Netwerk advies

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Ik ben op zoek naar wat advies om mijn netwerk uit te breiden.

Momenteel bestaat mijn netwerk uit slechts één component: een Cisco epc3925 kabelmodem / router van ziggo.

Hiermee heb ik 3 problemen:

- Ik kom netwerkpoorten te kort (slechts 4 beschikbaar)
- Het apparaat kan op de 2.4 ghz band werken, of op de 5Ghz band (maar niet beide tegelijk). Op de 2.4 ghz band is het hier zo druk dat je regelmatig volledig wordt weggedrukt. Op de 5ghz band werkt het een stuk beter, maar ik heb inmiddels 2 apparaten die de 5ghz band niet aan kunnen (eneco toon en Philips fidelio).
- Het wifi signaal van het apparaat lijkt aan de zwakke kant te zijn.

Het tekort aan poorten zou je natuurlijk simpel op kunnen lossen door er een switch bij te hangen, maar de wifi problemen oplossen is wat ingewikkelder.

Volgens mij kan je niet zomaar een ander kabel modem er aan hangen. Een oplossing zou kunnen zijn om
de wifi uit te schakelen en er een ander wifi accespoint aan te hangen die vervolgens het wifi verkeer voor zijn rekening neemt, alleen hoe zit het dan met zaken als port forwarding (Ik heb 2 machines die ik vanaf internet wil kunnen bereiken)? Kan je er bijvoorbeeld voor zorgen dat ondanks dat acces point toch alles op de zelfde ip-range blijft zitten?

En als laatste vraag, heeft iemand aanraders qua kwalitatief goede routers/accespoints die tegelijk op de 2.4Ghz en 5Ghz band kunnen werken?

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 09:06
Ik heb dus kabels door het huis laten trekken zodat de apparaten zoals consoles desktops en laptops gewoon bedraad aan het modem kunnen hangen. Probleem van WIFI hier bij mij in de buurt, los je uiteindelijk niet op met een extra router.

Via Inssider gezien dat het hier in de meterkasten UPC is wat de klok slaat. Om me volledige snelheid te behouden heb ik nu UTP laten trekken (de buizen waren er gelukkig).

Ik zou echt denken of bedraad kan daar waar mogelijk om zo de WIFI een beetje te ontlasten!

Iphone 5 -- eerste Iphone

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2e(wifi) router kopen

op die router dhcp uitzetten, geef hem een LAN ip in de ziggo range e.g 192.168.172.2
verbind de lan router 1 met de lan router 2

klaar

de wifi van de 2e kun je ook volledig gebruiken. dus je kan er 1 kopen die ook 5 en/of 2.4 Ghz ondersteunt
alle portforwards en dhcp worden dan door de originele ziggo router afgehandeld

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 14-02-2014 21:02 ]

Iperf

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Of juist geen DHCP geven en de modem alles laten regelen qua ipadressen.
Tweede router (dual band ben je dan naar op zoek lijkt me) heeft alleen nut als het niet erg bevolkt op de kanalen. Met android apps of inssider kun je zien hoe druk het is op welk kanaal.
- Het wifi signaal van het apparaat lijkt aan de zwakke kant te zijn.
De output van het wifisignaal is aan regels verbonden, je kunt dus nauwelijks verschil merken.
Hooguit dat de ene wat andere technieken gebruikt.

* EWK heeft zelf 2 Netgear WNDR3700's in huis (dual band/ddwrt etc)

Hoi!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

EWK schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:05:
Of juist geen DHCP geven en de modem alles laten regelen qua ipadressen.
Lees het nog eens een keer ...
EWK schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:05:
De output van het wifisignaal is aan regels verbonden, je kunt dus nauwelijks verschil merken.
Hooguit dat de ene wat andere technieken gebruikt.

* EWK heeft zelf 2 Netgear WNDR3700's in huis (dual band/ddwrt etc)
Behalve dat het wel eens handmatig op een lager vermogen gezet kan worden

Afbeeldingslocatie: http://ubeeinteractive.nl/images/Ubee_conf_wireless_radio.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Fish op 14-02-2014 21:09 ]

Iperf

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Dank voor alle tips. Ik heb zo veel mogelijk bedraad in huis (zelfs overal RJ45 wall outlets gemaakt onlangs), maar er zij nou eenmaal apparaten die alleen via wifi kunnen (tablets, telefoons, enz)

Ik zit er over te denken deze router er bij te nemen: pricewatch: Asus RT-AC66U , dan heb ik ook meteen 802.11ac en is de boel ook weer op de toekomst voorbereid.

Met a;lleen die router er bij ga ik nog steeds netwerk poorten te kort komen volgens mij, beide apparaten hebben maar 4 poorten en als je ze aan elkaar knoopt raak je bij allebij 2 poorten kwijt en kom je hier op uit:

Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o304/Erik_Lemcke/topologie1_zpsc532f5f9.png

Als ik ook nog een switch er bij aanschaf, dan kom ik hier op uit:

Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o304/Erik_Lemcke/topologie2_zps031d5592.png

Dit is hier overigens de overbevolkte 2.4 ghz band:

Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o304/Erik_Lemcke/2014-02-23103216_zpsd5685aad.png

en dit de 5ghz band:

Afbeeldingslocatie: http://i123.photobucket.com/albums/o304/Erik_Lemcke/2014-02-23103221_zps9ea4bc84.png

[ Voor 18% gewijzigd door AtlonXP1800 op 23-02-2014 10:34 ]

Pagina: 1