Router bereikbaar houden na doorschakelen

Pagina: 1
Acties:

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-11 20:25
Beste Tweakers,

In mijn studentenhuis heb ik een extra router aangelegd om de verbinding aan de andere kant van het huis ook goed te hebben. Dit heb ik gedaan door vanaf het ziggo modem een kabel te trekken naar mijn TP-link WR1043ND (v1) router. Als de router in de fabrieksinstellingen staat en ik sluit de kabel aan op een van de 4 ethernetpoorten heb ik een verbinding die ik zou wensen. Echter wil ik het netwerk ook beveiligd hebben (en een tussentijds een beetje kunnen spelen met de kanaalinstellingen). Maar naar mate ik meer instellingen ga doen, wordt de verbinding veel minder of werkt helemaal niet meer. Daarbij kan ik helemaal niet meer inloggen op de router via 192.168.1.1 als er verbinding is met het modem van Ziggo.

Wie heeft er een stappenplan om de router in te stellen zodat het optimaal is in mijn situatie?

Met vriendelijke groeten,

Thomas :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
DHCP op de TP-link moet je uitzetten. Daarnaast kun je beide routers het beste in dezelfde IP-range zetten (192.168.1.1 en 192.168.1.2 bijvoorbeeld). Natuurlijk niet hetzelfde IP geven. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en niet de want poort gebruiken van dat ding en op de routers met de lan poort met elkaar verbinden
(als dat al niet gebeurt is)

Iperf

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Twee opties, zoals hierboven gezegd de TP-Link als AccessPoint inzetten of als router.

Als je echt je netwerk veiliger wil maken dan moet je voor de tweede opties kiezen aangezien een AccessPoint ervoor zorgt dat het (bestaande) netwerk vergroot wordt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
lier schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:02:
Twee opties, zoals hierboven gezegd de TP-Link als AccessPoint inzetten of als router.

Als je echt je netwerk veiliger wil maken dan moet je voor de tweede opties kiezen aangezien een AccessPoint ervoor zorgt dat het (bestaande) netwerk vergroot wordt.
:? :? :?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@wortel Dus veilig van de andere bewoners itt tot alleen internet dus

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 14-02-2014 19:41 ]

Iperf

• tweakerolivier
Maar hoe zorg ik ervoor dat de router 'bereikbaar' blijft?
Als ik de boel aansluit is de router nl. niet meer toegankelijk op het ip.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Je router als Access Point instellen, dat gaat dmv combinatie van deze twee antwoorden:
Xander schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:38:
DHCP op de TP-link moet je uitzetten. Daarnaast kun je beide routers het beste in dezelfde IP-range zetten (192.168.1.1 en 192.168.1.2 bijvoorbeeld). Natuurlijk niet hetzelfde IP geven. ;)
fish schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:46:
en niet de wan poort gebruiken van dat ding en op de routers met de lan poort met elkaar verbinden
Hang de router daarvoor eerst rechtstreeks aan je pc. Configureren en dáárna terug in het netwerk.

Edit: Stappenplan @ [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 6% gewijzigd door Miyamoto op 14-02-2014 20:16 ]

• tweakerolivier
Beste Tweakers,

Het is gelukt! Helemaal te gek echt!

De oplossing was inderdaad het LAN adres te wijzigen in 192.168.178.2 (in lijn met het ziggo modem).
Nu heb ik precies wat ik wil en kan ik de router draadloos benaderen!

Heel fijn! Heel erg bedankt voor de hulp!

Groeten,

Thomas

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

In het kader van veiligheid bedoelde ik dat al je apparatuur nu in één netwerk zit. Dat kan op zich prima, maar is minder veilig dan als je een extra NAT introduceert door je router als router in te zetten.

Top dat het gelukt is!
offtopic:
Je zou voor de grap eens moeten zoeken hoe vaak naar de How to verwezen wordt (zoals rooot ook doet)... je bent niet alleen

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tweakerolivier
En hoe zou ik dat dan doen?
Dus dan maak je zegmaar een extra beveiligde omgeving aan?

Groeten,

Thomas

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gewoon op je huisnetwerk aansluiten alsof het het internet was

Iperf

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
Je hebt nu ook wel de DHCP server op de TP-link router uitgezet?

Anders heb je nu zomaar kans dat het lijkt te werken, maar met 2 actieve DHCP servers heb je kans dat ze conflicterende IP's gaan uitdelen. Dat kan in de toekomst nog wel eens gezeur gaan geven...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• tweakerolivier
DHCP heb ik inderdaad uitstaan. Ik weet er helaas alles van! haha
Pagina: 1