Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• oh shiva
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb een Galaxy S4 clone van Yidaphone, met tomtom daarop geïnstalleerd
op m'n oude PDA kan ik gewoon navigeren
maar deze nieuwe smartphone vraagt om een internetverbinding
klopt dat wel ? Of doe ik iets verkeerd ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt 2 vormen van plaatsbepaling. gps en bekende accespoints

ik gok dat tomtom gewoon wat shit wil downloaden, files, flistpalen, kaartupdates etc ?

Iperf

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ja of EPO files etc.; dat helpt bij het bepalen van je locatie maar vereist wel een internetverbinding.

Verwijderd

Als je een kloon hebt hoeft hij helemaal geen GPS te hebben, en dan is het logisch dat je daar niet op kan navigeren.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

GPS plaatsbepaling is afhankelijk van de positie van de GPS satellieten. Die veranderen constant van positie. Deze lijst wordt om de zoveel tijd uitgezonden (ik dacht een half uur). Zonder deze lijst kan een GPS device geen positie fix verkrijgen.

Om dit proces te versnellen downloaden veel apparaten deze lijst van internet. Zonder internet krijg je wel een fix, het duurt alleen lang.

Tenzij jouw device inderdaad helemaal geen echte GPS heeft, maar dat lijkt me sterk

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
En TomTom wil graag bij het opstarten via internet de licentie controleren...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-11 14:24
GPS werkt zonder internet (GPRS, 3G, 4G). Als TomTom internet vraagt, is dat niet voor plaatsbepaling, maar voor iets anders (bijvoorbeeld licentie controle zoals hierboven aangegeven is).

• oh shiva
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
dank voor de reacties !
Ik ga weer even graven, en laat 't weten als ik iets vind

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom TomTom om internet vraagt kun je gewoon opzoeken door naar de features van de software te kijken. Zie bijvoorbeeld wat fish aangeeft. Daarnaast kun je gewoon opzoeken hoe gps werkt: dat is tamelijk basic.

Op GoT verwachten we dat je eerst zelf op zoek gaat naar het antwoord, en daarna pas een topic opent. Ik stel dus voor dat je je eerst in de basics verdiept. Als het daarna nog onduidelijk is kun je altijd een topic openen, maar dit is nogal voorbarig ;) Ik doe dit topic dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.