Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress foto's resizen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
Ik zit sinds een tijdje met een vreemd probleem. Wordpress wil de foto's niet resizen of bewerken als ik deze upload. De foto wordt netjes geupload en verschijnt ook in media. Maar de verkleinde images worden niet gemaakt of de mogelijkheid om het te gebruiken als custom header werkt ook niet.

In 1e instantie zou je verwachten, GD werkt niet. Maar ik heb ook een forum op dezelfde server draaien die ook gebruik maakt van GD en daar werkt het perfect. Als ik via ssh inlog op de server geeft php -m ook netjes aan dat de module GD is geladen en als ik een phpinfo pagina aanmaken zie ik ook netjes GD geladen en aktief staan.

Ik heb een kleine test php pagina gemaakt om een dubbelcheck te doen voor GD of alles geladen werd:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if (extension_loaded('gd') && function_exists('gd_info')) {
    echo "It looks like GD is installed";
}

echo "<pre>"; var_dump(gd_info()); echo "</pre>";

?>

De output hiervan is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
It looks like GD is installed
array(12) {
  ["GD Version"]=>
  string(26) "bundled (2.1.0 compatible)"
  ["FreeType Support"]=>
  bool(true)
  ["FreeType Linkage"]=>
  string(13) "with freetype"
  ["T1Lib Support"]=>
  bool(false)
  ["GIF Read Support"]=>
  bool(true)
  ["GIF Create Support"]=>
  bool(true)
  ["JPEG Support"]=>
  bool(true)
  ["PNG Support"]=>
  bool(true)
  ["WBMP Support"]=>
  bool(true)
  ["XPM Support"]=>
  bool(true)
  ["XBM Support"]=>
  bool(true)
  ["JIS-mapped Japanese Font Support"]=>
  bool(false)
}

Zo te zien lijkt het ook allemaal netjes te werken. De error_reporting aangezet in php.ini en deze op E_ALL gezet om alle errors te laten weergeven maar hier ook niks te zien. Apache error_log eenzelfde verhaal. De rechten op de directory staan goed (755) en met de juiste user.

Nog wat verdere details: Apache v2.2.26 (cgi-fcgi), PHP 5.4.25 (ook PHP 5.3.x getest) en dus GD bundled 2.1.0 compatible. Wordpress 3.8.1 en theme Twenty Eleven.

Het zal vast iets knulligs zijn, maar ik kom er even niet uit? Iemand die een idee heeft wat ik fout doe?

[ Voor 0% gewijzigd door Freezerator op 14-02-2014 12:28 . Reden: Versie wordpress toegevoegd :) ]