• boemanown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-01 13:50
hallo,

ik heb 2 jaar geleden een standaard computer gekocht met de volgende specs:
Intel Core i7-3770 3.40 GHZ, 16gb RAM, Nividia Geforce GTX 560.

maar nu zou ik graag mijn videokaart upgrade.
ik weet dat er verschillende aansluitingen zijn voor videokaarten, ik weet dat de GTX 560 een PCI-e 2.0 x16 aansluiting heeft.

nu wil ik graag de MSI GeForce GTX 760 met een PCI-e 3.0 x16 aansluiting.

vrienden van mij zeggen dat ik gewoon de GTX 760 in een PCI-e 2.0 x16 aansluiting past, maar ik heb hier mijn twijfels over.

nu is mijn vraag of ik ook een nieuwe moederboord moet kopen of is dit niet nodig?

mvg,

Sander

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:30

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wellicht wat offtopic, maar je kan beter voor een snellere kaart gaan. De GTX760 is natuurlijk een stuk sneller, maar als je wat geld bijlegt dan kan je voor een GTX770 of beter een R9 280x gaan.
Met die kaarten kan je een aantal jaar vooruit.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-02 19:50
Beste Sander

Controleer ook meteen de voeding die momenteel in je computer zit. Deze moet zowel genoeg watt kunnen leveren voor de nieuwe videokaart, en deze moet ook genoeg 6 pins stroom connectoren hebben om stroom te kunnen leveren aan een eventuele nieuwe videokaart.

(en ja, pci-E sloten zijn allemaal backwards compatable, dus dat zou gewoon moeten lukken)

• boemanown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-01 13:50
Ardjee schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:09:
Beste Sander

Controleer ook meteen de voeding die momenteel in je computer zit. Deze moet zowel genoeg watt kunnen leveren voor de nieuwe videokaart, en deze moet ook genoeg 6 pins stroom connectoren hebben om stroom te kunnen leveren aan een eventuele nieuwe videokaart.

(en ja, pci-E sloten zijn allemaal backwards compatable, dus dat zou gewoon moeten lukken)
waar zou ik kunnen zien hoeveel watt deze videokaart nodig heeft?

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:30

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Pagina: 1