[XP] een computer syspreppen (unattended installation?)*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien Shepherd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 10:24
Hallo tweakers,

Ik had een vraag, na wat tutorials lezen over sysprep ben ik al wat wijzer geworden over sysprep algemeen.
Maar dat beantwoordt niet echt mijn vraag, ik moet van mijn collega's 40 computers syspreppen met Windows XP en een unattended installatie maken,
(dat de installatie clean is en dat de computers verloot kunnen worden aan random mensen)
maar de sysprep maakt alleen een configuratie bestand aan "Sysprep.inf". maar hoe kan ik daar een exacte kopie van maken? oftewel dat ik dus een Windows XP .iso heb met dat .inf bestandje :?
zodat ik het op een usb kan zetten en Windows op 40 computers kan installeren.

alvast bedankt,

(Linkjes die ik gelezen heb, wie weet zie ik wat over het hoofd)
http://www.techrepublic.c...ate-a-windows-xp-image/#.
http://support.microsoft.com/kb/302577
http://www.youtube.com/watch?v=q94iMKZcLhg

[ Voor 17% gewijzigd door Lucien Shepherd op 14-02-2014 09:55 ]

Who`s afraid of a little thunder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Computers met een XP-installatie verloten? Nu? Waarom niet meteen OS/2 erop gezet of Windows for workgroups? :X

Anyway: dit hoort niet in client software maar in Windows Clients CSA-->WOS.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien Shepherd
Bedankt voor de reactie en de verbetering, (heb geen flauw idee waar dit onder viel)
het is wat het bedrijf wilt en daar kan ik geen verandering inbrengen ;(
toch bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat redelijk duidelijk in je eerste artikel:

Install the operating system on the reference computer.
Configure the reference computer as required.
Verify that the reference computer is properly configured.
Prepare the computer for duplication using Sysprep and create an optional Sysprep.inf answer file.
Duplicate the image.

Sysprep is maar een klein deel van je uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:07
Als het een éénmalig project is kun je een ISO bakken met nLite en hier alles in automatiseren. Eventueel kun je de productkey leeglaten, dan moet je die gewoon per PC invullen.
Lustucru schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:08:
Computers met een XP-installatie verloten? Nu? Waarom niet meteen OS/2 erop gezet of Windows for workgroups? :X

Anyway: dit hoort niet in client software maar in Windows Clients CSA-->WOS.
Omdat ze wellicht wel een werkende PC willen geven maar geen licenties hebben voor iets anders? Opzich niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen ISO met bijvoorbeeld nLite en hier alle drivers inbakken? Eventueel serveren over het netwerk indien PXE-boot ondersteund wordt (ga ik wel vanuit, maar er wordt ook gesproken over specifiek XP bakken. You'll never know.. ;) )

Enige wat je dan nog kan/moet doen, is de activatieprocedure. :)

EDIT: Met The Realone dus. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 11:18 . Reden: Too late.. :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
kaykok23 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:52:
Hallo tweakers,

Ik had een vraag, na wat tutorials lezen over sysprep ben ik al wat wijzer geworden over sysprep algemeen.
Maar dat beantwoordt niet echt mijn vraag, ik moet van mijn collega's 40 computers syspreppen met Windows XP en een unattended installatie maken,
(dat de installatie clean is en dat de computers verloot kunnen worden aan random mensen)
maar de sysprep maakt alleen een configuratie bestand aan "Sysprep.inf". maar hoe kan ik daar een exacte kopie van maken? oftewel dat ik dus een Windows XP .iso heb met dat .inf bestandje :?

[..]
Lekker hoor..als je nu in een verloting nog een Windows XP machine kunt winnen |:( Nog 1 maand en de ondersteuning van XP is afgelopen...maar goed.
Het eenvoudigst is denk ik om gebruik te maken van nLite, zelf met Sysprep.inf etc. aan de slag gaan kost je denk ik meer tijd. Aangezien XP over een maand niet meer ondersteund wordt zou ik mij daar niet teveel meer in verdiepen.

Alternatief zou denk ik (bij 40 machines) een MDT machine inrichten zijn, maar in jou situatie zou ik voor de nLite route kiezen....aangezien het eenmalig is en het ene zwaar veroudert OS betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
kaykok23 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:52:
Hallo tweakers,

[..]
Lekker hoor..als je nu in een verloting nog een Windows XP machine kunt winnen |:( Nog 1 maand en de ondersteuning van XP is afgelopen...maar goed.
Het eenvoudigst is denk ik om gebruik te maken van nLite, zelf met Sysprep.inf etc. aan de slag gaan kost je denk ik meer tijd. Aangezien XP over een maand niet meer ondersteund wordt zou ik mij daar niet teveel meer in verdiepen.

Alternatief zou denk ik (bij 40 machines) een MDT (met WDS eronder natuurlijk) machine inrichten zijn, maar in jou situatie zou ik voor de nLite route kiezen....aangezien het eenmalig is en het ene zwaar veroudert OS betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien Shepherd
bedankt allemaal voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18
dat de installatie clean is en dat de computers verloot kunnen worden aan random mensen)
maar de sysprep maakt alleen een configuratie bestand aan "Sysprep.inf". maar hoe kan ik daar een exacte kopie van maken? oftewel dat ik dus een Windows XP .iso heb met dat .inf bestandje :? zodat ik het op een usb kan zetten en Windows op 40 computers kan installeren.
Niet te ingewikkeld doen, doe gewoon een schone installatie van XP op één pc, maak één gebruiker aan met de naam Eigenaar (XP Home NL) of Administrator (XP Pro). Installeer alle updates, drivers en overige programma's. Maak vervolgens een mapje C:\Sysprep aan en doe daar de inhoud van deploy.cab (de SP3 versie) in. Als je de pc helemaal naar wens hebt start je sysprep.exe en kies voor Reseal. Je pc zal nu afsluiten en vervolgens kun je een image maken met je favoriete image programma, bv Acronis TrueImage of CloneZilla (gratis maar iets ingewikkelder). Belangrijk is dat je start van extern medium zoals cd of usb. Deze image kun je vervolgens weer uitrollen op je andere pc's (neem aan dat het dezelfde types zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als het toch voor een loterij is kun je het hele syspreppen wel overslaan zelfs. :)
/me rent voor de horde uit naar april

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1