Toon posts:

22 inch beeldschermen worden niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Ik zit met een probleem..
Ik heb een 22 inch scherm en een 32 inch TV,
nu ging ik gister dus een film kijken op mijn 32 inch TV.. via schermresolutie heb ik mijn 22 inch beeldscherm uit gezet (beeld alleen weergeven op scherm 2).

Allemaal heel leuk, film afgekeken.. daarna PC weer uitgezet via mijn 32 inch TV en de kabel los gemaakt.
Vandaag zetten ik mijn pc weer aan.

Maar hij herkend nu dus mijn 22 Inch beeldscherm niet meer.. ik heb ook nog 2 andere 22 inch beeldschermen maar helaas worden deze ook niet herkend.

TV zat van HDMI naar computer DVI.
22 inch zat van HDMI naar HDMI.

Ik kan het niet duidelijker uitleggen helaas.
Het komt er op neer dat mijn PC alleen nog mijn 32 Inch TV herkend. Ook als ik mijn 22 Inch als 2e beeldscherm aan wil sluiten herkend hij hem niet.

Ik had eerst gehoopt dat het een software (driver) probleem zou zijn, helaas is dit niet het geval want ik heb mijn PC al opnieuw geinstalleerd.

Specs PC:

Moederboord: MSI z77a-GD65 Gaming
Processor: Intel 3770K Core I7
Videokaart: Radeon 7850

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, ik heb al zoveel dingen geprobeerd, teveel om op te noemen haha.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je geprobeerd in safe mode te starten?
Heb je het met 1 scherm geprobeerd op beide ingangen?
Gebruik je een HDMI->DVI converter of kabel?
Krijg je wel beeld bij het starten? (Bios?).

Helaas heb ik weinig ervaring met W8 (en wil ik ook niet) dus daar kan ik je niet mee helpen.
Heb je een b.v. een Ubuntu bootable disc geprobeerd?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle bovenstaande dingen al geprobeerd, ik gebruik geen converter maar gewoon een kabel.

Om het bovenstaande verhaal kort te maken;

Ik heb 3 22inch schermen die allemaal niet herkend worden, zowel als solo en duo scherm niet.

Wat wel nog herkend wordt is mijn 32 inch TV.

Daarom sta ik met mijn bek vol tanden want ik kom er gewoon NIET uit..

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34

franssie

Save the albatross

maar je krijgt dus ook geen beeld bij het opstarten van het bios op de 22" schermen? Dan snap ik het ook niet. Er staat wel spanning op de 22" schermen & doen die het wel met een ander HDMI apparaat? Je gaat bijna aan de schermen denken anders. Zeer vreemd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Staat er ook bij als je mn startpost goed leest.. hij herkend alle 3 de schermen wel op een andere computer.

Ik snap er gewoon geen kut van.. zeet frustrerend.

• CBDscience
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2022
Gisteren heb ik om 17 uur mijn pc uitgezet en om 22 uur aangezet; ik kreeg toen geen beeld tot mijn verbazing. Na enkele keren rebooten hoorde ik wel de windows tune (inmiddels speakers aangezet).

Nog steeds geen signal input op mijn monitor. Nu heb ik ook een beamer op de 2e DVI port hangen, en het signaal bleek spontaan daarheen gegaan te zijn. Normaal switch ik altijd handmatig vanuit de schermresolutie optie als ik op mijn beamer ga kijken. Erg raar vond ik, misschien een brakke windows update geweest? Die kreeg ik namelijk binnen gisteren.

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
misschien een pinnetje verbogen in de kabel/videokaart (ik weet effe niet meer welke kant de pinnetjes had)?, probeer eens een andere kabel.

Verder heb je DVI-D en DVI-I en DVI-A, ze zijn niet allemaal cross-compatible (digitaal -> analoog) dus zorg ook dat je de juiste connectors en ingangen gebruikt

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dit blowhoofd? Topic hijack?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:09:
Ik heb een 22 inch scherm en een 32 inch TV,
nu ging ik gister dus een film kijken op mijn 32 inch TV.. via schermresolutie heb ik mijn 22 inch beeldscherm uit gezet (beeld alleen weergeven op scherm 2).
Voor alle duidelijkheid, de TV werkt dus nog steeds? En je hebt met de TV aangesloten op dezelfde manier, dus "via schermresolutie" jouw 22 inch weer aangezet?
Zie je in dat "schermresolutie" ook de TV als scherm 1? En zie je ook scherm 2 nu het uitgezet is?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat je het helemaal snapt.. hij herkend mijn 22 inch scherm gewoon helemaal niet, niet als solo scherm, niet als duo scherm, gewoon niet.

Zelfde kabels gebruikt, zelfde poorten gebruikt, hij weigert hem gewoon.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:38

TommieW

Numa numa.

Wat gebeurt er als je (eventueel meerdere keren, even wachten tussen pogingen) op Windowslogo + P drukt als de computer is opgestart?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeurd helemaal niks, hij wordt niet herkend, op geen enkele mogelijkheid.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[modbreak]Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je dit te zien: Het algemeen beleid

Even je geheugen opfrissen:
Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen
[...]
  • Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
Graag niet meer doen dus. Als je nog een keer onnodig je topic omhoog schopt gaat hij op slot.

Oslik blyat! Oslik!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

een dvi kabel die converteerd van hdmi gebruiken niet alle aansluitpunten van de hdmi poort. een hdmi naar hdmi kabel doet dit wel aangezien deze daar voor gemaakt is dus misschien dat de aansluitpunten die de dvi niet gebruikt defect zijn geraakt en de aansluitpunten die dvi nog wel gebruikt doen het nog. daardoor herkent de pc nog wel uw tv maar niet uw schermen. (De input in de grafische kaart)

heeft uw scherm toevalling ook een dvi input probeer hem met de converter kabel daarin te doen. Het kan ook zijn dat de hdmi kabel stuk is natuurlijk als u deze ook voor elk van uw schermen hebt gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Is het probleem ook niet..

32 inch tv: HDMI naar HDMI (wordt herkend)
32 inch tv: HDMI naar DVI (wordt herkend)

22 inch monitor: HDMI naar HDMI (wordt niet herkend)
22 inch monitor: HDMI naar DVI (wordt niet herkend)

Dus daar is geen verklaring voor
Pagina: 1