Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Ik heb perrongelijk de accu van mijn Samsung camera (NX300). verkeerd om in mijn camera gedaan... weet iemand hoe ik deze eruit kan halen. Ik hoop dat het kan zonder de camera uit elkaar te laten halen want anders heb ik een groot probleem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen en waarom komt die er niet meer uit?

Bij jou zitten de contactpuntjes dus boven?
Maar wat houdt je tegen om de batterij weer eruit te halen?

Maak er anders eens een fotootje van?

Ik was onder de indruk dat de accu dan niet vergrendeld kon worden.
Zitten toch ook 2 uitsparingen op de hoek?
Ging er vanuit dat dat de safety was, voor het geval mensen niet opletten en de contactpunten en het pijltje over het hoofd zien, en ze de accu er verkeerd om in doen.

Neem een stuk dunne draad.
Lasdraad, binddraad, ijzerdraad. Gewoon iets dun.
Buig aan 1 kant een kleine hoek (90 graden) en aan andere kan een lusje oid.

Beweeg de draad langs de batterij omlaag, eenmaal beneden aangekomen kwart slag draaien en trekken maar.

Heb je trouwens wel dat blauw schuifje naar achteren bewogen?
Ik bedoel, dat is wel een logische actie... but then again, een accu normaal plaatsen zou dat ook moeten zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-02-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik ga het gelijk proberen!, het lukt niet met de foto maar omdat op de boven en onderzijde van de batterij een pijltje staat dacht ik dat de zijde die ik als eerste zag de bovenzijde was. hierdoor is die er dus verkeerd in. Het klopt inderdaad dat het klepje niet meer dicht kan. Het blauwe schuifje heb ik ook al geprobeerd. Ik vind het zelf ook een domme actie, juist omdat het zo iets is wat ik volgens mij haast niet fout kon doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt! Hij is eruit! @toyotaMR2