HDMI naar TV en Optical receiver

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:53

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Toen ik nog 2.0 had zaten deze op een Marantz NR1501 aangesloten en ongeacht wat ik deed ik gebruikte altijd geluid via de versterker (PS3/TV/Streaming).

Nu hebben we een 5.1 set en deze is op de zelfde manier aangesloten en dit werkt goed. Echter we hoeven niet altijd als we TV kijken de 5.1 set te gebruiken (het nieuws in 5.1 is niet echt nodig).
Ik heb al de hele setup van de Marantz doorgespit en het enige wat ik kan vinden is dat ik voor alle inputs 'HDMI Audio out' uit of aan kan zetten, maar dus niet per onderdeel. Ook is het zo dat we soms (met een goede film/serie oid) wel TV willen kijken en het geluid via de versterker laten lopen.

De enige oplossing die ik me kan bedenken is de HDMI van de UPC box naar TV te leggen en dan met een optical audio out van de TV naar de versterker kan.

Vraag is nu of dit uberhaupt mogelijk is? (lijkt mij wel, namelijk versterker aan zetten op input X (via optical in) en dan de audio van de TV zelf muten?)

TV is trouwens Samsung ue40d6200.

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
edit: laat maar Ik zat abuis met een andere receiver. :o

[ Voor 109% gewijzigd door h4ze op 14-02-2014 21:39 ]

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
Zo kan het precies en doen! Werkt het makkelijkst:)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:08

FeaR

In GoT we trust

Wat gebeurt er als je op de receiver de juiste input selecteert en daarna de receiver in stand-by zet? Mijn relatief oude Denon stuurt dan het laatst gekozen HDMI signaal met beeld en geluid naar de TV (HDMI Pass Through). Werkt niet altijd geheel vlekkeloos aangezien niet elke TV alle audio tracks snapt maar digitale TV zal daar geen last van hebben. Anders wordt het inderdaad beeld en geluid scheiden zoals je zelf al dacht.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je beeld en geluid toch gaat scheiden, leg dan die optical van je decoder rechtstreeks naar je receiver ipv via je TV. Zo voorkom je evt vertraging tussen beeld en geluid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)