Niet kunnen inloggen met Live ID in Windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Beste allemaal,
Gisteravond bracht mijn schoonvader zijn laptop; hij kan niet meer inloggen op zijn pc. Hij heeft zelf een update uitgevoerd van Windows 8 naar Windows 8.1. Hierbij heeft hij een Live-account aangemaakt, met wachtwoord. Omdat hij niet meer wist welk wachtwoord, is na een aantal keren (proberen) in te loggen het inloggen met Live ID nu geblokkeerd. Hij heeft ook geen PIN. Schakelen naar een andere inlogmogelijkheid (zijn vroegere local account) is niet mogelijk. Wachtwoord herstel via account.live.com werkt ook niet, omdat hij de vragen die Microsoft stelt ter bevestiging van de juiste gebruiker niet kunnen worden ingevuld, omdat hij het account nog nooit actief heeft gebruikt.
Zijn vraag kwam in het kort hier op neer: kan jij dit even herstellen? Ik ben echter overvraagd. Heb al gegoogled en hier gezocht, maar kom niet verder dan 'vage' hulpprogrammaatjes die moeten worden gedownload en worden geïnstalleerd, d.w.z. hulpprogrammaatjes die ik niet ken / vertrouw.
Is iemand van jullie hier al eens tegen aan gelopen? Wat kan ik het beste doen om 'pa' te helpen? Ik heb zelf nog nooit met Windows 8 gewerkt, dus ben erg blanco wat betreft (on)mogelijkheden.
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp, groeten, GEi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:34
Bellen met de klanten service, of via een chatgesprek..

normaliter heb je een secundair email adres als recovery account ingevuld waarmee je toegang kan herstellen tot accounts, maar blijkbaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online
Dat is juist, hier had hij het e-mailadres van zijn provider ingevuld. Echter wanneer de stappen worden doorlopen om een hersteld wachtwoord te vragen, worden vragen gesteld als 'onderwerp recent verzonden e-mail' e.d. Omdat hij nog niets met het live-account heeft gedaan, kunnen deze vragen niet worden beantwoordt. Hierdoor wordt op het e-mailadres van de provider een e-mail ontvangen waarin staat dat er te weinig informatie is ontvangen om een nieuw wachtwoord te sturen; probeer het nog een keer.
Inloggen op het live-account op de website van Microsoft geeft als feedback dat het account is geblokkeerd. Dat komt door te vaak proberen in te loggen met het verkeerde wachtwoord.
Met Microsoft bellen zie ik als laatste strohalm; zullen zij aan de telefoon wel een wachtwoord willen herstellen? Ik verwacht het eerlijk gezegd niet... Ik wacht nog even op andere reacties, misschien komt er nog een tip voorbij die maakt dat hij weer op zijn laptop kan. Bedankt iig voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Social engineering is niet voor niets dé manier om tegenwoordig toegang te krijgen tot andermans account, even bellen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online
Microsoft is op werkdagen bereikbaar tot 18h00. Maandag maar even bellen. Ik zal jullie op de hoogte houden. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:58

TheVMaster

Moderator WOS
GEi schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:18:
Microsoft is op werkdagen bereikbaar tot 18h00. Maandag maar even bellen. Ik zal jullie op de hoogte houden. To be continued.
En als je dan het account weer beschikbaar hebt, gelijk een alternatief emailadres invullen en een telefoonnummer (mag ook vast nummer zijn). Mocht je het wachtwoord niet meer weten, dan kun je ook gebeld worden en dan de code die je hoort (in het Nederlands) overtypen in je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online
Vanmiddag contact gehad met Microsoft. Ik heb een e-mail ontvangen en heb de link en aansluitende stappen opgevolgd. Binnen 24 uur wordt mijn reactie door een medewerker van Microsoft in behandeling genomen. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:21
Mooi, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:02
Je kan natuurlijk ook gewoon de recovery partitie van de laptop starten, reinstall doen, je backup terugzetten en Windows 8.1 opnieuw installeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online
Het heeft even geduurd, maar ik heb een reactie van Microsoft gekregen: we kunnen niets voor u doen.
Hierop heb ik mbv Hiren's BootCD een nieuwe gebruiker aangemaakt. Via deze gebruiker, met admin rechten, heb ik een backup kunnen maken van de data. Hierna een fabrieksherstel uitgevoerd en de bestanden uit de backup terug geplaatst. Uiteindelijk heeft dit veel tijd gekost (herstel + >1G aan updates) en een blije schoonpapa :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Well done. Ik ben blij dat je bij de data kon. Daar gaat het uiteindelijk om + een tevreden schoonpapa. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Fijn dat het gefixed is. Jammer dat Microsoft niet heeft kunnen helpen, sta ik eigenlijk wel verbaasd van. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de uitgebreide mogelijkheden tot account recovery bij valve en blizzard, dan zou Microsoft toch ook wel wat kunnen?!

Hoe dan ook, heb je slim opgelost man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:58

TheVMaster

Moderator WOS
Ik neem wel aan dat je nu wel gelijk een Microsoft Account voor je schoonpa hebt aangemaakt en daar gelijk even mobiel + alternatief adres voor hebt ingevuld?

Overigens wel vreemd dat hij dat niet heeft ingevuld, volgens mij krijg je die opties automatisch tijdens het aanmaken van een account (iig wel als je het tijdens de installatie van Windows doet volgens mij) en kun je het niet overslaan...maar goed....het is opgelost in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

helemaal niet vreemd, wat is er nou mis met een beetje privacy overhouden
ok beter maak je dan helaal gen live id

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 04-03-2014 14:29 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 08:34
Daar kan je voor kiezen (lokaal account) alleen in Windows 8/8.1 zijn veel zaken gekoppeld aan een Microsoft Account, dus uiteindelijk kan je er niet omheen vrees ik.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online
Ik heb geen nieuw live-account aangemaakt. Hij is al wat ouder en qua gebruik nog redelijk conservatief. Ook na de update naar 8.1 alleen een local account. Voor wat hij met zijn laptop doet is dat prima.
Heb in het verleden, een vorige laptop, al eens een gebruikers account aangemaakt met beperkte rechten; daar werd ik ook niet vrolijk van: te veel vragen. Hij is één van de laatsten in mijn omgeving die ik nog actief help met zijn pc. Erg vervelend wanneer hij ergens op klikt en geen benul heeft wat hij aan het doen is; komt dan weer bij mij. Heb nu wel voor ik de laptop terug bracht TeamViewer geïnstalleerd, wellicht dat dit mij wat meer rust geeft :) .
PS Kan ik de titel nu nog aanpassen? Dan kan ik aangegeven dat het issue is [opgelost].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee, gewoon af laten zakken

Iperf

Pagina: 1