code:
1
| http://www.yac.mx/Yet Another Cleaner |
Is een klein stukje software dat dingen kan als virusscannen, malware scannen, netwerkactiviteit bijhouden, boottime controleren, waarschuwen wanneer processen toegang willen enz. Een aardig compleet pakket wat al met al bijzonder weinig resources lijkt te vreten.
Ik heb het geïnstalleerd, De eerste indruk voor mij was best wel positief. Ik heb een full scan laten doen (deze vond niks bijzonders). De afgelopen dagen heb ik gemerkt dat deze software aardig wat dingen in de gaten lijkt te houden en dit op een niet vervelende manier aan de gebruiker laat weten.
Zo is er onder andere een overzichtelijk kleine display (lijkt op een Windows gadget) welke je netwerkverkeer weergeeft. Klik erop en je krijgt gedetailleerde informatie over welk proces dit verkeer veroorzaakt enz.

Al met al wat mij betreft een positief gevoel. Nu is het altijd wat ondoorzichtig of zo'n scanner nu werkelijk doet wat het zegt. Elke scanner zal beweren de beste op de markt te zijn, maar hoe scoort YAC in vergelijking met andere scanners? Wie op de website kijkt zal merken dat de Nederlandse vertaling nogal wat fouten heeft, iets dat natuurlijk niet erg professioneel overkomt.
Is deze software eigenlijk wel zo veilig? Het viel mij op dat er relatief weinig over te vinden is. Is het nog nieuw, is het onbekend, of is het software waar juist virussen of andere troep in zit? Op de ene site dat het de perfecte software is, een andere site zal waarschuwen voor deze software...
Ik ben benieuwd of er meer mensen YAC geïnstalleerd hebben en hun ervaringen
[ Voor 0% gewijzigd door iisschots op 15-02-2014 23:20 ]
Bitcoin - A weapon of mass disruption