Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

HP Spectre x2 13-h200; Windows logo op tablet uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Palthe

Topicstarter
Van een mede tweaker heb ik deze ultrabook overgenomen. Geweldig apparaat, helemaal tevreden over behalve over 1 klein dingetje.

Als ik de slate/tablet ontkoppel van het toetsenbord gaat er meteen een Windows logo branden onderin de slate. Hier kun je op drukken om bijvoorbeeld naar de desktop terug te gaan.
Echter, je kunt dit logo niet dimmen of uitzetten. Gevolg is dat, wanneer je bijvoorbeeld een boek leest op de slate, je continu tegen een fel Windows logo aan zit te kijken.

Volgens mij kun je dit niet binnen Windows (8.1) instellen, dus het zal een HP specifiek programmaatje moeten zijn of zelfs een BIOS optie. Beide kan ik niet terug vinden (ook niet met laatste BIOS update).

Iemand anders die ook dit apparaat heeft en tegen hetzelfde aan loopt? Inmiddels al een topic aangemaakt op het HP forum, helaas nog geen bruikbare reactie gehad.

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Ledje gewoon uitzetten in de bios?
Anders als je er niets tegen kunt doen en stukje zwarte tape over plakken ;)

Palthe

Topicstarter
Thanks voor je reactie. BIOS is geen optie helaas. Zal idd wel een kwestie van mee leren leven zijn ;)

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Misschien kun je er een zwarte sticker overheen plakken, zelfde materiaal als screenprotectors, zodat aanrakingen nog steeds mogelijk zijn.

Palthe

Topicstarter
Ja dat zal wel de oplossing worden denk ik. Begrijp gewoon niet waarom HP zo'n ontwerp blunder maakt eigenlijk, ik neem aan dat de testers zelf ook wel eens de tablet van het keyboard hebben gehaald. Valt meteen op zo'n bouwlamp in je gezicht...
Dank voor de reacties, ik denk niet dat er een softwarematige oplossing is voor dit issue.