Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45
Voor op vakantie en voor in een auto zonder 12v aansluiting, ben ik op zoek naar een powerbank.
Niet te duur en niet te groot in formaat maar ook niet te klein in capaciteit.

Ik wil 'm gebruiken voor het op spanning houden van een Samsung galaxy tab 2 tijdens langere autoritten, een action navigatie systeem (met kleine accu) als navigatie en tegelijk een samsung s3 als gps logger gebruiken, of tijdens lange vluchten als extra accu capaciteit voor voorgenoemde tablet.

Als ik zoek op powerbank of externe accu kom ik een heleboel modellen tegen waarbij geschreeuwt wordt met hele grote capaciteiten in mAh, maar in gebruikersopmerkingen staat dan al dat deze capaciteit vast niet kan kloppen. Ook komen er modellen langs waarbij ondanks dat er een 2.1 V usb aansluiting op zou moeten zitten, een samsung tab 2 niet opgeladen wordt (Zelfs op de duitse ebay was er een powerbank met 3A aansluiting waarbij vermeld werd, dat een ipad wel opgeladen kon worden, maar een Samsung tab niet). Als ik vervolgens hier verder op wil zoeken, dan kom ik alleen maar bij dezelfde opmerkingen uit zonder bewijs of uitleg.

Ook hier op gathering of tweakers, kom ik niet verder dan de opmerking, dat de vermelde capaciteit wel bij 3,7v moet zijn. Nergens kan ik vinden waar ik op moet letten bij het bekijken in een webwinkel.

Dus:
- Hoe kan ik herkennen of een powerbank geschikt is voor een samsung tab 2?
- Hoe kan ik de werkelijke capaciteit herkennen?
- Zit er capciteits verschil tussen 10.000mAh van A-merken (hieronder benoem ik GP, en A-solar) en naamloze merken?

Even voordat er opmerkingen komen over de auto zonder 12v. Dit is een kitcar, waarbij ik graag toertochten wil gaan doen, vandaar de navigatie en daarbij film opname (gopro) met gps data (snelheid, positie ed) wil maken.

[ Voor 6% gewijzigd door jbbrans op 14-02-2014 22:39 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ZIt er in die "Kit-Car" helemaal géén 12V (accu)? Lijkt me anders toch écht veel simpeler/goedkoper om er gewoon een 12V accessoire aansluiting in te maken (als je al een kit car in elkaar kunt zetten dan is het inbouwen van zoiets een karweitje van niks).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45
wimmel_1 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:46:
ZIt er in die "Kit-Car" helemaal géén 12V (accu)? Lijkt me anders toch écht veel simpeler/goedkoper om er gewoon een 12V accessoire aansluiting in te maken (als je al een kit car in elkaar kunt zetten dan is het inbouwen van zoiets een karweitje van niks).
Ik heb de auto gelukkig niet zelf in elkaar gezet, maar ja er zit wel een 12v accu en dergelijke in.
Maar ik zou de powerpack ook graag op vliegvakantie willen gebruiken.

Verder net een powerpack gezien die 20.000 mAh beloofd en de opmerking dat een iphone 4s wel 5-6 keer opgeladen kan worden. Als ik dan kijk naar de capaciteit van de accu van die iphone (1420 mAh) en dat vermenigvuldig keer 6 en uitga van een efficientie van 70%, kom ik op 12172 mAh. Dat is dus maar 60% van de beloofde 20.000 mAh.

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:52
Even hierop inhaken. Iemand ervaring met dit ding?

http://www.accudienst.nl/...mini-powerpack-white.html

Het is wel heel weinig wat het levert, maar zou dat uberhaupt zin hebben om gewoon iets bij te laden? Gaat mij vooral om het formaatje en zonder snoertjes etc.

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:52
Heb 'm besteld, voor noppes, met Airmiles. Kan mij het schelen, ik gebruik die Miles toch niet. Benieuwd wat het dingetje precies doet... Misschien wel grappig voor een review, want die zijn op 1 Italiaanse op Youtube na, NERGENS te vinden op internet..