Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578838

Topicstarter
Hoi beste mede-Tweakers :)

Ik heb tot grote tevredenheid een Dell Latitude E6400 laptop waarvan de behuizing door een lelijke val enkele dagen geleden zwaar beschadigd is, en waardoor m'n laptop vanuit praktisch standpunt basically onbruikbaar is geworden (ik ben er momenteel nog wel dit bericht op aan't typen, dus functioneren doet ie nog wel).

Vanavond krijg ik van een kameraad een defecte Latitude E5500, zij het met een in prima staat verkerende behuizing. Het plan is om, gezien het feit dat de behuizingen van de E5500 en E6400 nagenoeg identiek zijn, de hardware van m'n E6400 in de casing van de E5500 te monteren.

M'n vraag is of er hier personen zijn die kunnen bevestigen dat dit effectief gaat werken? De casings mogen op het zicht dan wel identiek zijn, het is echter ook wel zo dat schijnbaar identieke producten eerder wel dan niet over minieme verschillen beschikken die m'n opzet zouden kunnen doen mislukken.

Ik heb ondertussen de service manuals van beide modellen grondig bestudeerd en kan aan de hand van de afbeeldingen daarin niet meteen noemenswaardige verschillen ontdekken. Maar in IT-land betekent dat natuurlijk niets :)

Dus, als er mensen zijn die ooit tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen, of die andere ervaringen kunnen delen betreffende beide laptops dan zou ik dat ten zeerste appreciëren.

Een nieuwe laptop is momenteel niet aan de orde, en zelfs indien wel, ik zou het eerlijk gezegd niet willen. Ik ben echt super tevreden met m'n E6400 en had deze graag gebruikt zolang als effectief mogelijk is. Dus alle hulp die ertoe leidt dat ik m'n Latitude tot aan z'n laatste spreekwoordelijke adem kan blijven gebruiken is uitermate welkom :)

Thank you!

(PS : ik heb de search gebruikt en daar kwamen geen bruikbare topics uit naar voren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Is een E6400 niet 14,x" en E5500 15,6" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578838

Topicstarter
Anoniem: 191050 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:33:
Is een E6400 niet 14,x" en E5500 15,6" ?
LOL, daar zeg je zoiets. Het antwoord is nog ja ook.

Maar dan nog, dat hoeft op zich toch niet echt een probleem te zijn lijkt me? Zou het niet mogelijk zijn om het 15,4" scherm van de E5500 te gebruiken met de hardware van m'n E6400? Waarschijnlijk zal ik dan wel het inverterboard mee moeten vervangen, maar los van dat, lijkt me niet dat dat een probleem hoeft te zijn? Want uiteindelijk, de resolutie wordt geregeld door de IGP, dus behalve het vermelde inverter-spul moet er toch niets anders vervangen worden om een ander scherm te kunnen aansluiten?

Nu, de kerel van wie ik de E5500 krijg werkt op de IT-afdeling van een behoorlijk groot bedrijf, een E5400 zal zeker en vast ook wel te regelen zijn.

Edit : net ff gebeld met m'n maat en ja, een E5400 kan ook geregeld worden. Volgens hem zou het trouwens geen probleem mogen zijn om dat grotere scherm aan m'n E6400 te hangen. E6x00's hebben ze d'r ook liggen, maar daar zitten niet meteen exemplaren tussen die al buiten lease zijn, dus die kan ie me niet bezorgen. Jammer. Dus eventueel steek ik het gewoon in de case van een E5400, maar het idee van een iets groter scherm lijkt me wel wat, dus eerst dat 'ns proberen :)

Ik zal wel zien of ik het in elkaar geknutseld krijg.
Maar als er iemand me nog wel even zou kunnen bevestigen of het vervangen van het scherm inderdaad niets meer is dan het switchen van het eigenlijke paneel en de inverter?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 578838 op 14-02-2014 15:01 ]