u een Wi-Fi modem. Dit is een modem en router in één. Het Wi-Fi modem is geschikt voor bedraad en draadloos internet. Hierdoor is een aparte router niet meer nodig. Het Ubee EVW 3210 Wi-Fi modem:
kan tot 4 verschillende computers bedraad aansluiten met een 1 gigabit-verbinding
ondersteunt concurrent dual-band: de frequenties 2.4 Ghz en 5.0 Ghz worden tegelijkertijd uitgezonden"

Ik zou dus alles weer instellen volgens ZIGGO. Want waar moet het signaal naar toe?

Modem -> draad -> Router -> draad -> PC? of mis ik iets?
Ubee EVW 321b -> Draad -> Sweex LW300 -> Draad -> PC

Het signaal van de Ubee modem/router is niet zo sterk, dus heb ik een extra router op de eerste verdieping van het huis gezet, mijn pc (tweede verdieping) heeft niet de beste ontvangst dus heb ik nog een draad van de router naar mijn PC. ik haal dan een download speed van 60 mb/s, dus dat is het probleem niet denk ik

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Welk spel/programma trouwens? Kan zijn dat dat programma 1 van de 2 routers dicht trekt met requests.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Mouse_NL
Ik zou het dan zo proberen:

Test 1

Ziggo modem naar fabrieksinstellingen en dan een draad ertussen meteen op de PC. Werkt dat dan weet je dat het dus ligt aan een combo. Hierna zonder iets te veranderen een switch er tussen:

Test 2:

Ziggo modem -> draad -> switch -> draad -> PC werkt dit dan ook dan weet je 100% zeker dat het aan de SWEEX ligt.

Stap 3 Dan de SWEEX vervangen door een TP Link Router.

Ik heb alles bij mij nu een beetje laten be-draaden want de ook het WIFI signaal van UPC's modem is zwak.

Net een leuk switchje van NETGEAR voor een 10 tje gekocht ... 5 poorts 1 Gigabit. Kijk dus even naar wat 2e handse spullen 1 Gigabit en test het uit.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:19:
Dat is al helemaal niet goed. Zorg eerst dat je basis werkt en ga dan pas met andere dingen rotzooien. Dara heb je de helpdesk van je provider voor.

offtopic:
ik snap niet dat als men er de ballen verstand van heeft men met zijn connectie gaat lopen rotzooien
Pagina: 1