Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop aankoop advies: Dell of MSI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn budget: maximaal 900 euro

gebruiken voor:

-multimedia: internet, youtube, spotify, netflix, office, etc
-intensief fotobewerking en in lichte mate videobewerking
-(niet hardcore) gamen (company of heroes, battlefield)

ga de laptop vooral gebruiken als desktop vervanger, gewicht en accuduur zijn niet zo belangrijk

nu twijfel ik tussen de volgende twee loptops (na veel onderzoek en rondkijken), beiden kosten 849 inc verzenden online:

MSI GP70 2OD-015NL notebook
(1Processor: Intel® Core i7-4700MQ, 8 GB (DDR3 at 1600MHz) Display: 17.3 inch (full HD) 1000GB (5400 rpm) 24GB caching SSD, GT740M, Win 8, DVD writer

Dell Inspirion 17R notebook
Intel Core i7-4500U Processor, Windows 8.1 (64bit), 17,3 beeldscherm Full HD, 16GB1 DDR3L at 1600MHz, 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf, 2 GB GDDR5 AMD Radeon™ HD 8870M, DVD writer

volgens mij zijn beide laptops enigzins aan elkaar gewaagd (beiden full HD 17 inch scherm, high end processor en grote harde schijf), de Dell heeft als voordeel het ruime geheugen, de iets betere videokaart en Win 8.1?

de 24 GB SSD lijkt mij weer een voordeel van de MSI laptop, ook heeft de MSI standaard 2 jaar garantie waar de Dell standaard 1 jaar heeft (dit spreek mij niet zo aan bij een produkt van 850 euro)

kunnen jullie iets beargumenteerd adviseren (prijs-kwaliteit, bouwkwaliteit, ervaringen, beeldschermkwaliteit, service, etc)? Ik weet dat het beter kan maar de grens van 900 euro is keihard... Dank!

• kippensoepje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 22:05
ik zou sws een ssd in een caddy bij plaatsen dit levert een flinke snelheidswinst op.
ik ben zelf geen fan van dell, ik had de zelfde als hier boven vermeld staat (maar dan andere specs) en de bouwkwaliteit viel tegen. ervaringen met msi heb ik niet.

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 22:56
Zelf heb ik de 17R die je hierboven beschrijft, inderdaad het beste model en ben er zelf tevreden over.

Bij dell krijg je een 10% kortingscode als je je aanmeld voor het VIP programma (dus dat scheelt zo weer 85 euro op de prijs van 849€. Wordt ie dus 764€ Mooi ruimte voor een leuke SSD (zoals kippensoepje aanhaalt) of wat extra jaren service ('garantie', zie helemaal onderaan)

Voordelen
+ Helder scherm (ook buiten prima bruikbaar)
+ Voor TN prima kijkhoek (en matte)
+ Groot touchpad (en prima gestures, zelfs met 4 vingers)
+ Gewoon stil als je standaard taken doet zoals word, youtube etc. Hoort alleen de HDD lichtelijk wat pruttelen, dus met een SDD is dat opgelost wat je toch al van plan was.
+ Speakers gaan hard, lichte bas merkbaar ookal zit die er niet in. (grootste verrassing voor mij geweest)
+ 16GB ram is wel enorm handig, zowel voor wat photoshop maar ook om wat licht te kunnen gamen op de HD4400, die kan zo namelijk wel alle RAM aanspreken die het nodig acht om te kunnen werken.

Nadelen:
- Wil je gamen met de 8870m ipv de 4400, dan gaat het beestje wel even een standje harder blazen. Zelf vind ik het geen probleem, zit dan ook even een 50 watt GPU in die dan ook zn warmte kwijt wil. Persoonlijk vind ik de afweging zuinige CPU + flinke kaart wel goed werken.
- Wordt wel warm onder flinke load, maar persoonlijk niet onprettig. Als je de game/applicatie afsluit is ie zo weer naar een normaal niveau wedergekeerd.
- Gezien jouw fotobewerking en videoediting wensen misschien wat slechter gekalibreerd. De term is als ik me niet vergis net iets te 'koud' dus iets hoger dan de gewenste 6500 kelvin. Over kleurechtheid kan ik je niets vertellen, voor mijn doen ziet het er allemaal enorm prima uit. Maar of de MSI dat beter doet lijkt me stug omdat het scherm van de 17R (1080p) uit reviews prima wordt ervaren.
- Kleine afwerkingsproblemen, dan heb ik het echt over 1mm werk wat ik persoonlijk vreselijk vindt, maar verder niemand zou opmerken ;)

Zaken die verder niet echt van toepassing zijn gezien je eisen maar wel goed zijn om te vermelden:
+ Enorm zuinig bij normaal gebruik door 4500u (ik haal 6-5 - 7.5 uur op de accu als ik een beetje word documenten typ, met wifi uit moet ie 10 uur halen maar dat heb ik nog niet getest)
+ Stevig, licht voor 17' laptop.

Over de garantie bij dell, de standaard 1 jaar die er staat noemen ze een 'service', net als de extra pakketten die je kunt bijkopen. De garantie is gewoon minimaal 2 jaar naar Nederlandse maatstaven, dat heb ik me voor aanschaf in ieder geval laten vertellen door een medewerker. Het eerste jaar heb je dan gewoon dat je de laptop makkelijk kunt opsturen en terugontvangen. Daarna is het volgens mij je eigen pakkie an dat je hem goed terugstuurd na dat jaar, maar gerepareerd wordt ie wel. (Dit had een collega van mij ervaren)

Dat je vervolgens tot 4 jaar 'next day in home' service kunt laten aansmeren (wat ik dus heb :P ) betekend gewoon dat als er iets is ze je laptop de volgende werkdag meteen komen maken door een monteur thuis of waar je dan ook bent. (voor mij was dat de doorslag, zit nu een jaar in Duitsland en die service geldt ook daar gewoon als ik problemen heb en vond het daarnaast voordelig om het bij te kopen gezien ik 10% korting had)

Drivers etc van dell zijn prima, nog nooit zo makkelijk een laptop up-to date gehouden met een makkelijk programma wat ze meeleveren.

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 15-02-2014 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Music Addict

Dank voor je verhaal!
De door jou beschreven warmteproduktie vind ik geen probleem, veel zo niet alle laptops hebben hier in meer of mindere mate mee te maken denk ik.

Voor mijn niveau fotobewerking (hobby) voldoet het scherm denk ik wel. Ik laat het even zakken maar neig er naar om de Inspirion te gaan bestellen

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 11:59
Ohja, met die kaart kan je coh2 niet alles op max zetten.

Alles op medium en full hd resolutie haalt die wel.

(heb namelijk dezelfde kaart, en speel veel coh2.)

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 08:47
Houd er ook rekening mee dat een 17 inch scherm vaak te groot gevonden word, ik raad je aan bij de 15,6 inch te blijven.

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 22:56
Als desktopvervanger (zoals TS aangeeft) is het een eigen keuze, de MSI die hij al heeft gevonden is ook een 17',

Persoonlijk vond ik juist het verschil tussen 15.6' en 17.3' de doorslag om toch voor de 17' te gaan. Vooral de Dell is niet zwaar en ook niet dik, als het nou een baksteen van 4kg was dan had ik een andere mening. En ik zeul hem wel een aantal dagen in de week mee naar mijn colleges.
Pagina: 1