Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
All,

Ik ben voor mijn broertje zijn nieuwe huis op zoek naar een TV voor hem. Er is alleen zoveel keuze tussen de tv's en lang niet elk model is goed terug te vinden online wat ervaringen en reviews betreft.

Ik kom via de PW op onderstaand rijtje terecht.
https://tweakers.net/pric...;334519;350027/categorie/

Keuze hier is gemaakt op 3D, min 50" en gesorteerd op prijs. Nu komen er 3 Toshiba TV's naar voren en 1 keer een Philips televisie. Vanaf de prijsklasse vd Philips tv (+- 850 EUR) is er ineens veel keuze tussen echte A-merken (Sony, Samsung e.d.)

Mijn vragen zijn dan ook, waarom biedt Toshiba deze tv's zo "goedkoop" aan (vanaf 499 EUR) want op basis van bovenstaande vergelijking zit er nauwelijks verschil tussen de televisies.

En waar vind ik meer info aangaande de Toshiba modellen want we kennen allemaal het merk maar hoe zijn hun tv's? Erg populair zijn ze niet in de PW terwijl de prijs toch mega concurrerend is.

Of is het verstandig te kiezen voor A-merken als Philips en Sony zoals onderstaande vergelijking?

https://tweakers.net/pric...;355781;359165/categorie/

Is goedkoop duurkoop :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:49
Beetje vergelijkbaar met
'waarom kan de Aldi product X aanbieden voor €0,39 terwijl de AH het verkoopt voor €1,49'.

Natuurlijk kan het dat kwaliteit iets beter is, service wellicht iets beter.
Maar ga je het merken? Ik weet het niet.

Vergeet ook niet in je 1e selectie, die Philips is een Smart TV hè. Die 3 linkse (voor zover ik kan zien) niet.

Het is toch echt wat je zelf wilt.
Wil je je aan je opgegeven budget houden, of maakt je dat toch niet veel uit en wil je je gestelde max met €100,- verhogen en meer keuze hebben.
Vergeet niet dat je dan weer opties zult zien die ook maar €100,- meer kosten weer ...

Of het beter wordt kan ik je dan niet garanderen, wel dat het lastiger wordt... om een keuze te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Ik vind een merk als Toshiba voor gevoel zeker geen Aldi product en een Philips een AH product hoor? Iig zo interpreteer ik jouw reactie?

Is een "Smart TV" welke in mijn optiek nog lang niet zo smart zijn dan een prijsverschil van ruim 300 EUR waard? Er komt toch een HTPC bij te staan welke meer functies heeft dan dat.

Had gehoopt dat iemand wat meer ervaring heeft met die Toshiba tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Was een reactie op jouw "waarom biedt Toshiba deze TV's zo goedkoop aan".
Alleen maar omdat merk X een vraagprijs van €1000,- heeft, wil niet zeggen dat het niet goedkoper gemaakt/verkocht kan worden.

Ik zeg niet niet Toshiba een Aldi merk is.

Smart staat niet tussen je eisen, dus is het nodig? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 03:13
Beeldkwaliteit belangrijk?

Voorkeur voor LCD of Plasma?

Kijk eens naar de panasonic 50st60 series.. Is een tv met de beste beeldkwaliteit die hier erg populair is..

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 17:29
Pana plasma... Laat je niet afschrikken door iets meer stroomverbruik want daarvoor krijg je ook veel moois terug ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Dat hele smart gebeuren is sowieso overrated. Het werkt vaak traag en slecht. Je kunt beter gewoon een goede tv hebben. Let wel, voor die 500 euro zal je geen mooi zwart beeld hebben (eerder grijs/blauw achtig), onzinnige beeldverbeteraars en kan het ook zo zijn dat je met een hoge inputlag zit (belangrijk voor gaming op console bijvoorbeeld).

Is een goedkoop plasma paneel van Samsung of Panasonic geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Er is geen voorkeur voor een Plasma/LCD/LED/OLED oid. Wel is het zo dat uit angst voor inbranden een LCD of LED scherm eerder gewenst is.

Zoek simpelweg naar de beste bang for buck. Tevens lees ik veel of actief of passieve 3D functies, zelf heb ik een Philips 21:9 met passieve 3D gehad en was daar zeer tevreden over.

Krijg je in deze prijsklasse altijd actieve 3D mogelijkheden (500 - 850 EUR)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Leader98 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:12:
Pana plasma... Laat je niet afschrikken door iets meer stroomverbruik want daarvoor krijg je ook veel moois terug ;-)
Dat stroomverbruik is inderdaad zeer overrated ook, zo'n 20-30 euro extra per jaar bij normaal gebruik. Een LCD/led gebruikt bijvoorbeeld altijd 130 watt, een plasma zit dan bijvoorbeeld tussen de 50-300 constant te wisselen (en gemiddeld verbruik zal 150 -200 watt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32
Een kennis had de Sony KDL-50W685 gekocht voor € 730,00. Erg mooie TV erg veel voordelen (o.a inputlag, beeldkwaliteit, design en menu), de twee nadelen: Panel is 50 Hz, Ziggo HD werkt alleen goed met de @Smit insteekkaart (met decoder onder TV natuurlijk altijd).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik dacht dat die 4 opties de enige resultaten waren, maar als ik <€800,-, 3D, >47" ingeef dan krijg ik 10 resultaten.
Waaronder ook gewoon Panasonic, LG en Samsung.

Waarom ben je niet voor die gegaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
NeutraleTeun schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:16:
Ik dacht dat die 4 opties de enige resultaten waren, maar als ik <€800,-, 3D, >47" ingeef dan krijg ik 10 resultaten.
Waaronder ook gewoon Panasonic, LG en Samsung.

Waarom ben je niet voor die gegaan dan?
Mijn keuze selectie begint pas bij 50" misschien dat ea eruit filtert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nee, ik zeg toch >47" (groter dan, dus niet 47).
Maar had beter ≥50" kunnen zeggen.

Mijn linkerschuifje staat iig op de 50" en met de rest van je eisen krijg ik dan 10 resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-08 18:44
@OP: Heb je uiteindelijk die 50" Toshiba van 499 gekocht? Mij lijkt die ook heel interessant o.a. omdat er wel een 100 Hz beeldpaneel in zit. Al die extra "smart" onzin boeit mij inderdaad ook niet (heb ook een HTPC) en ook 3D had er niet in gehoeven van mij maar ach, het kan ook geen kwaad.

Eigenlijk het enige waar ik bang voor ben is backlight bleeding en slechte zwartwaardes. Voor het geld verwacht ik natuurlijk geen perfecte resultaten op dat gebied maar het moet wel acceptabel zijn.

Probleem is echter dat er in het algemeen heel weinig te vinden is over de L5 series van Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:16

nexhil

BAM!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of die toshiba een goed model is en/of de TS heb uiteindelijk gekozen heeft

[ Voor 31% gewijzigd door nexhil op 25-08-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Ik heb zelf de Sony KDL-50W815B gekocht voor 850 euro. Dit model is alleen verkrijgbaar bij Saturn en Mediamarkt. Prachtige tv met mooie specificaties

O.a.600hz. actieve 3d, wifi ingebouwd enz. Als het van toepassing is, je kan in de winkel overstappen van energieleverancier en je krijgt direct 175 euro korting.

Ik was uiteindelijk 675 euro kwijt.
Pagina: 1