Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine laptop voor op reis

Pagina: 1
Acties:

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-11 22:34
Beste,

Ik ben op zoek naar een kleine laptop/table voor op reis. Mijn eisen zijn:
- mail kunnen lezen en emails op stellen (ook zonder wifi-verbinding)
-presentaties voorbereiden
- word en excell documenten lezen/bewerken
-muziek luisteren en eventueel een film kijken

Ik heb geen zin om er al te veel geld aan uit te geven, daarom valt er bijvoorbeeld een macbook air o.i.d. af.

Nu zit ik te twijfelen tussen de "standaard" kleine laptops en een chromebook. Bijvoorbeeld de HP chromebook 11?

Van de gewone windows 8 laptop zit ik te twijfelen tussen de
Samsung Ativ Smart
pricewatch: Samsung Ativ Smart PC (XE500T1C-A01NL)

En de Toshiba Satellite U920t
pricewatch: Toshiba Satellite U920T-10J

Te twijfelen. De toshiba lijkt mij sneller en heeft een grotere hd dan de Samsung, alleen de toshiba is ook weer een stuk zwaarder. Zijn voor mijn doeleinden de extra features noodzakelijk, of een nice to have? En sjouw ik dus voornamelijk een zwaardere laptop mee?

Zou een chromebook ook voor mij werken, en dan voornamelijk de HP chromebook 11? Voordelen zijn voor mij de accuduur, het gewicht, de prijs, maar kan ik hier bijvoorbeeld offline in het vliegtuig aan mijn emails, documenten en presentaties werken? Hoe werkt chromebook met de microsoft exchange server van mijn werk? Kan ik emails lokaal downloaden, net als met outlook op mijn pc, bewerken, emails maken en klaarzetten om te verzenden en deze verzenden als ik weer online ben?

De hp chromebook 11 heeft problemen met de lader gehad, maar deze zijn bij mijn weten weer verholpen en de HP is gewoon online via amazon.co.uk te koop?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 14:58
Van de week op een beurs een hands on gehad met de Asus transformerbook, echt een prima ding. Zit heel degelijk in elkaar, toetsenbord is erg fijn, gewicht is goed en het lijkt me ook wel fijn om ivm presentaties en films het toetsenbord er even af te halen en hem vervolgens als tablet te gebruiken.

Prijs is trouwens ook zeer scherp
pricewatch: Asus Transformer Book T100 Grijs

Heb me verder weinig verdiept op het gebied van kleine laptops oid, kwam dit enkel tegen en wilde het even delen!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Een ms surface doet wat jij wil perfect.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Chrome OS steunt toch heftig op netwerk/internet toegang. Je zou op zo'n chromebook Ubuntu kunnen installeren, dan heb je wel een erg fijn reis laptopje.

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben tevens op zoek voor mijn ouders naar een dergelijke laptop. De Asus Transformer Book T100 was uiteraard een uitstekende optie, maar kleine kans dat je deze nog op de kop kunt tikken de komende 8-10 weken. Verder kwam ik in de prijscategorie tot 400 weinig interessants tegen.

Chromebook is zeker een goede en goedkope optie, maar voor mijn ouders geen optie.

In de prijscategorie tot 500 kwam ik de volgende laptop tegen in de pricewatch:
pricewatch: Asus VivoBook X200CA-CT179H

Staat pas een prijsvermelding sinds dinsdag 11 februari, dus kan er weinig informatie over vinden.

Het is eigenlijk de goedkoopste i3 in de tot 13,3" klasse. Geen SSD helaas. Kan iemand mij vertellen of deze laptop een goede prijs kwaliteitsverhouding biedt?

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-11 22:34
Bedanbkt voorj ullie reacties. De Asus Transformer was inderdaad perfect geweest, is alleen (bijna) nergens meer te krijgen, zoals RDHits terecht aangeeft.

Ik was er inderdaad bsang voor dat Chrome OS te veel op online zijn, leunt, is niet altijd even handig voor mij op reis.

De Asus Vivobook is ook een mooi alternatief, qua gewicht precies tussen de Toshiba en Samsung in en toch een handzaam formaat voor op reis. Alleen jammer dat het geen SSD heeft, maar dat is niet onoverkomelijk voor mij. Zou ik de harde schijf eventueel zelf kunnen vervangen door een SSD, of zitten deze vast gesoldeeerd?

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het lijkt mij wel dat dit mogelijk is, maar of dit de moeite is qua prijs weet ik niet. Dan komen de volgende modellen mét SSD ook in aanmerking, Alhoewel deze wel een maatje groter zijn.

pricewatch: Acer Aspire S3-391-33214G52add
pricewatch: Samsung ATIV Book NP905S3G-K01NL Zwart

Ik kan maar 1 SSD alternatief vinden in 11,6 inch model:
pricewatch: Acer P3-171-3322Y2G06as
Alhoewel dit meer een tablet dan een laptop is.

Dus bij nader inzien is het zo gek nog niet om voor de Asus Vivobook te gaan en dan optioneel een SSD in te bouwen als je per sé 11,6 inch wil.

Kan iemand anders hier wat meer over zeggen? ik kan verder geen reviews of user reviews over de Asus Vivobook vinden.
pricewatch: Asus VivoBook X200CA-CT179H

Bij voorbaat dank

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Ik zou adviseren om een tweedehands macbook te kopen:

bijvoorbeeld deze (met 3 maanden garantie) voor 489,-

en anders 1 van deze

...less is more

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jurjen13 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:39:
Beste,

Ik ben op zoek naar een kleine laptop/table voor op reis. Mijn eisen zijn:
- mail kunnen lezen en emails op stellen (ook zonder wifi-verbinding)
-presentaties voorbereiden
- word en excell documenten lezen/bewerken
Dit zijn nogal hoge eisen aan scherm en toetsenbord :o

Ik heb een 10" netbook met 1280x720 resolutie en moet continu scrollen (vooral in vertikale richting) om een spreadsheet te bewerken of om presentaties te bekijken. De twee opties die je noemt hebben 1366x768 resolutie. Dat is marginaal beter, maar nog steeds niet ideaal. IMHO zou je 1920x1080 moeten proberen te vinden - en dan puur voor de vertikale resolutie.
-muziek luisteren en eventueel een film kijken
Gelukkig redelijke non-issue. Muv de allerzwakste Atom of Ontario netbooks gaat alles dit met twee vingers in z'n neus kunnen.
Ik heb geen zin om er al te veel geld aan uit te geven, daarom valt er bijvoorbeeld een macbook air o.i.d. af.
Wat noem je "al te veel geld"? De voorbeelden die je noemt zitten tussen de EUR 550 en 600. Is dat gelijk je maximum of kun je daar overheen als je goede reden hebt?
Nu zit ik te twijfelen tussen de "standaard" kleine laptops en een chromebook. Bijvoorbeeld de HP chromebook 11?

Van de gewone windows 8 laptop zit ik te twijfelen tussen de
Samsung Ativ Smart
pricewatch: Samsung Ativ Smart PC (XE500T1C-A01NL)

En de Toshiba Satellite U920t

Te twijfelen. De toshiba lijkt mij sneller en heeft een grotere hd dan de Samsung, alleen de toshiba is ook weer een stuk zwaarder. Zijn voor mijn doeleinden de extra features noodzakelijk, of een nice to have? En sjouw ik dus voornamelijk een zwaardere laptop mee?

Zou een chromebook ook voor mij werken, [...]
Ondanks dat ik redelijk Linux-minded ben zou ik als ik je eisen hoor niet aanraden om voor een Chromebook te gaan (of trouwens Linux te draaien op een andere laptop). Emails, textdocumenten en spreadsheets gaan prima in LibreOffice, maar ik krijg een ongelofelijke punthoofd van opmaakproblemen bij presentaties. Als layout van presentaties belangrijk voor je is zou ik native MS Powerpoint aanraden (althans, ervan uitgaande dat je daar je presentaties normaliter ook in maakt en geeft).

Dan advies... tja, lastig. Ik heb niet al te lang geleden ook voor een vergelijkbare opgave gestaan. Voor mij stonden een goed toetsenbord en scherm centraal, plus een zo lang mogelijke accuduur, en dat voor een budget wat marginaal hoger was dan wat jij hier noemt. Toch heb ik vrij snel moeten constateren dat een voor mij ideale oplossing voor geen meter nieuw binnen budget te vinden was (de Dell XPS 12 was enige dat bijna aan alles voldeed muv 'echte' ethernetpoort en dan hebben we het over > EUR 1250 :o ). Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om 'nieuw' dan maar als eis overboord te gooien en een betrekkelij moderne 2e handsje te kopen en te voorzien van SSD en nieuwe (extra grote) accu. Nettoresultaat is een Lenovo X220 (Core i5, 4GB, 12.5") voor EUR 400, SSD voor EUR 90 en accu voor EUR 75, totaal EUR 565. Scherm moet nog vervangen worden, want er zit nu nog een crappy TN-paneel in, gaat me allicht nog EUR 130 kosten als ik eraan toe kom. Ik heb nu een bliksemsnelle SSD-Core i5 die >10u IRL op accu volhoudt met goddelijk IBM/Lenovo toetsenbord voor minder dan EUR 600. Nieuw had ik maximaal een van die zaken gehad voor dat bedrag :P

Nu ben ik een onverbeterlijke knutselaar als het op PCs aankom (mag ook wel voor een modje harde waren :z ), dus was dit voor mij prima optie. Ik zou iets vergelijkbaars zeker kunnen aanraden, maar dan moet je niet bang zijn je computertje open te schroeven (en redelijk in kunnen schatten wat de staat is van iets wat een verkoper aanbiedt).

Niet jouw ding? Dan wordt het lastig...

Sowieso zou ik aanraden om voor je verder kijkt in een winkel met veel laptops (Mediamarkt/Saturn oid bijv) te gaan kijken wat je van schermen en toetsenborden vindt. Als je echt gaat werken op je laptop zijn dat veel belangrijkere zaken dan CPU specs oid. Typisch voorbeeld: persoonlijk gruwel ik van de (verlichte) chicklet toetsen die Sony tegenwoordig gebruikt, maar ik ken veel mensen die er alleen maar lof voor hebben. Build quality is iig goed, of je ervan houdt of niet moet je zelf uitzoeken.

Zo ja... kijk eens hiernaar:
pricewatch: Sony Vaio Pro SVP1121D4EBI
+ klein
+ licht
+ 1920x1080 IPS scherm
- low-end CPU (1.7GHz dual core Pentium geval - maar wel Haswell cores)

Dat laatste is voor veel mensen een afknapper, maar met de eisen die jij stelt totaal geen reden om het niet te nemen. Je gaat er niet mee kunnen gamen, maar een document openen gaat prima, een film kijken ook. Het is wel iets duurder dan je andere opties, maar naast beter scherm heb je ook SSD en meer dan 9 uur werken op accu.

Oslik blyat! Oslik!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
warhamstr schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:44:
Een ms surface doet wat jij wil perfect.
QFT. Met een touchcover kan je hier veel meer mee.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oneens. TS wil veel data entry doen, dan wil je een echte toetsenbord, en liefst een goede. Een toetsenbord dat meer weg heeft van die van een ZX Spectrum noem ik niet echt een goede.

Dat gezegd, TS, ga vooral zelf kijken in een winkel met dit soort spullen uitgestald. Zoals je merkt heb ik een vrij uitgesproken mening over toetsenborden (die zwaar gebiassed is door de IBM Model M die ik 25 jaar terug als eerste opstapje vanaf bovengenoemde Spectrum in handen kreeg :+ ), als je je erin gaat verdiepen ga je geheid ook een uitgesproken mening erover vormen, en zal die geheid van de mijne, of van wie dan ook anders afwijken.

Dus let niet teveel op mijn (of andermans) specifieke voorkeuren qua toetsenbord, maar neem het alsjeblieft mee als zwaarwegend punt in je keuze.

Oslik blyat! Oslik!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:33
Met interesse lees ik dit topic.
Normaal neem ik mijn ipad mee op reis, die voor internet/mail/filmpjes kijken precies voldoet.

Als kado heb ik vorige week een GoPro Hero3+ gekregen, en omdat we meerdere maanden weg zijn wil ik nu toch wel wat meer connectiviteit om:
- Thuis front op de hoogte te houden met mails en multi media
- Foto's te sorteren en te uploaden
- video's sorteren en monteren vanaf mijn GoPro H3+
- multi-media downloaden om op de vele vluchten te kijken

Eerste ingeving was om een Macbook Air 13" te kopen, maar de prijs staat me toch wat tegen.
Als iemand goede suggesties heeft die aan boventaande eisen voldoet, dan hoor ik dat graag?

American Express vraagbaak

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jij hebt beduidend andere eisen dan TS, allicht handig als je je eigen topic opent. Als ik het zo hoor zou jij vooral moeten focussen op scherm en op opslag - videos vreten ruimte. Wat dat betreft is een externe 1TB 2.5" HDD meestal beste optie. Maar goed, open een eigen topic met vooral je budget ("goekoper dan een MacBook Air" kan evengoed EUR 800 zijn als EUR 400) en je afwegingen erin (wat jij belangrijk vindt).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1