Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik zit al een hele poos te brainstormen of ik mijn Fan Setup niet zou moeten veranderen.

Dit is mijn huidige setup --> http://imageshack.com/a/img43/4658/mweh.jpg

Huidige Fan Setup:
2x Front Intake
2x Top Exhaust
1x Rear Exhaust

Ik zou graag naar Positive Air Flow gaan. En aangezien mijn CPU Cooler al naar boven blaast lijkt mij 2x Top Exhaust overbodig.

Dus mijn idee was om de Rear en de rechtse Top Exhaust te verplaatsen naar achter de HDD Bay. Mijn kast is namelijk een Antec P280 en die heeft bevestigings punten voor een tweede set Fans achter de HDD Bay waardoor je zeg maar een Pull/Pull intake krijgt. Dit zou moeten zorgen voor een betere aanvoer van koele lucht.

Nieuwe Fan Setup:
4x Front Intake (Pull/Pull)
1x Top Exhaust (Boven CPU Cooler)

(Verder wil ik nog even melden dat de huidige manier de enige is voor mijn CPU Cooler. Als ik hem 90 Graden draai past namelijk van Videokaart niet meer omdat de CPU Socket dicht bij het eerste PCI-E Slot zit. En verplaatsen naar 8x Wired is geen optie.)

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik vind je huidige airflow niet verkeerd hoor. Als je dan meer intake wil kan je je rearfan wellicht omdraaien, maar dat is niet nodig. Maar wat denk je ermee te winnen, wat zijn je temperaturen onder load? Loop je tegen problemen aan? If it ain't broke, dont fix it ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Heb geen temperatuur problemen, alleen stof. Vandaar dat ik Positive Air Flow zou willen. Dat stof komt met name door de Videokaart, die zuigt lucht aan door de geventileerde PCI-E Brackets.

Maar goed, ik blaas hem toch elke 3 maanden schoon met de compressor.

Het is best weer een klus alles los te halen, heb het namelijk allemaal zo "tidy" zitten. Als jullie zeggen niks aan doen, dan hou ik het zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Ik zou het zo laten. Ik denk niet dat de geplande wijziging heel veel zou uitmaken betreft stof ophoping :)

Je kan ook nog de rear fan weghalen en voor je hdd bays plaatsen. Dan is de airflow enigzins iets meer positief en omdat je 2 fans bovenaan hebt valt er ook geen stof in (alleen als hij uit staat).

Tevens, warme lucht gaat omhoog dus die voer je dan ook prima af :)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Meer intake zorgt alleen maar voor meer stof. Onder of overdruk kan je nooit voor elkaar krijgen in een case die zo lek is als een zeef. Ik zie dan ook geen reden om de huidige setup aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

PilatuS schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:45:
Meer intake zorgt alleen maar voor meer stof. Onder of overdruk kan je nooit voor elkaar krijgen in een case die zo lek is als een zeef. Ik zie dan ook geen reden om de huidige setup aan te passen.
Niet als deze gefilterd wordt ;)

Over het algemeen is bekend dat meer intake juist zorgt dat het stof er beter uitgeblazen wordt.
Bij meer outtake trek je stof naar binnen via ongefilterde openingen in de behuizing :)

Ik zou het inderdaad gewoon zo houden, of mijn vorige suggestie proberen :)
Veel maakt het allemaal niet uit hoor

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik draai met heel veel meer outtake als intake.

Bij mij zorgt er maar 2x80mm voor de intake en 4x120mm + 1x 80mm voor de outtake. Qua stof vind ik het eigenlijk altijd wel meevallen. Ik maak de PC 1x per jaar stofvrij en dan komt er best aardig wat uit maar niets extreems.

Van alles aanpassen voor temps is wel een goed idee als het echt een verschil maakt. Qua stof denk ik dat alleen stoffilters echt helpen en het verschil verder erg klein zal zijn, wat je ook doet met intake of outtake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Meer in huis stofzuigen en je pc van de grond afhouden. Ik heb overigens mijn kast open en stof wekelijks dat ding uit, je ontkomt niet aan stof, simpel.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Het stofzuigen is geen probleem, dat gebeurd twee keer per week :)

En mijn PC staat inderdaad onder mijn bureau (wel op een tafeltje van 15 cm hoog). Verder staat ie ook nog op mijn slaapkamer, dus daar heb je automatisch wat meer stof.

Maar zoals ik eerder al zei, het is verder geen probleem aangezien ik hem toch elke 3 maanden uit blaas.

Ik schaf denk ik nog wel 2 extra Fans aan om alsnog een Pull/Pull intake te maken. Maar dat doe ik pas als ik ga upgraden naar de NVIDIA 800 serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 07:06
Wat bij mij heeft geholpen is alle intakes stoffilters voor te doen, waar de kast deze niet heeft. En verder alle andere kieren, gaten en niet gebruikte fan plekken ook voorzien van filters of tape of wat dan ook. Zo zit er onder mijn front cover bijvoorbeeld een groot gapend gat om je hand in te doen om de front eraf te rukken, die heb ik dichtgetaped. Alle niet gebruikte pci slots zijn voorzien van massiefe pciplaatjes, geen gaas ofzo. Letterlijk alles dus dicht of voorzien van filters.
Outtakes hoeven geen filter te hebben heb ik gemerkt, aangezien er ook geen stof aangezogen word. Ik hoef op deze manier eigenlijk nooit stof te verwijderen in de kast, alleen dus die stoffilters. Even eraf halen, onder de kraan, drogen, en klaar.
Ik heb gemerkt dat er veel kasten zijn die wel leuk van die stoffiltertjes hebben, Maar vervolgens is de achterkant bijv. complete gatenkaas |:( .
http://content.hwigroup.net/images/products/xl/188383/3/corsair_carbide_air_540_black.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://files.tested.com/photos/2013/04/12/47468-screen-shot-2013-04-12-at-11.pngIk heb hier nog een handig plaatje voor je, misschien snap je het dan iets beter ;)
Pagina: 1