Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 14:16

Gilotto

Paint Skillz

Topicstarter
Ik post dit hier omdat er nog geen topic over is en ik denk dat er meer tweakers zijn die hun mening over het auteursrechten systeem willen geven.

De Europese Commissie geeft iedereen tot 5 maart 2014 de tijd om zijn of haar visie over het huidige auteursrechten systeem in te sturen. De visie wordt via een vragenlijst vastgesteld, waarbij er zowel open als meerkeuze vragen worden gesteld. Niet alle vragen hoeven te worden beantwoord, aangezien men meer heeft aan 5 vragen die goed zijn ingevuld dan 80 vragen die gekopieerd zijn.

Om het invullen makkelijker te maken kun je via deze link aanvinken voor welke doelgroep je de vragen wil invullen. Je krijgt dan een selectie van de vragen.

Als je alle vragen wil zien of wil invullen kan dat via deze link.

Dingen die ik duidelijk wilde maken waren onder andere dat DRM niet gewenst is als gebruiker, aangezien het geen effect heeft op de verspreiding van de digitale content.

De huidige auteursrechten termijn vind ik erg lang en zou mijn inziens naar 5 jaar mogen.

Geen uitbreiding van het auteursrecht naar de fundamentele functies van het internet (cachen, hyperlinken)

Hou zou het auteursrechten systeem veranderd kunnen worden zodat zowel gebruikers als rechthebbenden er profijt van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Komt dit wel vanuit de EC?

Ik lees in about us:
This site has been put together by a broad cross-section of interest groups from across Europe, from rights holders to public interest NGOs to large consumer representatives and everything in between.

Edit, deel aangeleverd door de PiratenPartij? Laat maar zitten :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 19:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nee, de PP is de enige die de moeite heeft genomen de tekst te reviewen. En dat lijkt me ook logisch gezin hun doelstellingen.
Je moet de enquete opsturen:
Click the "Download Finished Document" button at the top
Send the document to markt-copyright-consultation@ec.europa.eu
Lijkt me niet dat een ec.europa.eu domein van de Piratenpartij is.

Overigens vind ik de enquete vrij knullig, de ene vraag is in het Nederlands, de andere in het Engels.

[ Voor 62% gewijzigd door Ardana op 20-02-2014 12:17 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!