Onrealistische prijzen met onbekende levertijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27
Soms kom je ze tegen: een product voor een prijs die te mooi is om waar te zijn, maar dan wel met onbekende levertijd.

Zoals pricewatch: Crucial CT2KIT51264BC160B. Eén winkel heeft het product voor een prijs waarvan niemand zal geloven dat ze dat waar gaan maken en de levertijd is "onbekend" (in dit geval lees: nooit).

Dit soort entries zijn vooral irritant wanneer je wil sorteren op prijs en dan krijg je dit soort onzin nog wel eens bovenaan.

Nu heb ik de prijs natuurlijk gereport, maar ondanks dat de report is verwerkt staat de prijs er nog - want ja, je kan nog bestellen natuurlijk, ook al weet ieder gezond nadenkend mens ook wel dat ze nooit gaan leveren. :P

Dus mijn vraag is, valt er niet iets anders te doen aan dit soort entries? Want het is imho wel een stukje vervuiling. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dat is ook het hele punt. Als de shop beweert dat zij het nog kunnen leveren, zetten wij er hun prijs bij. Ook al heeft een bestelling een onbekende levertijd. Wij kunnen dat simpelweg niet controleren, pas wanneer blijkt dat er inderdaad bestellingen gecanceld worden bijvoorbeeld, hebben wij het bewijs om de prijs te verwijderen. Tot die tijd kunnen wij niets anders dan de prijs laten staan.

Wel hebben we het filter voor de levertijd bij de prijslisting, dat is minder handig als je nog naar producten aan het zoeken bent (want dan zie je domweg de laagste prijs), maar is wel handig als je eenmaal een prijs zoekt bij een betrouwbare shop, tussen de tientallen andere prijzen: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR16N11/8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27
Ja, zit ook wat in.

Misschien een alternatief: een optie om producten waarvan alle leveranciers een levertijd hebben langer dan X kunnen filteren zodat je alleen producten ziet die bij minimaal één shop sneller dan X leverbaar zijn.

Ik zou misschien ook voor willen stellen dat shops een bepaalde levertijd op moeten geven en niet "onbekend". Naast de bestaande opties bijvoorbeeld 10-20 dagen, 20-30 dagen en "pre-order" (wat imho de enige zinvolle rechtvaardiging is voor een onbekende levertijd). Als een product meer dan 30 dagen levertijd heeft dan is het sowieso al knap verdacht en zie ik weinig reden waarom het in de pricewatch zou moeten staan.

"onbekend" is veelal weinig anders dan een synoniem voor "nooit" of "wij hebben überhaupt geen voorraadindicatiessysteem".

[ Voor 75% gewijzigd door Mentalist op 17-02-2014 19:05 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®