Hey tweakers,
Ik ben van plan om eind deze maand eens mijn gamesysteem up te graden om zo terug de laatste games op hoogste te spelen, hiervoor ben ik aan het kijken naar een SLI setup met twee Nvidia 780 TI. Ik zou graag horen of mijn keuzes goed zijn (of gaan lukken met mijn huidig systeem). Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een paar jaar gerust zijn, voornamelijk bedoeld om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja,
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe grafische kaart(en), een voeding en een betere koeling voor mijn CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia, voor de rest het beste voor de upgrade. Ik heb wel goede ervaringen met MSI videokaarten dus vandaar dat ik die heb gekozen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou het leuk vinden als mijn systeem wat stiller word maar ik weet niet of dat mogelijk is met die 780 TI in sli.
Ga je overklokken?
Ja, vandaar de Scythe Mugen 4 PCGH Edition, momenteel is mijn CPU nog op stock koeler.
Ik hoop dat deze koeler genoeg is om mijn systeem te overclocken en ook dat mijn gekozen voeding genoeg stroom levert voor de twee grafische kaarten(Die ik mogelijk ook ga overclocken).
Ik ben van plan om eind deze maand eens mijn gamesysteem up te graden om zo terug de laatste games op hoogste te spelen, hiervoor ben ik aan het kijken naar een SLI setup met twee Nvidia 780 TI. Ik zou graag horen of mijn keuzes goed zijn (of gaan lukken met mijn huidig systeem). Alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB | € 602,- | € 1.204,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Corsair AX860 | € 155,98 | € 155,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.396,28 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een paar jaar gerust zijn, voornamelijk bedoeld om te gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja,
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 294,41 | € 294,41 |
| 1 | Asus ROG Maximus IV GENE-Z | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ12GX3M3A1600C9 | € 123,35 | € 123,35 |
| 1 | OCZ Agility 3 60GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 1TB | € 465,79 | € 465,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 967,59 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe grafische kaart(en), een voeding en een betere koeling voor mijn CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia, voor de rest het beste voor de upgrade. Ik heb wel goede ervaringen met MSI videokaarten dus vandaar dat ik die heb gekozen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou het leuk vinden als mijn systeem wat stiller word maar ik weet niet of dat mogelijk is met die 780 TI in sli.
Ga je overklokken?
Ja, vandaar de Scythe Mugen 4 PCGH Edition, momenteel is mijn CPU nog op stock koeler.
Ik hoop dat deze koeler genoeg is om mijn systeem te overclocken en ook dat mijn gekozen voeding genoeg stroom levert voor de twee grafische kaarten(Die ik mogelijk ook ga overclocken).