#@$#$%^ irq's en abit be6

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
misschien dat iemand mij kan helpen,

ik heb dus een be6 die het altijd prima heeft gedaan. laatst kocht ik een maxtor 40 plus 7200rpm udm66 30,7 gig schijf (is snel jah).
hang ik hem aan die hpt366 udma 66 controller die op m'n bord zwerft, krijg ik allemaal foutmeldingen etc....
dus ik kijken, blijkt dat pci slot 3 van boven hetzelfde irq als de udma controller.
dus ik denk, irq tekort (wat wil je? > tv kaart, netwerk kaart, isdn kaart, sblive, tnt2, paralel isa kaart)
dus ik gooi m'n seriele poorten uit (wie gebruikt die dingen nou nog?) om zo irq's te besparen. ik had dus irq 3 en 4 over, m'n video nam irq 3 toen automatisch in waardoor 9 overbleef. toch bleef de udma66 en m'n sblive irq 11 samen in beslag nemen. dus ik kaarten verwisselen, geen effect. zelfs nog in bios ingesteld dat pci gleuf 3 irq 4 moest nemen, maar de hpt366 ging gezellig mee.
ik heb nu werkelijk een irq overschot, maar dat @#$^#$% bord doet er niks mee. ik zag ook dat het agp en 1e pci slot hetzelfde irq gebruiken (geeft niet, pci 1 word toch geblokt door m'n tnt cooler) en dat 2 en 5 dat ook deden. ligt dit gewoon aan het hele pc design gebeuren of aan dit bord?
misschien dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen?
thnx

Robert.