Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Niet vrijwillig opgestapt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Hoofd van Europese Xbox-divisie stapt op
Hij wil zich volgens Microsoft 'toeleggen op andere interesses, zowel zakelijk als privé." Dat wil niet zeggen dat Lewis daadwerkelijk vrijwillig is vertrokken: vaak verbloemen bedrijven een niet-vrijwillig vertrek als een eigen keuze.
Ik vind dat een heel dubieuze verdachtmaking. De man zit al 12 jaar op de emea tak van de Xbox. Dat hij dan nu eens iets anders wil doen is volkomen normaal. Sterker, in veel bedrijven ziet men graag dat je na 4 tot 5 jaar iets anders gaat doen! Gewoon om regelmatig te verversen, en niet vast te roesten!

Tenzij je gedegen informatie hebt die iets anders beweerd, zijn dit opmerkingen dus bijhoorlijk misplaatst.

De vage suggestie dat het wellicht eventueel wel iets te doen zou hebben met een matige launch in Oost Europa lijkt me pure speculatie.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Toen ik gisteren het artikel las kreeg ik ook kriebels, zoals eerder opgemerkt vind ik dit soort stemmingmakerij onprettig.

Ik sluit me geheel bij AHBdV aan.

Ctrl+k

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:50

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik sluit mij hierbij ten dele aan, ik denk dat het beter was geweest als ze of een aantal (meest) mogelijke verklaringen uitleggen of in het midden laten wat het zou kunnen zijn.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Toegevoegd:
Of dat hier ook het geval is, is niet bekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Joost op 14-02-2014 13:05 ]

Ik ben helemaal geen stagiair

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n toevoeging doet natuurlijk weinig tot niets aan de strekking van het artikel...

• Joost
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:49:
Zo'n toevoeging doet natuurlijk weinig tot niets aan de strekking van het artikel...
Nee, maar daar sta ik dan ook nog steeds achter :)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:49:
Ik sluit me hierbij aan, Vond het ook redelijk vreemde zin zonder een bron te hebben. Mocht deze er wel zijn dan lijkt het me verstandig deze te vermelden.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Topicstarter
Gelijke monniken, gelijk kappen.

Zet er bij deze nieuws: Financieel directeur Apple stapt op ook even de toevoeging bij:
Dat wil niet zeggen dat Oppenheimer daadwerkelijk vrijwillig is vertrokken: vaak verbloemen bedrijven een niet-vrijwillig vertrek als een eigen keuze.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Die zin is er helemaal uit zie ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Vergelijk het artikel even met: nieuws: Hoofd van Europese Xbox-divisie stapt op

Dan snap je wellicht wat ik bedoel...

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Gelijke monniken, andere auteurs. Omdat het vertrek pas plaatsvindt over een half jaar en er geen reden is om aan te nemen dat Apple zijn financiële topman ontslaat wegens tegenvallende resultaten, ligt een gedwongen vertrek hier niet voor de hand. Bovendien heeft Apple ook wel eens in de recente historie topmensen gedwongen weggestuurd en toen zagen zowel de planning als het persbericht er anders uit.

Dat alles was anders bij Microsoft. Desondanks was ik toen ook geen voorstander van die toevoeging aan het artikel, maar ik heb niet de autoriteit om Joost daarin te overrulen. We hebben toen argumenten uitgewisseld en hij bleef bij zijn standpunt.

Dit was mijn artikel en hierin zag ik geen enkel spoor van een aanwijzing dat dit gedwongen zou zijn geweest, dus hoort het er niet in thuis. De suggestie dat wij in dit geval omwille van 'gelijke monniken' opzettelijk een onjuiste suggestie zouden moeten wekken in een artikel vind ik trouwens ronduit raar.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-11 10:19
Volgens mij bedoeld AHBdV dat deze zin (of iets in strekking) in dat artikel juist toegevoegd zou moeten worden, omdat het anders vreemd staat dat het artikel over de MS topman gespeculeerd wordt over een niet vrijwillig vertrek en in het artikel over de apple topman schijnbaar zonder vraagtekens wordt aangenomen dat deze man meer tijd aan zijn gezin wil besteden.

Verwijderd

Topicstarter
"Gelijke monniken, gelijke kappen" slaat er uiteraard op, dat er in beide artikelen geen enkele aanleiding is om verdachtmakingen te maken.

Arnoud heeft gelijk dat het absurd is zo'n opmerking bij de Apple topman te maken. Het was echter net zo absurd om de opmerking bij de Microsoft topman te maken.
De suggestie dat wij in dit geval omwille van 'gelijke monniken' opzettelijk een onjuiste suggestie zouden moeten wekken in een artikel vind ik trouwens ronduit raar
De suggestie die in het Microsoft artikel gemaakt werd, was net zo onjuist als wanneer je 'm in het Apple artikel maakt. Er is dus geen enkel verschil.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
De suggestie die in het Microsoft artikel gemaakt werd, was net zo onjuist als wanneer je 'm in het Apple artikel maakt. Er is dus geen enkel verschil.
Ik citeer mezelf even:
Gelijke monniken, andere auteurs [..] Desondanks was ik toen ook geen voorstander van die toevoeging aan het artikel, maar ik heb niet de autoriteit om Joost daarin te overrulen. We hebben toen argumenten uitgewisseld en hij bleef bij zijn standpunt.
Aangezien we nu herhaalde argumenten aan het uitwisselen zijn, lijkt het me goed om deze discussie bij deze af te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Andere auteurs... maar zelfde website en zelfde redactie.

Tweakers is té professioneel om zich te verschuilen achter individuele meningen van de auteurs. Jullie zijn een team, en hebben een hoofdreacteur en eindredacteur. Die zijn er niet voor niets.

Beide artikelen gingen om een normaal aftreden van een werknemer, bij beide artikelen was er geen enkele aanleiding om verdachtmakingen neer te pennen. Dan kan het niet zo zijn dat je (als website) bij de ene firma objectief bent, en bij de ander ongefundamenteerde verdachtmakingen maakt. Persoonlijke fete's van de redacteuren hebben geen plaats in de artikelen op de FP.

• Joost
Ok, ik ben tot de conclusie gekomen dat het wat kort door de bocht was. Betwiste deel van de tekst is verwijderd en een update toegevoegd.

Los daarvan: @AHBdV, wat is dat toch met die dikgedrukte stukken tekst in jouw posts? Het komt onnodig passief-agressief over.

Verwijderd

Gezien de lengte van deze discussie, kan ik me ergens de vetgedrukte reactie van AHBdV wel voorstellen. Hij heeft (had) namelijk een erg goed punt. En dat er uiteindelijk dan toch een wijziging komt in de tekst, spreekt voor zich.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 15:22 ]

Pagina: 1